شرکت OpenAI قیمت اشتراک ماهانه ChatGPT را طی پنج سال آینده به ۴۴ دلار افزایش می‌دهد؛ گزارش نیویورک تایمز

شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
مطالعه 1 دقیقه
چت جی پی تی ChatGPT روی آیفون با لوگو OpenAI
OpenAI ظاهراً می‌خواهد هزینه‌ی اشتراک ChatGPT را تا پنج‌ سال آینده دو برابر کند.
تبلیغات

نیویورک تایمز گزارش می‌دهد که OpenAI به سرمایه‌گذاران گفته است که می‌خواهد از اواخر امسال برای استفاده از ChatGPT، ماهانه ۲۲ دلار از کاربران هزینه دریافت کند. OpenAI طی پنج سال آینده، این هزینه را تقریباً دو برابر می‌کند و به ماهانه ۴۴ دلار خواهد رساند.

اسناد به‌دست‌آمده توسط نیویورک تایمز نشان می‌دهد که OpenAI در ماه آگوست (مرداد و شهریور) ۳۰۰ میلیون دلار از فروش محصولات و خدمات خود درآمد داشته است و تا پایان سال، انتظار دارد که مجموع فروشش به ۳٫۷ میلیارد دلار برسد. هزینه‌های مختلفی مانند حقوق، اجاره و هزینه‌های عملیاتی باعث می‌شود این شرکت امسال پنج میلیارد دلار ضرر کند.

گزارش‌ها نشان می‌دهند OpenAI اسنادی را که نیویورک تایمز فاش کرد، در راستای تلاش برای یافتن سرمایه‌گذاران جدید برای جلوگیری یا کاهش کسری مالی خود توزیع می‌کند. OpenAI با ارزش‌گذاری ۱۵۰ میلیارد دلار در حال جذب سرمایه است و دور جدید سرمایه‌گذاری می‌تواند تا هفت میلیارد دلار سرمایه برای خالق ChatGPT به‌همراه داشته باشد.

OpenAI در حال تغییر ساختار خود از یک شرکت غیرانتفاعی به شرکتی سودمحور است. این تغییر باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران OpenAI بتوانند سود بیشتری ببرند و شرکت نیز بتواند سرمایه‌گذاران جدیدی جذب کند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات