سامسونگ: برخی از ویژگی‌های Galaxy AI احتمالا در سال ۲۰۲۵ پولی می‌شوند

شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
قابلیت circle to search در هوش مصنوعی گلکسی اس ۲۴ اولترا
سامسونگ تمرکز ویژه‌ای روی هوش مصنوعی کرده است و احتمال دارد برخی ویژگی‌های Galaxy AI در آینده‌ی نزدیک فقط با اشتراک پولی ارائه شوند.
تبلیغات

سامسونگ از اوایل سال جاری به‌طور جدی روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده است. Galaxy AI به‌عنوان یکی از ویژگی‌های اصلی دستگاه‌های گلکسی شناخته می‌شود و می‌تواند مدل درآمدزایی جدیدی برای غول فناوری کره‌ای ایجاد کند. در سال جاری سامسونگ به‌طور غیرمستقیم به این موضوع اشاره کرده است که امکان دارد در آینده‌ی نزدیک، برخی از ویژگی‌های Galaxy AI فقط با خرید سرویس اشتراکی درسترس کاربران قرار بگیرند.

در بیانیه‌های مطبوعاتی مربوط به معرفی سری گلکسی تب S10 و گلکسی S24 FE، یادداشت‌هایی درباره‌ی آینده‌ی Galaxy AI وجود دارد. سامسونگ می‌گوید: «امکان دارد در اواخر سال ۲۰۲۵، برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی ما با اشتراک پولی ارائه شوند.» این پیام مشابه اطلاعیه‌ای است که شرکت مذکور پس از رونمایی گلکسی S24 و چند روز پیش‌ از معرفی گلکسی زد فولد ۶ به‌اشتراک گذاشته بود.

در بیانیه‌ی سامسونگ، هرگز به‌طور دقیق مشخص نشده است که کدام ویژگی‌های هوش مصنوعی این شرکت از سال آینده در قالب اشتراک پولی ارائه خواهند شد. هون پاک، رئیس سامسونگ Health، اوایل سال جاری گفته بود که شرکت متبوعش در حال بررسی ارائه‌ی سرویس اشتراکی برای اپلیکیشن Health است.

به‌نظر می‌رسد که سامسونگ راه پیشرفت را در ارائه‌ی خدمات هوش مصنوعی پولی می‌بینید. به‌هرحال، باید دید کدام ابزارهای Galaxy AI با اشتراک پولی و کدام‌‌یک به‌‌رایگان دردسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

بیشتر ابزارهای Galaxy AI از فناوری‌های گوگل بهره می‌برند؛ بنابراین، احتمال دارد غول جست‌وجوی اینترنت نیز بخواهد ابزارهای هوش مصنوعی خود را تجاری‌سازی کند. در این صورت، سامسونگ نیز باید مسیر مشابهی را در پیش بگیرد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات