این کوپایلت جدید مایکروسافت است؛ رقیبی جدی برای ChatGPT

یک‌شنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
مطالعه 6 دقیقه
نسخه وب جدید کوپایلت روی لپ تاپ
کوپایلت جدید مایکروسافت می‌تواند به رقیبی بسیار جدی برای ChatGPT تبدیل شود؛ سریع‌تر، زیباتر و با پشتیبانی از صدا.
تبلیغات

دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت یعنی کوپایلت به‌زودی ظاهر کاملاً جدیدی به‌همراه قابلیت‌های صوتی دریافت خواهد کرد. این نسخه‌ی جدید که در هفته‌های آینده برای برخی از کاربران ارائه می‌شود، سریع‌تر و بهتر از همیشه عمل می‌کند و در برخی زمینه‌ها شانه‌به‌شانه‌ی ChatGPT قدم برمی‌دارد.

مایکروسافت درحال‌حاضر روی آزمایش رابط کاربری جدید مبتنی‌بر کارت برای کوپایلت تمرکز دارد. وب‌سایت WindowsLatest موفق شد نسخه‌ی جدید را روی مرورگر وب فعال و آن را بررسی کند. برخلاف رابط کاربری اصلی کوپایلت، نسخه‌ی جدید ظاهری شیک و مدرن دارد و از نظر عملکرد تحت‌وب با ChatGPT در یک‌ سطح قرار می‌گیرد. همچنین گفته‌ می‌شود سرعت پاسخ‌های کوپایلت اکنون افزایش یافته و به سطح ChatGPT رسیده است.

به‌نظر می‌رسد از زمان خروج میخائیل پاراخین، متخصص موتور جست‌وجوی مایکروسافت، کوپایلت برای کاربران عادی در اولویت پایین‌تری قرار گرفته، تجربه‌ی کاربری کوپایلت در این مدت افت کرده است و دلیلی برای استفاده از آن به‌جای ChatGPT وجود ندارد، مگر اینکه به‌طور خاص به‌دنبال پاسخ‌های تأیید‌شده از طرف موتور جست‌وجوی بینگ باشید.

مایکروسافت در ماه‌های گذشته، آپلود فایل‌های PDF و سه حالت مختلف چت‌بات خود را در برخی مناطق حذف و کاربران را به ثبت ۳۰ درخواست محدود کرد و از طرفی موفق نشد قابلیت‌های کامل مدل GPT-4 را ارائه دهد. همچنین هیچ خبری از مدل‌های GPT-4o یا GPT-o جدید نیست و برخی نگرانی‌ها وجود دارد که کوپایلت همچنان از GPT 3.5 یا مدل داخلی مایکروسافت استفاده کند.

علاوه‌براین، نسخه‌ی وب کوپایلت هرگز به روانی ChatGPT یا حتی گوگل جمنای (Gemini) نبوده است. این مشکل از شایع‌ترین شکایت‌های کاربران از کوپایلت به‌شمار می‌رود. اپلیکیشن موبایل چت‌بات نیز بسیار کند عمل می‌کند و حتی با داشتن اشتراک Copilot Pro، عملکرد ضعیفی دارد.

کوپایلت درحال‌حاضر نسبت‌ به نسخه‌ی اولیه خود ضعیف‌تر عمل می‌کند، اما قرار است به‌زودی متحول شود.

کوپایلت جدید با رابط کاربری مبتنی‌بر کارت، عملکرد سریع‌تر و طراحی مدرنی دارد

کوپایلت جدید
WindowsLatest

به محض بازکردن Copilot v2، از شما خواسته می‌شود نام خود را برای شخصی‌سازی تجربه‌ی کاربری وارد کنید. سپس می‌توانید با حساب مایکروسافت وارد شوید. البته همچنان می‌توانید بدون مایکروسافت اکانت از کوپایلت استفاده کنید.

کوپایلت جدید
WindowsLatest

پس از ورود به کوپایلت جدید با مایکروسافت اکانت یا واردکردن نام خود، متوجه چیدمانی بسیار مرتب خواهید شد. از شما خواسته می‌شود حالت صوتی کوپایلت را انتخاب کنید. چهار گزینه برای انتخاب وجود دارد و گزینه‌های صوتی بیشتر در ماه‌های آینده اضافه خواهند شد.

ظاهراً کوپایلت مایکروسافت صداهایی را ارائه می‌دهد که با صداهای موجود روی ChatGPT متفاوت هستند.

طراحی کارتی کوپایلت جدید
WindowsLatest

یکی از اولین مواردی که در کوپایلت جدید متوجه آن خواهید شد، صفحه‌ی اصلی بازطراحی‌شده است که در آن کارت‌های گرد سازماندهی‌شده را می‌بینیم که هر کدام کاربر را به استفاده از هوش مصنوعی تشویق می‌کند.

به عنوان مثال، امکان دارد یکی از کارت‌های کوپایلت جدید بپرسد که آیا در خوابیدن مشکل دارید؟ برای بررسی کارت‌های بیشتر می‌توان صفحه را به پایین اسکرول کرد و کارت‌ها بیشتر شبیه پیشنهاد به‌نظر می‌رسند.

همان‌طور که در این اسکرین‌شات‌ها مشاهده می‌کنید، رنگ‌ها در کوپایلت جدید تغییر کرده‌اند.

در کوپایلت جدید دو تم جدید به نام Day و Night دریافت خواهید کرد. حالت Day، پس‌زمینه‌ی روشن و ملایم و رنگ‌های پاستلی دارد و از طرف دیگر حالت Night به ظاهر تیره‌تر و ملایم‌تر تغییر می‌کند.

تم های روشن و تیره کوپایلت جدید
WindowsLatest

در پایین صفحه، نوار Message Copilot وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد تایپ دستورات مورد نظرش را شروع کند. همچنین، رابط کاربری از اسکرول بی‌نهایت بهره می‌برد و بنابراین می‌توانید در تاریخچه‌ی قبلی اسکرول یا روی دکمه‌ی History در پایین کلیک کنید.

کوپایلت جدید از طراحی متریال روان و ظاهری زیبا بهره می‌برد.

بخش سوابق درخواست ها در کوپایلت جدید
WindowsLatest

حالت تیره‌ی کوپایلت جدید در ادامه آورده شده است.

حالت تیره در کوپایلت جدید
WindowsLatest

نوار پایین کوپایلت جدید همیشه قابل مشاهده است، بنابراین اهمیتی ندارد که در کدام قسمت از صفحه حضور دارید؛ زیرا همواره می‌توانید سؤالات خود را از چت‌بات بپرسید.

در زیر نمونه‌ای از گفت‌وگو با کوپایلت جدید مایکروسافت را مشاهده می‌کنید:

چت با نسخه جدید کوپایلت
WindowsLatest

حالت صوتی جدید در نسخه‌ی به‌روز کوپایلت شبیه به حالت ارائه‌شده در ChatGPT Plus است، اما درحال‌حاضر به‌نظر نمی‌رسد عملکرد کاملی ارائه دهد.

حالت صوتی جدید کوپایلت
WindowsLatest

همان‌طور که در اسکرین‌شات بالا نشان داده شده است، چهار مدل صوتی دردسترس قرار دارند: Meadow ،Wave ،Grov و Canyon و هر مدل صوتی می‌تواند لحن منحصر‌به‌فردی داشته باشد.

منوی کوپایلت جدید
WindowsLatest

در سمت راست صفحه، منوی مفیدی وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد به تنظیمات و گزینه‌های مختلف مانند پروفایل، تنظیمات زبان، انتخاب تم و بخش بازخورد دسترسی یابد.

پخش از رسانه

قابلیت‌هایی که همچنان در نسخه‌ جدید کوپایلت وجود ندارند

به‌نظر می‌رسد نسخه‌ی جدید کوپایلت از مدل GPT-4 استفاده می‌کند. ظاهراً درحال‌حاضر امکان جابه‌جایی بین مدل‌های GPT-4o ،GPT-o1 یا مدل‌های دیگر وجود ندارد و هنوز هم امکان آپلود اسناد PDF دردسترس نیست. در ادامه فهرستی از قابلیت‌های مورد انتظار برای نسخه‌ی جدید کوپایلت را مرور می‌کنیم:

  • براساس اشاره‌هایی که برای تست نسخه‌ی جدید کوپایلت شده است، به‌نظر می‌رسد این رابط کاربری روی نسخه‌ی جدید آیفون و اندروید نیز پیاده‌سازی خواهد شد.
  • اضافه‌شدن مدل GPT-o1
  • ارتقای پشتیبانی از پلاگین
  • قابلیت آپلود فایل

طراحی جدید کوپایلت واقعاً جذاب به‌نظر می‌رسد و می‌تواند افراد بیشتری را برای استفاده از چت‌بات هوش مصنوعی مایکروسافت متقاعد کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات