اپلیکیشن هوش مصنوعی محبوب Perplexity به‌زودی برای مک منتشر می‌شود

سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
مطالعه 1 دقیقه
مک بوک M2 درحال نمایش صفحه چت بات هوش مصنوعی Perplexity
اپلیکیشن هوش مصنوعی Perplexity که به‌عنوان رقیب قدرتمند ChatGPT شناخته می‌شود، به‌زودی با قابلیت‌های بیشتر دردسترس کاربران مک قرار خواهد گرفت.
تبلیغات

اپلیکیشن ChatGPT اوایل سال ۲۰۲۴ برای سیستم‌عامل مک منتشر شد و طبق اعلام Perplexity AI این شرکت نیز به‌زودی اپلیکیشن اختصاصی خود را برای مک منتشر خواهد کرد. اگرچه ChatGPT فقط از طریق وب‌سایت دردسترس قرار دارد، امکان دانلود مستقیم Perplexity از اپ‌استور مک وجود دارد.

Perplexity ابزار جست‌وجو و مکالمه‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی است که از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) اختصاصی خود استفاده می‌کند. این پلتفرم در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد و به ارائه‌ی قابلیت‌هایی مثل پاسخ‌های دقیق‌تر به درخواست‌ها و خلاصه‌سازی بهتر محتوای وب شهرت دارد. کاربران حتی می‌توانند منابعی را که Perplexity برای جست‌وجو از آن‌ها بهره می‌برد، انتخاب کنند.

پارکر اورتولانی در تردز اشاره می‌کند Perplexity با ایجاد صفحه‌ی ویژه در اپ‌استور مک، انتشار نسخه‌ی مک اپلیکیشن خود را تأیید کرده است. کاربران می‌توانند با پیش‌ذخیره‌ی اپلیکیشن و فعال کردن نوتیفیکیشن، آن را در تاریخ ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر ۱۴۰۳) به‌صورت رایگان دانلود کنند.

در توضیحات نسخه‌ی مک Perplexity آمده: «اکنون امکان پیش‌ذخیره‌ی نسخه‌ی مک اپلیکیشن وجود دارد. Perplexity جایی است که دانش آغاز می‌شود. پاسخ‌هایی که نیاز دارید، درست در نوک انگشتان شما قرار دارند. از میان انبوه اطلاعات عبور کنید و به‌طور مستقیم به پاسخ‌های معتبر و به‌روز برسید.»

با استفاده از اپلیکیشن Perplexity روی مک، کاربران به قابلیت‌هایی مانند جست‌وجوی حرفه‌ای با ورودی صوتی یا متنی، پیگیری مکالمات برای ادامه‌ی گفت‌وگوها، ردیابی منابع، جست‌وجوی تاریخچه و موارد دیگر دسترسی خواهند داشت.

نسخه‌ی مک اپلیکیشن Perplexity به‌طور رایگان منتشر می‌شود، اما کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه از نسخه‌ی حرفه‌ای با نام Perplexity Pro استفاده کنند. همچنین نسخه‌ی iOS این اپلیکیشن در اپ‌‌استور موجود است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات