ChatGPT در ۲ ماه میزبان ۵۰ میلیون کاربر هفتگی جدید شد

پنج‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴
مطالعه 1 دقیقه
سم آلتمن مدیرعامل OpenAI درکنار تصویر ربات
ChatGPT با ۲۵۰ میلیون نفر کاربر هفتگی، حالا یکی از محبوب‌ترین چت‌بات‌ها در سراسر جهان است که سرمایه‌گذاران زیادی را نیز به OpenAI می‌کشاند.
تبلیغات

هیئت‌مدیره‌ی OpenAI امروز طی بیانیه‌ای اعلام کردند که این شرکت هوش مصنوعی، به‌تازگی یک سرمایه‌گذاری ۶٫۶ میلیارد دلاری جذب کرده است؛ مبلغ قابل‌ توجهی که به‌لطف محبوبیت ChatGPT با بیش از ۲۵۰ میلیون نفر کاربر هفتگی وارد OpenAI می‌شود.

به گفته‌ی OpenAI، هر هفته بیش از ۲۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان از ChatGPT استفاده می‌کنند. این میزان در ماه آگوست ۲۰۲۴ (مرداد و شهریور ۱۴۰۳) ۲۰۰ میلیون نفر بود که دوبرابر کاربران ChatGPT در ماه نوامبر ۲۰۲۳ (آبان و آذر ۱۴۰۲) است و افزایش محبوبیت این ابزار هوش مصنوعی در میان مردم را به‌خوبی نشان می‌دهد.

به گزارش نیویورک‌تایمز، بر اساس اسناد داخلی به‌دست‌آمده از OpenAI، از ماه ژوئن ۲۰۲۴ (خرداد و تیر ۱۴۰۳)، هرماه بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از ChatGPT برای افزایش بهره‌وری در کارهای روزانه‌ی خود استفاده می‌کنند.

در این اسناد، هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده است که چه میزان از این تعداد کاربر ماهانه، شامل اکانت‌هایی هستند که اشتراک ChatGPT را خریداری کرده‌اند و چه تعداد نیز، مربوط‌به کاربرانی است که از سرویس رایگان ChatGPT استفاده می‌کنند.

با بازگشایی مدارس و افزایش استفاده‌ی دانش‌آموزان و دانشجویان از این ابزار و همچنین، ورود ChatGPT به هوش مصنوعی اپل در ماه‌های آینده، انتظار داریم که تعداد کاربران ماهانه‌‌ی چت‌بات محبوب OpenAI، بیشتر از میزان فعلی شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات