قابلیت Canvas معرفی شد؛ افزایش مهارت ChatGPT در کدنویسی

جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
ابزار Canvas شرکت OpenAI
ChatGPT به‌لطف ابزار جدید Canvas می‌تواند به برنامه‌نویسان و کاربران سازمانی کمک کند.
تبلیغات

OpenAI درحال آزمایش بتای رابط کاربری جدیدی برای ChatGPT به‌نام Canvas است. غول حوزه‌ی هوش مصنوعی در وبلاگ رسمی خود، فضای کاری جدید ChatGPT را رونمایی کرد که درحال‌حاضر برای کاربران ChatGPT Plus و Team دردسترس قرار دارد. کاربران سازمانی و آموزشی از هفته‌ی آینده قادر خواهند بود به Canvas دسترسی پیدا کنند.

Canvas فضایی مجازی و تعاملی برای پروژه‌های نوشتاری و برنامه‌نویسی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا در بخش‌های خاصی از پروژه‌ی خود با ChatGPT مشورت کنند. در رابط کاربری جدید، پنجره‌ای جداگانه در کنار فضای اصلی چت باز می‌شود و کاربران می‌توانند نوشته‌ها یا کدهای خود را در Canvas قرار دهند و با برجسته‌سازی یک‌سری از بخش‌ها، از مدل بخواهند تا مانند یک ویراستار حرفه‌ای یا بازبین کد، آن‌ها را ویرایش کند.

Canvas را می‌توان با تایپ use canvas به‌صورت دستی باز کرد. به‌گفته‌ی OpenAI، ابزار مذکور می‌تواند به‌طور خودکار هنگام «تشخیص سناریویی که در آن می‌تواند مفید باشد» باز شود.

کاربران می‌توانند از میانبرهای متعددی برای تسهیل پروژه‌های نوشتاری و برنامه‌نویسی خود بهره‌مند شوند. در پروژه‌های نوشتاری، کاربران قادرند از ChatGPT بخواهند ویرایش‌های پیشنهادی، تنظیم طول متن، تغییر سطح خوانایی و افزودن ایموجی‌ها را پیشنهاد دهد.

برنامه‌نویسان می‌توانند از ChatGPT برای بررسی خطوط خاصی از کد، افزودن لاگ‌ها و کامنت‌ها جهت افزایش شفافیت، رفع باگ‌ها و تبدیل کد به زبان‌های برنامه‌نویسی دیگری همچون جاوا اسکریپت، تایپ اسکریپت، پایتون، جاوا، ++C یا پی‌اچ‌پی در محیط Canvas استفاده کنند.

ابزار Canvas، چت‌بات ChatGPT را با سایر دستیاران هوش مصنوعی همسو می‌کند که دارای فضاهای کاری جداگانه برای تمرکز بر حوزه‌های خاصی از یک پروژه هستند؛ مانند Artifacts آنتروپیک و مدل هوش مصنوعی متمرکز بر کدنویسی Cursor.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات