سفارش قهوه و تاکسی تلفنی با مکالمه عادی؛ هوش مصنوعی به گوشی‌های موتورولا می‌آید

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
نمایشگر موتورولا اج ۵۰ اولترا
موتورولا مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی را برای گوشی‌هایش معرفی کرد.
تبلیغات

در کنفرانس Lenovo Tech World 2024، موتورولا چندین ویژگی هوش مصنوعی برای گوشی‌هایش معرفی کرد. این قابلیت‌ها در قالب نام Moto AI، طراحی شده‌اند و روی بهبود تعامل کاربر و ارائه‌ی کمک‌های شخصی‌سازی شده متمرکز هستند.

Moto AI نخستین‌بار در کنفرانس Lenovo Tech World 2023 رونمایی شد. در آن زمان، موتورولا تازه کار خود را در زمینه‌ی توسعه‌ی دستیار هوشمند مبتنی‌بر هوش مصنوعی آغاز کرده بود. در ماه ژوئن (خرداد و تیر)، موتورولا با همکاری گوگل، دو ویژگی جدید به نام‌های Moto Magic Canvas و Style Sync را برای سری گوشی‌های Razr 2024 معرفی کرد.

دریافت تاکسی اینترنتی با هوش مصنوعی گوشی موتورولا
Motorola

Moto Magic Canvas ابزاری مبتنی‌بر ابر است که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، امکان تولید تصاویر سفارشی را از طریق دستورات متنی فراهم می‌کند. از سوی دیگر Style Sync به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از هوش مصنوعی، والپیپرهای شخصی‌سازی شده ایجاد کنند.

اکنون، موتورولا تعداد بیشتری از قابلیت‌های Moto AI را به‌عنوان بخشی از یک برنامه‌ی بتا با دسترسی محدود، اواخر سال جاری میلادی در اختیار کاربران منتخب قرار خواهد داد.

هوش مصنوعی Moto AI با بهره‌گیری از مدل‌های بزرگ عملیاتی (LAM) قادر به درک محیط کاربر و تعامل با زبان طبیعی است. به‌زودی، کاربران گوشی موتورولا می‌توانند با استفاده از دستورات صوتی ساده مانند سفارش قهوه از Moto AI بخواهند تا نزدیک‌ترین کافی‌شاپ را پیدا و سفارششان را ثبت کند. Moto AI قادر خواهد بود وظایف روزمره‌ی دیگری مانند درخواست تاکسی از سرویس‌های تاکسی اینترنتی را تنها با بیان مقصد توسط کاربر انجام دهد.

به‌نوشته‌ی Android Authority، هوش مصنوعی Moto AI در به‌روزرسانی‌های بعدی، کارهای روزمره‌ی دیگری مانند تنظیم زنگ ساعت و ایجاد فهرست پخش موسیقی را به‌صورت خودکار انجام خواهد داد. موتورولا زمان دقیقی برای انتشار به‌روزرسانی‌ Moto AI مشخص نکرده است.

یکی دیگر از ابزارهای کاربردی Moto AI قابلیت Catch Me Up است. این قابلیت با ارائه‌ی خلاصه‌ای از نوتیفیکیشن‌ها، کاربران را از جست‌وجو در میان حجم انبوهی از نوتیفیکیشن‌ها بی‌نیاز می‌کند.

ویژگی Pay Attention به کاربران امکان می‌دهد تا جزئیات مهم مکالمات را بدون نیاز به یادداشت‌برداری دقیق، به خاطر بسپارند. با استفاده از این ویژگی، کاربران می‌توانند گفت‌وگوها را ضبط و سپس رونوشت و خلاصه‌ای از آن را برای مرور آسان‌تر دریافت کنند.

ویژگی Remember This به کاربران امکان می‌دهد تا با یک دستور صوتی ساده، لحظات مهم یا اطلاعات نمایش داده‌شده روی صفحه را ثبت کنند. این قابلیت با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، قادر است زمینه و جزئیات مربوط‌به محتوای ضبط‌شده را استخراج و به‌صورت خودکار خلاصه‌ای از آن تهیه کند؛ عملکردی که به Pixel Screenshots گوگل شباهت دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات