هوش مصنوعی، سلاح جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا برای شناسایی کلاهبرداری

جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶
مطالعه 1 دقیقه
دلار آمریکا با فیلتر بنفش و آبی
وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدامی جالب‌ توجه، از هوش مصنوعی (ابزار مورد استفاده برای کلاهبرداری) برای شناسایی و جلوگیری از کلاهبرداری استفاده می‌کند.
تبلیغات

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده از موفقیت چشم‌گیر تلاش‌های خود برای پیشگیری از کلاهبرداری خبر داد. این وزارتخانه توانسته با بهره‌گیری از یادگیری ماشینی هوش مصنوعی، در سال مالی ۲۰۲۳-۲۰۲۴، بیش از ۴ میلیارد پرداخت کلاهبردارانه و نادرست را شناسایی و از انجام آن‌ها جلوگیری یا مبالغ آن‌ها را بازیابی کند. افزایش قابل توجه آمار این دوره نسبت‌به آمار ۶۵۲٫۷ میلیون دلاری دوره‌ی قبل، نشان‌دهنده‌ی پتانسیل روزافزون هوش مصنوعی در حوزه‌ی امنیت مالی است.

بنابر بیانیه‌ی اخیر وزارت خزانه‌داری، نقش کلیدی هوش مصنوعی با یادگیری ماشینی در سرعت‌بخشی به شناسایی کلاهبرداری‌های مربوط‌به چک‌های خزانه‌داری، باعث شد تا از کلاهبرداری حدود یک میلیارد دلار جلوگیری شود.

موفقیت وزارت خزانه‌داری تنها به شناسایی کلاهبرداری‌های مرتبط‌ با چک محدود نمی‌شود. این وزارت‌خانه توانست با شناسایی تراکنش‌های پرخطر، از کلاهبرداری ۲٫۵ میلیارد دلار دیگر جلوگیری کند. ۶۸۰ میلیون دلار دیگر هم با استفاده از روش‌های مختلف پیشگیری بازیابی شد.

وزارت‌ خزانه‌داری قصد دارد تا در آینده دامنه‌ی ابتکار موفقیت‌آمیز خود را گسترش دهد و فناوری‌های مورد استفاده را با دیگر ارگان‌های دولتی به‌اشتراک بگذارد. برخی دیگر از نهاد‌های دولتی، مانند خدمات درآمد داخلی (IRS)، استفاده از راهکارهای هوش مصنوعی برای مقاصد مختلف، از جمله شناسایی فرار مالیاتی و خودکارسازی خدمات و فرآیند‌های حسابرسی را آغاز کرده‌اند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات