مایکروسافت قابلیت افزایش ۸برابری وضوح عکس‌ها را به اپ Photos کامپیوترهای کوپایلت‌پلاس اضافه کرد

چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت Super Resolution اپلیکیشن Photos مایکروسافت
دارندگان کامپیوترهای کوپایلت پلاس اکنون می‌توانند ازطریق اپلیکیشن Photos ویندوز، وضوح عکس‌ها را به‌طور آفلاین تا ۸ برابر افزایش دهند.
تبلیغات

اگرچه ارائه‌ی قابلیت جنجالی Recall کامپیوترهای کوپایلت پلاس به‌دلیل مسائل حریم خصوص کاربران با مشکلاتی مواجه شد، اما مایکروسافت قابلیت Super Resolution را برای کاربران اینسایدر منتشر کرده است که از واحد پردازش عصبی (NPU) اسنپدراگون دستگاه شما به بهترین شکل استفاده می‌کند.

براساس اعلام وبلاگ ویندوز اینسایدر، کاربران نسخه‌ی پیش‌نمایش اکنون در اپلیکیشن Photos مایکروسافت به قابلیت Super Resolution دسترسی دارند. این ویژگی با استفاده از NPU دستگاه، به افزایش وضوح و جزئیات تصاویر شما کمک می‌کند.

مایکروسافت می‌گوید: «Super Resolution با استفاده از هوش مصنوعی، وضوح تصاویر را تا ۸ برابر وضوح اصلی آن‌ها بهبود می‌بخشد. این قابلیت برای ارتقای جزئیات عکس‌هایی که وضوح پایینی دارند، آماده‌سازی عکس‌ها برای چاپ یا نمایشگرهای بزرگ و برش دقیق تصاویر بدون افت کیفیت، ایدئال به‌نظر می‌رسد.»

قابلیت OCR اپلیکیشن مایکروسافت Photos
Microsoft

از آنجاکه همه‌ی پردازش‌های مرتبط با قابلیت هوش مصنوعی Super Resolution به‌صورت محلی انجام می‌شود، حریم خصوصی کاربران نیز حفظ می‌شود و دیگر نیازی نیست برای افزایش وضوح تصاویر خود، آن‌ها را به سرورهای متفرقه‌ی سرویس‌های آنلاین ارسال کنید.

آپدیت جدید مایکروسافت برای کاربران اینسایدر، قابلیت OCR را به اپلیکیشن Photos اضافه می‌کند. این ویژگی می‌تواند متن موجود در تصاویر را با دقت بالا تشخیص دهد و آن را به فرمت قابل‌ کپی تبدیل کند.

برای استفاده از قابلیت‌های جدید اپلیکیشن Photos مایکروسافت، باید با کامپیوتر کوپایلت پلاس برای دریافت نسخه‌ی اینسایدر ثبت‌نام و سپس، اپلیکیشن مذکور را به نسخه‌ی ۲۰۲۴٫۱۱۱۰٫۱۷۰۰۷٫۰ یا بالاتر به‌روزرسانی کنید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات