نسخه هوش مصنوعی بابانوئل هم از راه رسید!
هوش مصنوعی بابانوئل را تَاویوس (Tavus) توسعه داده است و میتوان در وبسایت santa.tavus.io با او گفتوگویی بهطرز شگفتانگیزی واقعی تجربه کرد. سانتای هوش مصنوعی از حمایت وایکامبینیتور (Y Combinator) و سکویا (Sequoia) و پیتر تیل (Peter Thiel) برخوردار است.
تماس و گفتوگو با هوش مصنوعی بابانوئل فعلاً رایگان است؛ اما به احتمال زیاد طرح درآمدزایی در پسزمینهی عرضهی هوش مصنوعی بابانوئل وجود دارد و برای استفاده از آن به ارائهی آدرس ایمیل نیاز دارید. بااینحال، هوش مصنوعی بابانوئل از رابط ویدئویی محاورهای (CVI) تَاویوس استفاده میکند و بسیار دقیق است. او حتی درباره اشیای موجود اتاق نظر میدهد.
با مراجعه به لینک هوش مصنوعی بابانوئل، کاربر با بابانوئل کلاسیکی مواجه میشود که بهدقت طراحی شده و با لباس کامل خود نشسته است. بابانوئل درحالیکه در اتاق نشیمن کریسمس خود در مقابل آتش شعلهور نشسته، با اشتیاق منتظر کلیک کاربر روی دکمهی «با سانتا صحبت کن» است.
زمانی که کاربر روی دکمهی مذکور کلیک کند، از او خواسته میشود که به تماس ویدئویی با بابانوئل بپیوندد و دسترسی به دوربین و میکروفون را فعال کند «تا بابانوئل بتواند کاربر را ببیند و صدای او را بشنود». آیا هوش مصنوعی بابانوئل تماس ویدئویی را برای آموزش یا اهداف دیگر ذخیره خواهد کرد یا خیر؟ در صفحه اصلی، شرایط و ضوابط خاصی وجود ندارد.
بابانوئل با این جمله مکالمه را شروع میکند: «بگوید آرزوهای کریسمس شما چیست. من به شما میگویم که آیا خوب بودهاید یا بد.» سپس او درباره آنچه کاربر میخواهد، گفتوگو میکند. تکنولوژی بیس هوش مصنوعی بابانوئل APIهایی را شامل میشود که ورودیهای چندرسانهای را درک میکنند، تقسیمبندی فریمهای بیصدا و رندرینگ پیشرفته 3D را ارائه میدهند، تحلیل احساسات انجام میدهند و از ۳۰ زبان پشتیبانی میکند.
تَاویوس میگوید که هوش مصنوعی بابانوئل اساساً نمایش فصلی از APIهایی است که درحالحاضر در صنایع مختلفی مانند بهداشت و درمان، آموزش، استخدام و پشتیبانی مشتری استفاده میشود. در نهایت، باید دید که هوش مصنوعی بابانوئل چقدر به حریم خصوصی کاربر احترام میگذارد.