اپل اینتلیجنس هنوز نتوانسته نظر اکثر کاربران آیفون را جلب کند
هوش مصنوعی بهسرعت در حال تبدیلشدن به یکی از معیارهای مهم در انتخاب گوشیهای هوشمند است. بااینحال، نظرسنجی جدید سایت SellCell نشان میدهد که کاربران آیفون، با وجود اهمیتدادن به این ویژگی، از قابلیتهای هوش مصنوعی فعلی اپل چندان راضی نیستند. این نظرسنجی که پیشاز معرفی iOS 18.2 انجام شده، تصویری از انتظارات و نارضایتیهای کاربران را به نمایش میگذارد.
براساس نظرسنجی مذکور، تقریباً نیمی از کاربران گوشی آیفون (۴۷٫۶ درصد)، ویژگیهای هوش مصنوعی را «تا حدودی» عاملی مهم در تصمیمگیری برای خرید گوشی جدید میدانند. این درحالی است که این رقم برای کاربران گوشی سامسونگ، بسیار کمتر و حدود ۲۳٫۷ درصد برآورد میشود. این آمار نشان میدهد که کاربران آیفون در مقابل ستارگان کرهای، تمایل بیشتری به استفاده از قابلیتهای هوش مصنوعی در گوشیهایشان دارند.
باوجوداین، آنچه کاربران آیفون تاکنون از Apple Intelligence دیدهاند، نتوانسته است رضایت آنها را جلب کند؛ چراکه ۷۳ درصد از کاربران این ویژگیها را ارزشمند نمیدانند و معتقدند که ویژگیهای یادشده ارزش چندانی به تجربه کاربری اضافه نمیکنند. این نارضایتی در میان کاربران گوشیهای سامسونگ با رقم ۸۷ درصد، حتی بیشتر است. این موضوع نشان میدهد که هر دو شرکت در ارائه قابلیتهای مبتنیبر هوش مصنوعی جذاب و کاربردی، با مشکلات جدی روبهرو هستند.
در این نظرسنجی، محبوبیت ویژگیهای مختلف اپل اینتلیجنس پیشاز انتاشر iOS 18.2 نیز بررسی شده است و ابزارهای نوشتاری با ۷۲ درصد، بهعنوان محبوبترین ویژگی انتخاب شدهاند و پساز آن، خلاصهسازی اعلانها با ۵۴ درصد، پیامهای اولویتبندیشده با ۴۴٫۵ درصد، پاکسازی عکسها با ۲۹٫۱ درصد و پاسخ هوشمند در ایمیل و پیامها با ۲۰٫۹ درصد، در ردههای بعدی قرار گرفتهاند. این آمار نشان میدهد که ابزارهای مربوط به نوشتار و مدیریت اعلانها، بیشترین توجه کاربران را به خود جلب کردهاند.
نکته مهم این است که نظرسنجی SellCell پیشاز عرضه iOS 18.2 انجام شده است؛ بنابراین ویژگیهای مانند Genmoji و ادغام سیری با ChatGPT در این نظرسنجی وجود نداشتهاند. Genmoji به کاربران اجازه میدهد با استفاده از توضیحات متنی ایموجیهای جدیدی را خلق کنند. همچنین، ادغام سیری با ChatGPT به کاربران امکان میدهد تا آنها سؤالات خود را مستقیماً ازطریق سیری به ChatGPT ارسال کنند.
ویژگیهای مذکور میتوانند نقطه عطفی در نگرش کاربران به هوش مصنوعی اپل ایجاد کند و رضایت آنها را افزایش دهند. باید منتظر ماند و دید که چطور این ویژگیهای جدید میتوانند انتظارات کاربران را برآورده کنند و نظر آنها را درباره قابلیتهای مبتنیبر هوش مصنوعی اپل تغییر دهند.