سیر تکامل ویژگی‌های One UI از گذشته تا امروز

شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
مطالعه 13 دقیقه
گوشی گلکسی S23 اولترا با رابط کاربری One UI 6
One UI 6 به‌زودی از راه می‌رسد و به‌ همین بهانه قصد داریم قابلیت‌های اضافه‌شده به پوسته‌ی اندرویدی سامسونگ در سال‌های اخیر را مرور کنیم.
تبلیغات

رابط‌ کاربری One UI در دهه‌ی گذشته پیشرفت چشمگیری کرده است و می‌توان آن را روی انواع گوشی سامسونگ گلکسی مشاهده کرد. پوسته‌ی سفارشی سامسونگ که زمانی به‌عنوان یکی از ضعف‌های مهم‌ گوشی‌های اندروید این شرکت با انتقاد مواجه بود، اکنون به نیروی محرکه‌ی تجربه‌ی کاربری و اکوسیستم یکپارچه‌ی آن تبدیل شده است.

درحال‌حاضر، One UI به تکامل بسیار خوبی رسیده است و پایگاه کاربران خاص خود را دارد که نشان‌دهنده‌ی ویژگی‌های فراوان آن است. در این مطلب، قصد داریم قابلیت‌های اضافه‌شده به One UI در سال‌های گذشته را مرور کنیم.

One UI 6

نسخه‌ی جدید رابط‌ کاربری سامسونگ برپایه‌ی اندروید ۱۴ توسعه یافته است و همه‌ی قابلیت‌های جدیدترین آپدیت سیستم‌عامل موبایلی گوگل را ارائه می‌دهد. بدین‌ترتیب، غول فناوری کره‌ای باید منتظر انتشار نسخه‌ی پایدار اندروید ۱۴ بماند و سپس بیلدهای One UI 6 را برای گوشی‌های خود منتشر خواهد کرد.

گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ

گوگل سری پیکسل ۸ را به‌همراه اندروید ۱۴ عرضه خواهد کرد. انتظار داریم نسل جدید گوشی گوگل اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر رسماً معرفی شود و بدین‌ترتیب، برنامه‌ی زمانی سامسونگ برای انتشار One UI 6 احتمالاً ماه اکتبر منتشر خواهد شد.

سامسونگ انتشار نسخه‌های بتای عمومی One UI 6 را برای برخی از گوشی‌های هوشمند سری گلکسی خود آغاز کرده است؛ بنابراین فاصله‌ی زیادی تا انتشار نسخه‌ی نهایی این آپدیت باقی نمانده است. برای آشنایی بیشتر با این آپدیت، می‌توانید سری به مقاله‌ی نگاه نزدیک زومیت به One UI 6 بزنید.

One UI 5.1.1

به‌روزرسانی One UI 5.1.1 عمدتاً بر بهبود ویژگی‌های قبلی این رابط‌ کاربری برای تبلت‌ سامسونگ و گوشی‌های تاشو این برند متمرکز بود که در‌ادامه، به برخی از این تغییرات مهم‌ اشاره می‌کنیم.

Flex Mode

نمایی از گلکسی زد فلیپ ۵ در حالت flex

Flex Mode قابلیتی کاربردی برای گوشی‌های تاشو سامسونگ مثل گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ است. با فعال‌کردن این حالت، نمادهای پنل روی صفحه شناور می‌شوند و بدین‌ترتیب، کاربر می‌تواند به‌سادگی به آن‌ها دسترسی داشته باشد. علاوه‌بر‌این، امکان سفارشی‌سازی نمادهای این بخش دراختیار کاربران قرار دارد.

نوار رسانه در Flex Mode اکنون دکمه‌ای برای حرکت به جلو و عقب به‌مدت ۱۰ ثانیه ارائه می‌دهد. همچنین، در این حالت امکان جلو‌و‌عقب‌کردن دقیق رسانه‌های در حال پخش دردسترس کاربران است.

چندوظیفگی

قابلیت چندوظیفگی زد فولد ۵ سامسونگ

One UI 5.1.1 چندین ارتقای جزئی برای حالت چندوظیفگی تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو سامسونگ به‌ارمغان می‌آورد. این رابط‌ کاربری امکان استفاده از مرورگر اینترنت سامسونگ را در حالت شناور فراهم می‌کند و برای جست‌وجوی سریع‌تر در گوگل، می‌توان از نوار وظیفه‌ استفاده کرد.

اگر کار با پنجره‌های شناور حواستان را پرت می‌کند، One UI 5.1.1 امکان تبدیل سریع پنجره‌ی تاشو به حالت چندپنجره‌ای را دارد. برای این‌ منظور، کافی است دسته‌ی بالای پنجره‌ی بازشده را فشار دهید و نگه دارید.

درگ‌دراپ دو دستی

امکان کشیدن و رها‌کردن فایل‌ها در تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو سامسونگ با دو دست به One UI 5.1.1 اضافه شد. بدین‌ترتیب، برنامه‌ی منبع‌ را می‌توان با یک دست باز و سپس فایل‌ها و گزینه‌های دلخواه را انتخاب کرد. در مرحله‌ی بعد، می‌توان از دست دیگر برای باز‌کردن برنامه‌ی مقصد و قرار‌دادن فایل‌های انتخابی بهره گرفت.

بهبودهای نواروظیفه

تسکبار زد فولد ۵ سامسونگ

این ویژگی به‌طور خاص برای گلکسی زد فولد و سری گلکسی تب S در نظر گرفته شده است. نواروظیفه‌ی این دستگاه‌ها می‌تواند تا چهار برنامه‌ی اخیر را در خود جا دهد و بدین‌ترتیب، کاربر به‌راحتی بین آن‌ها جابه‌جا خواهد شد.

One UI 5.1

One UI 5.1 آپدیت تکراری دیگری است که تغییرات کوچکی را با به‌روزرسانی واحد ارائه می‌دهد. در این به‌روزرسانی، غیر از گزینه‌های سفارشی‌سازی صفحه‌ی قفل، تغییرات بصری چشمگیری ارائه نشد.

دوربین

نمایی از flex cam گلکسی زد فلیپ ۵

اپلیکیشن دوربین در One UI 5.1 می‌تواند با دکمه‌ی جلوه‌ها در بالای صفحه، رنگ‌های سلفی را به‌سرعت تغییر دهد. علاوه‌بر‌این، برنامه‌ی دوربین میان‌بر دسترسی سریع به برنامه‌ی Expert RAW ارائه می‌دهد تا کاربران بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند.

گالری

برنامه‌ی گالری One UI 5.1 قابلیت جست‌وجوی قدرتمندتری دارد و می‌تواند هم‌زمان بیش‌ از یک فرد یا موضوع را جست‌وجو کند. حتی می‌توان با ضربه‌زدن روی صورت افراد، سایر عکس‌های آن‌ها را پیدا کرد.

عملکرد ریمسترینگ نیز در گالری One UI 5.1 بهبود یافته است و می‌تواند Gif ها را نیز بازسازی کند. اپلیکیشن گالری اکنون تصاویری را توصیه می‌کند که می‌تواند با تشخیص چهره‌ی اعضای خانواده‌ی انتخابی به آلبوم خانوادگی مشترک اضافه شود. علاوه‌بر‌این، صفحه‌ی اطلاعات عکس نیز طرح‌بندی ساده‌تری دارد.

چندوظیفگی

چندوظیفه ای one ui

چندوظیفگی با One UI 5.1 برای کاربران آسان‌تر شده است. هنگام شروع‌ کار با نمای تقسیم صفحه، برنامه‌های پرکاربرد شما اکنون زیر برنامه‌هایی که اخیراً آن‌ها را باز کرده‌اید، نمایش داده می‌شوند و بیشتر کارهای شما را در گوشی پوشش می‌دهند. اکنون می‌توانید پنجره‌ی برنامه را با کشیدن گوشی‌های آن کوچک یا بزرگ کنید.

نمای چندپنجره‌ای اکنون در حالت DeX نیز بهبود یافته است. کشیدن تقسیم‌کننده در وسط صفحه، ابعاد هر دو پنجره‌ی مجاور آن را تغییر می‌دهد. همچنین، می‌توانید پنجره‌ای را به گوشه بچسبانید و تا یک‌چهارم صفحه را پُر کند.

Mods و Routines

سامسونگ با اضافه‌کردن قابلیت Mods و Routines مشابه iOS 16، تصویرزمینه‌ی متفاوتی را براساس روال کاری‌تان تنظیم می‌کند. افزون‌براین، امکان سفارشی‌سازی روتین‌ها با پارامترهای بیشتر ازجمله آهنگ زنگ و سبک قلم وجود دارد.

هواشناسی

برنامه هواشناسی one ui 5
برنامه هواشناسی one ui 5
برنامه هواشناسی one ui 5

برنامه‌ی Weather در One UI 5.1 چندین به‌روزرسانی جالب دریافت کرد. این اپلیکیشن حالا خلاصه‌ای از زمانی‌که برنامه را راه‌اندازی می‌کنید، ارائه می‌دهد. علاوه‌بر‌این، می‌توان نمودار ساعتی بارش را مشاهده کرد. ابزارک برنامه نیز تغییراتی کرده است و اکنون شرایط آب‌وهوایی لحظه‌ای را بهتر نشان می‌دهد.

مرورگر سامسونگ اینترنت

برنامه‌ی مرورگر سامسونگ One UI 5.1 می‌تواند نام پوشه‌های نشانک‌ و گروه‌های برگه را جست‌وجو کند و حتی درصورتی‌که عبارت جست‌وجوشده غلط املایی داشته باشد، بازهم عملکرد رضایت‌بخشی ارائه می‌دهد. علاوه‌بر‌این، با ورود به حساب سامسونگ می‌توانید از قابلیت‌های یکپارچه‌سازی بهره ببرید و کارهای خود در تبلت از جایی‌ ادامه دهید که در گوشی گلکسی متوقف کرده‌اید.

تغییرات متفرقه‌

One UI 5.1 تغییرات متفرقه‌ی دیگری هم تجربه کرد که درادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • ابزار باتری جدید میزان شارژ همه‌ی دستگاه‌های متصل را نشان می‌دهد.
  • برنامه‌ی تنظیمات ویژگی‌های اکوسیستمی بیشتری را پیشنهاد می‌دهد که کاربر می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.
  • کاربران می‌توانند پوشه‌ای را تغییر دهند که اسکرین‌شات‌ها و ویدئوهای ضبط‌شده از صفحه در آن ذخیره می‌شوند.
  • ابزارک Smart Suggestions اکنون می‌تواند آهنگ‌ها و فهرست‌های پخش اسپاتیفای را براساس فعالیت کنونی کاربر توصیه کند.

One UI 5

وان یو آی ۵ روی گوشی گلکسی S22 اولترا

One UI 5 مهم‌ترین تغییر در رابط‌ کاربری سامسونگ در سال‌های اخیر بود. این آپدیت به‌لطف بهره‌گرفتن از اندروید ۱۳، تغییرات زیادی به‌ارمغان آورد. برای آشنایی بیشتر با این به‌روزرسانی، می‌توانید سری به مقاله‌ی بررسی زومیت از One UI 5 بزنید.

تغییرات رابط‌ کاربری

یکی از اولین تغییراتی که هنگام نصب One UI 5 متوجه خواهید شد، این است که همه‌ی آیکون‌ها کمی‌ بزرگ‌تر هستند. برخی برنامه‌ها نمادهای جدیدی دریافت کرده‌اند تا اکوسیستم سامسونگ یکپارچه‌تر به‌نظر برسد. غول فناوری کره‌ای تغییراتی نیز در پس‌زمینه اعمال کرده و کنتراست آیکون‌ها را بهبود داده است.

آیکون‌های one UI 5

همچنین، سامسونگ انیمیشن‌ها و جلوه‌های جابه‌جایی بین بخش‌های مختلف ناحیه‌ی کاربری را تغییر داده است که به سریع‌ترشدن عملکرد آن کمک کرده است. جلوه‌ی تاری پس‌زمینه در پنل تنظیمات سریع و صفحه‌ی اصلی و سایر بخش‌های رابط‌کاربری نیز بهینه‌سازی شده‌اند.

اکنون می‌توانید رنگ‌های پس‌زمینه را روی صفحه‌های تماس نیز تنظیم کنید و بدین‌ترتیب، به‌سرعت متوجه خواهید شد که کسی با شما تماس گرفته است.

سامسونگ امکانات سفارشی‌سازی جامع‌تر و آسان‌تری نیز در One UI 5 ارائه داد. این آپدیت امکان تغییر جنبه‌های مخلتف صفحه‌ی قفل را با سبک‌های ساعت، تنظیمات اعلان و... با پیش‌نمایش‌های زنده برای تغییرات را دراختیار کاربران قرار داد.

سامسونگ در One UI 5 گزینه‌های بیشتری برای تصاویر پس‌زمینه ارائه داد و پالت‌های رنگی بیشتری برای هماهنگی تصویرزمینه با تم‌ها اضافه کرد.

ابزارک‌های صفحه‌ی خانگی

شخصی‌سازی صفحه‌ قفل

با One UI 5 می‌توان چندین ابزارک را در یک ابزارک واحد قرار داد و در فضای صفحه‌ی اصلی صرفه‌جویی کرد. ابزارک جدید Smart Suggestions نیز الگوهای استفاده از گوشی گلکسی شما را تجزیه‌وتحلیل و براساس آن پیشنهادهایی ارائه می‌کند. این ابزارک می‌تواند برنامه‌ها یا مخاطبان و... را برای دسترسی سریع‌تر به کاربر توصیه کند.

اعلانات

One UI 5 با بهره‌گرفتن از ویژگی‌های مهم اندروید ۱۳، تغییرات بزرگی در بخش اعلانات اعمال کرد. حالا همه‌ی برنامه‌ها برای استفاده از اعلان‌ها باید مجوز آن را از کاربر دریافت کنند. همچنین، با استفاده از دکمه‌‌ی پایین پنل اعلان به تنظیمات اعلان‌های آن برنامه می‌توانید مستقیماً دسترسی داشته باشید.

نمادهای برنامه در اعلان‌های One UI 5 برجسته‌تر شده‌اند. ترازبندی متن نیز در این آپدیت تغییر کرده است تا خواندن محتوا را آسان‌تر کند. همچینن، می‌توان به‌طور جداگانه کنترل کرد آیا برنامه‌ها می‌توانند اعلان‌های پاپ‌اپ و نشان‌های نماد برنامه و اعلان‌های صفحه‌ی قفل را به‌عنوان تنظیمات جداگانه نشان دهند یا خیر.

Modes و Routines

modes and routines

سامسونگ با Modes و Routines، راهکاری جامع در One UI 5 ارائه داد که با استفاده از آن می‌توان کارهای در حال انجام را تنظیم کرد تا گوشی مطابق با آن واکنش نشان دهد. به‌عنوان مثال، حالت خواب می‌تواند در زمان خاصی از روز به‌طور خودکار فعال شود و گوشی را در حالت بی‌صدا قرار دهد. همچنین، می‌توان حالت تیره را در ساعت‌های مشخصی از روز به‌طور خودکار فعال یا غیرفعال کرد.

Routines نیز اتوماسیون مشابهی ارائه می‌دهد. به‌عنوان مثال، می‌تواند روال‌ها را طوری تنظیم کرد که با روشن‌کردن حالت هواپیما یا نقطه‌ی اتصال همراه شروع شوند یا چرخش خودکار هنگام ورود به برنامه‌هایی مثل یوتیوب در حالت فعال قرار گیرد و پس‌ از خروج از برنامه‌ی مدنظر، دوباره به‌حالت قبل برگردد.

چندوظیفگی

One UI 5 ویژگی‌های چندوظیفگی جدیدی به‌ارمغان آورد. با دو انگشت از پایین صفحه به بالا بکشید تا از نمای تمام‌صفحه به نمای تقسیم صفحه جابه‌جا شوید. افزون‌براین، می‌توانید با کشیدن برنامه‌ها به‌سمت صفحه‌ای که می‌خواهید باز شود، برنامه‌ها را در حالت تقسیم صفحه باز کنید.

در One UI 5 نیز می‌توان با کشیدن انگشت از گوشه‌ی بالا‌ سمت‌ راست یا چپ به‌سمت داخل، از حالت تمام‌صفحه به نمای بازشونده جابه‌جا شد.

دوربین

استفاده از لنز

برنامه‌ی دوربین در One UI 5 نیز تغییرات معناداری دریافت کرد:

  • امکان بزرگ‌نمایی سریع با یک انگشت
  • حالت حرفه‌ای تنظیمات هیستوگرام را برای بررسی روشنایی هر تُن رنگی نشان می‌دهد.
  • حالت حرفه‌ای عکاسی و فیلم‌برداری اکنون نماد راهنما دارند تا درصورت نیاز به کمک، با دکمه‌ها و ویژگی‌های موجود آشنا شوید.
  • امکان ثبت خودکار واترمارک مثل تاریخ و زمان نام مدل گوشی و سایر اطلاعات سفارشی به تصویر وجود دارد.
  • اکنون می‌توانید از لنز تله‌فوتو روی گوشی خود برای ثبت عکس‌های نزدیک از غذاها استفاده کنید.
  • انتخاب فیلترها برای عکس‌ها و فیلم‌ها آسان‌تر شده است.

گالری

برنامه‌ی گالری نیز در One UI 5 مثل دوربین تغییرات جالبی دریافت کرد:

  • امکان سفارشی‌سازی آلبوم‌های پیش‌فرض دردسترس کاربر است.
  • آلبوم‌هایی را پنهان کنید که کمتر استفاده می‌شوند.
  • امکان ادغام آلبوم‌های هم‌نام وجود دارد.
  • امکان ایجاد آلبوم‌های به‌روزرسانی خودکار وجود دارد که می‌تواند شامل تصاویر افراد منتخب باشد.
  • بخش استوری به برنامه‌ی گالری اضافه شده است که استوری‌هایی را به‌طور خودکار ایجاد می‌کند.
  • امکان ایجاد برچسب‌هایی با قابلیت استفاده‌ی مجدد برای هر عکسی در گالری وجود دارد.
  • امکان بُرش‌دادن تصاویر متحرک Gif و تنظیم آن‌ها وجود دارد.
  • جلوه‌های حالت پرتره را می‌توان پس‌ از برش یا تغییر فیلترها حفظ کرد و این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تاری پس‌زمینه را در هر زمانی تنظیم کنید.
  • می‌توان از ابزار قلم برای ترسیم اشکال به‌صورت دستی استفاده کرد و سپس شکل کشیده‌شده را نگه داشت و به‌‌طوردقیق با خطوط مستقیم و زوایای کامل تبدیل کرد.
  • ۶۰ استیکر ایموجی جدید اضافه شده است.

استخراج متن

اکنون می‌توانید با استفاده از صفحه‌کلید سامسونگ، مرورگر وب، گالری یا هر زمان که از صفحه‌نمایش عکس می‌گیرید، متن‌های مدنظرتان را استخراج کنید. همچنین، وقتی متنی در تصاویر گالری یا دوربین یا سایر برنامه‌ها نمایان شود، اقداماتی براساس متن دردسترس کاربر خواهد بود که ازجمله می‌توان به تماس با شماره یا بازدید از آدرس سایت اشاره کرد.

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که ویژگی‌های استخراج و پیشنهاد متن فقط برای زبان انگلیسی، کره‌ای، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، اسپانیایی، پرتغالی و چینی ارائه می‌شود.

برنامه تنظیمات

اندروید ۱۳ و One UI 5 امکان تنظیم زبان هر برنامه را جداگانه ارائه می‌دهند. ویژگی Ram Plus می‌تواند به‌طور کامل غیرفعال شود؛ درحالی‌که قبلاً چنین امکانی وجود نداشت. سامسونگ قابلیت بحث‌برانگیز Device Care را نیز ارائه می‌دهد که گوشی شما را به‌طور خودکار ری‌استارت می‌کند تا دستگاه شما در بهترین حالت کار کند.

حالت Do Not Disturb در One UI 5 تنظیمات جدیدی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برخی از مخاطبان خاص را به‌عنوان استثناء برای این حالت تنظیم کنید.

امنیت و حریم‌خصوصی

داشبورد امنیتی جدید One UI 5 در تنظیمات نشان می‌دهد گوشی شما مشکل امنیتی دارد یا نه و سپس برای برطرف‌کردن مشکلات شناسایی‌شده، به کاربر کمک می‌کند.

پنل اشتراک‌گذاری در One UI هنگام تلاش برای ارسال محتوایی که می‌تواند حاوی اطلاعات حساس باشد، به شما هشدار می‌دهد تا بتوانید درصورت لزوم برای اشتراک‌گذاری، تجدیدنظر کنید.

کیبورد سامسونگ

اکثر کاربران گوشی‌ سامسونگ گلکسی ترجیح می‌دهند از صفحه‌کلید سامسونگ استفاده کنند؛ زیرا امکانات بسیار زیادی ارائه می‌دهد. در One UI 5، کاربر می‌تواند انتخاب کند کدام کلیدهای عملکردی و علائم نگارشی می‌توانند در ردیف پایین کیبورد درکنار نوار فاصله نمایش داده شوند. همچنین، ایموجی و برچسب و دکمه‌های دیگر امکان سفارشی‌سازی‌شدن دارند.

دستگاه‌های متصل

رابط‌ کاربری One UI 5 فهرستی از منو تنظیمات جدید به‌ نام Connected Devices دارد که با قابلیت‌های دیگری مثل Smart View و Quick Share و DeX ترکیب می‌شود.

سایر تغییرات جزئی شامل امکان مخفی‌کردن اعلان‌ها هنگام بازتاب صفحه نمایش روی تلویزیون است. علاوه‌بر‌این، ازطریق دکمه‌ی خروجی رسانه در پنل تنظیمات سریع، می‌توانید موسیقی را برای دستگاه‌های کروم‌کست متصل پخش کنید.

سامسونگ DeX

سامسونگ DeX در One UI 5 اکنون دکمه‌ی جست‌وجوی جدیدی ارائه می‌دهد که به پیدا‌کردن سریع‌تر برنامه‌ها کمک می‌کند. این حالت اکنون مثل فشار طولانی و نگه‌داشتن انگشت روی نماد برنامه‌ها، امکان دسترسی به عملکردهای اضافه را دراختیار کاربر قرار می‌دهد و بدین‌منظور باید روی نماد برنامه راست‌کلیک کرد. DeX نقطه‌ی قرمز روی دکمه‌ی اعلان نیز دارد که نشان‌دهنده‌ی اعلانات جدید است.

AR Emoji و استیکرها

One UI 5 برچسب‌ها و ایموجی‌های واقعیت‌ افزوده‌ی بیشتری را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین، می‌توانید از پس‌زمینه‌های شفاف استفاده کنید و از هر عکسی در گالری برای ایجاد استیکرها بهره ببرید.

تغییرات متفرقه

ازآن‌جا‌که One UI 5 به‌روزرسانی بزرگی محسوب می‌شود، تغییرات کوچک، اما معنادار زیادی در سرتاسر آن اعمال شده است که در‌ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

دسترسی

  • می‌توان چندین گزینه‌ی دسترسی‌پذیری به پنل تنظیمات سریع اضافه کرد.
  • می‌توان از دکمه‌ی دسترسی‌پذیری برای تغییر ویژگی‌های دردسترس ازطریق ضربه و نگه‌داشتن دکمه استفاده کرد.
  • می‌توان از گوشی درخواست کرد ورودی صفحه‌کلید را به‌طور صوتی بخواند و از بیکسبی ویژن برای تشخیص اشیای نزدیک و اطلاع از وجود آن‌ها بهره گرفت.
  • کاربرانی که از ماوس و ترک‌پد استفاده می‌کنند با بردن نشانگر ماوس به گوشه‌های صفحه اقداماتی مثل کلیک و نگه‌داشتن یا کشیدن و رها‌کردن را دردسترس خواهند داشت.

ساعت

  • اکنون می‌توان چندین تایمر را هم‌زمان اجرا کرد.

تقویم

  • هنگام ایجاد رویداد جدید در Google Calendar، آن رویداد در تقویم سامسونگ نیز ایجاد خواهد شد و می‌توان انتخاب کرد آیا دعوت‌شدگان می‌توانند آن را ببینند یا خیر.
  • دسته‌بندی Today یادآورهایی را نشان می‌دهد که موعد آن‌ها روز جاری است.
  • می‌توان یادآورهای تکمیل‌شده را در هر دسته‌بندی نشان داد و پنهان کرد.
  • می‌توان بین نمادهای ساده و پیشرفته‌‌ی یادآورها جابه‌جا شد.

مرورگر سامسونگ

  • اکنون نشانک‌ها را می‌توان بین پوشه‌ها کشید و رها کرد.

مدیر فایل

  • جست‌وجوی فایل بهبود یافته است.
  • اکنون می‌توان انتخاب کرد همه‌ی فایل‌های گوشی یا فقط فایل‌های موجود در پوشه‌ی فعلی جستجو شود.
  • شما می‌توانید بین جست‌وجوی فقط نام فایل‌ها یا اطلاعات درون آن‌ها مثل متن در سندها یا اطلعات مکانی در تصاویر یکی را انتخاب کنید.
  • اکنون می‌توان نتایج جست‌وجو را براساس نام، تاریخ، اندازه یا نوع فایل مرتب کرد.

Digital Wellbeing

  • داشبورد جدید خواندن و دسترسی به ویژگی‌های مختلف آن را آسان‌تر می‌کند.
  • پنل برنامه‌های کناری اکنون می‌تواند به‌طور اختیاری نام برنامه‌ها را زیر نمادهای برنامه نشان دهد.

خدمات اضطراری

  • پنج‌ بار فشاردادن سریع دکمه‌ی پاور با خدمات اضطراری تماس می‌گیرد؛ حتی اگر گوشی شما در جیب باشد و نتوانید صحبت کنید.
  • فهرست تماس اضطراری ایجادشده در گوشی شما را می‌توان در ساعت‌های هوشمند گلکسی خود نیز استفاده کنید.

One UI 4

One UI 4 به‌روزرسانی بزرگی بود که برپایه‌ی اندروید ۱۲ توسعه یافت. این آپدیت ویژگی‌های حفاظت از حریم خصوصی پیشرفته‌تری مثل نقاط نشانگر برای دسترسی برنامه‌ها به دوربین و میکروفون، تم و پلت‌های رنگی مبتنی‌بر تصویرزمینه، برنامه‌ی دوربین بهبودیافته، عملکرد تصویر در تصویر و... را به‌همراه داشت.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات