احتمالاً زمان انتشار عمومی به‌روزرسانی اندروید ۱۵ بسیار نزدیک است

سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو اندروید ۱۵ گوگل / Android 15 روی نمایشگر پیکسل ۸ پسر جوان شاد
با انتشار بتای جدید اندروید ۱۵، گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی تاریخ انتشار نسخه‌ی نهایی آن شدت گرفته است.
تبلیغات

گوگل با انتشار نسخه‌ی بتای ۴٫۱ برای گوشی‌های پیکسل، گامی دیگر به‌سمت انتشار نسخه‌ی نهایی اندروید ۱۵ برداشت. این به‌روزرسانی جز‌ئی که عمدتاً ایراد‌های صوتی هنگام برقراری مکالمات را رفع می‌کند، ممکن است به‌معنای انتشار قریب‌الوقوع این نسخه از اندروید باشد.

براساس پست ردیت گوگل، آخرین به‌روزرسانی بتا برای تمامی پیکسل‌هایی دردسترس است که در برنامه‌ی بتای اندروید ثبت‌نام کرده‌اند (از پیکسل ۶ و ۶ پرو به‌بعد). این به‌روزرسانی با بیلد نامبر AP31.240617.010 همراه با وصله‌ی امنیتی جولای ۲۰۲۴ منتشر می‌شود.

در توضیحات به‌روزرسانی جدید، گوگل توضیح می‌دهد که این نسخه‌ مشکلات مختلفی را برطرف می‌کند که گاهی باعث از‌کار‌افتادن صدای دستگاه حین تماس می‌شدند. به‌طور دقیق‌تر، مشکلاتی که با شماره‌‌های ۳۵۴۰۸۶۱۰۶، ۳۵۴۵۸۲۴۹۲، ۳۵۴۷۸۸۶۹۲، ۳۵۵۱۲۹۳۱۴ و ۳۵۵۰۲۴۱۵۷ شناخته می‌شدند، اکنون حل شده‌اند. با‌این‌حال، طبق توضیحات سایر ایراد‌های شناسایی‌شده در بتای ۴، در بتای ۴٫۱ نیز دیده می‌شوند.

کاربران گوشی‌های پیکسل واجدشرایط که به تجربه‌ی جدیدترین نسخه‌ی بتا مشتاق هستند، می‌توانند با رفتن به تنظیمات (Settings) > سیستم (System) > به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار (Software updates) > به‌روزرسانی سیستم (System update) > بررسی به‌روزرسانی (Check for update)،‌ دردسترس‌بودن نسخه‌ی جدید برای گوشی گوگل خود را بررسی کنند. اگر به‌روزرسانی جدید را نمی‌بینید، مطمئن شوید که در برنامه‌ی بتای اندروید ثبت‌نام کرده‌اید و دستگاه شما واجدشرایط است.

گوگل صحبتی درباره‌ی تاریخ انتشار نسخه‌ی نهایی و پایدار اندروید به‌میان نیاورده است؛ اما برخی کاربران با اشاره به ماهیت بسیار جزئی به‌روزرسانی اخیر بتا و نزدیک‌بودن تاریخ انتشارش به بتای قبلی، باور دارند که گوگل ۱۳ آگوست (۲۳ مرداد) و در رویداد Made by Google، اندروید ۱۵ را به‌صورت عمومی منتشر می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات