چگونه بوی بد را از مایکروفر خارج کنیم؛ مراحل و راهنمای آسان

جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
بوی بد مایکروفر
آیا مایکروفر شما بوی بدی می‌دهد؟ با زومیت همراه باشید تا به دلایل و راه‌حل‌های مؤثر برطرف‌کردن بوی بد مایکروفر بپردازیم.
تبلیغات

دلایل زیادی وجود دارد که مایکروفر شما بوی نامطبوعی از خود منتشر می‌کند. برخی از شایع‌ترین دلایل شامل وجود باقی‌مانده‌ی غذا، غذای سوخته و کپک در دستگاه است. بهترین راه برای جلوگیری از بوی نامطبوع، تمیزکردن منظم مایکروفر است. بااین‌حال دلایل دیگری نیز برای انتشار بوی بد وجود دارد که شیوه‌ی ازبین بردن آن‌ها کمی متفاوت ولی ساده است.

باقی‌ماندن مواد غذایی

باقی ماندن تکه‌های مواد غذایی روی دیواره مایکروفر

کمتر پیش می‌آید که بقایای مواد غذایی درون مایکروفر باقی بماند. باوجوداین، غذای درون مایکروفر ممکن است بجوشد یا جلز و ولز کند و این موضوع شاید باعث پاشیدن غذا روی دیواره‌ها یا روی صفحه‌گردان در مایکروفر شود. اگر این ذرات غذایی مدتی در مایکروفر باقی بمانند، می‌توانند بوی بدی از خود منتشر کنند. حتی اگر از مایکروفر استفاده‌ی زیادی ندارید، مهم است که به‌طور مرتب تمیزش کنید تا از انتشار بوی بد جلوگیری شود.

غذای سوخته

بوی غذای سوخته درون مایکروفر

اگر به‌طور اتفاقی غذا را بیش‌ازحد درون مایکروفر رها کرده‌اید و باعث سوختن آن شده‌اید، ممکن است متوجه بوی تند و ترش آن شوید. بوی غذای سوخته می‌تواند مدت‌ها باقی بماند، به خصوص اگر تکه‌های غذای سوخته مدت‌زمانی در مایکروفر مانده باشد.

اگر غذایی را در مایکروفر سوزانده‌اید، بهترین کار این است که غذا را بردارید و مایکروفر را مستقیم پاک کنید تا از باقی‌ماندن بوی سوختگی جلوگیری شود. اکثر مایکروفرها تایمرهای برنامه‌ریزی‌شده‌ای دارند که به جلوگیری از سوختن غذا کمک می‌کند.

کپک

کپک درون مایکروفر

وقتی غذا درون مایکروفر قرار می‌گیرد، به طور طبیعی بخار و محیطی با رطوبت بالا ایجاد می‌شود. ذرات غذایی باقی‌مانده با این ترکیب می‌تواند بوی مرطوب و ناخوشایندی ایجاد کند.

برای جلوگیری از این بوی مرطوب، مهم است که هر گونه باقی‌مانده‌ی مواد غذایی قدیمی را به‌طور منظم از مایکروفر خارج کنید و با باز نگه‌داشتنِ در، برای چند دقیقه پس از استفاده، اجازه دهید هوای تازه در مایکروفر ردوبدل شود.

چگونه مایکروفر را از شر بوی بد خلاص کنیم؟

راه‌های زیادی برای از بین‌بردن بوی بد مایکروفر وجود دارد. بیشتر آن‌ها شامل تمیزکردن مایکروفر و از بین‌بردن بوی اصلی هستند. استفاده از خوشبوکننده نیز راه خوبی برای از بین‌بردن هر گونه بوی بد است. در ادامه بهترین راه‌ها برای رفع بوی بد مایکروفر آورده شده است:

جوش شیرین

جوش شیرین برای از بین بردن بوی بد مایکروفر

جوش شیرین انتخابی رایج برای تمیزکردن است؛ زیرا به‌طور مؤثر هرگونه بوی باقی‌مانده را ازبین می‌برد. پس از پاک‌کردن مایکروفر برای ازبین بردن تکه‌های بزرگ مانده‌غذا، نصف فنجان جوش شیرین را مستقیماً روی دیواره‌های مایکروفر اسپری کنید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. جوش شیرین می‌تواند به‌طور مؤثر هرگونه روغن اضافی را همراه با هر بویی که مدت‌ها مانده از بین ببرد. پس از گذشت زمان لازم، اثرات جوش شیرین را می‌توان با یک پارچه از روی مایکروفر پاک کرد.

سرکه و لیمو

لیمو برای از بین بردن بوی بد مایکروفر

سرکه و لیمو هر دو پاک‌کننده‌ی طبیعی عالی‌ای هستند که می‌توانند با هر بویی در مایکروفر شما مقابله کنند. استفاده از ترکیب آب و نصف فنجان سرکه با چند قاشق سوپ‌خوری آب لیمو یا چند تکه لیموی قاچ‌کرده باعث از بین‌رفتن هرگونه بوی بد می‌شود.

برای تشکیل محلول ابتدا کاسه‌ای آب بردارید و نصف فنجان سرکه با چند قاشق سوپ‌خوری لیمو درون کاسه بریزید. قراردادن کاسه در مایکروفر و روشن‌کردن آن به مدت چند دقیقه باعث ایجاد بخار می‌شود و هرگونه بوی باقی‌مانده در مایکروفر شما را خنثی خواهد کرد. سپس با پارچه‌ای مرطوب می‌توانید بدنه و اطراف مایکروفر را تمیز نمایید.

تازه‌سازی جریان هوا

تازه سازی جریان هوا در مایکروفر برای از بین بردن بوی بد

مایکروفر وسیله‌ای پرکاربرد در آشپزخانه است. ترکیب غذایی شاید بوی نامطبوعی ایجاد کند که می‌تواند مدت‌ها پس از تمیزشدن مایکروفر شما باقی بماند. بهترین راه برای خلاص‌شدن از بوهایی که پس از تمیزکردن باقی می‌مانند، تهویه مایکروفر است. حتی اگر مایکروفر شما بوی نامطبوعی از خود پخش نمی‌کند، بهتر است پس‌از استفاده از آن، مایکروفر خود را تهویه کنید. باز نگه‌داشتن در بین هربار استفاده راه خوبی است تا مطمئن شوید مایکروفر شما بوی بدی ندارد.

الکل مالشی

رفع بوی بد مایکروفر با الکل مالشی

الکل مالشی ماده تمیز کننده‌ای با خواص ضد باکتریایی عالی است. اگر پاک‌کننده دیگری را امتحان کرده‌اید که برای از بین‌بردن بوی بد مؤثر نبوده، استفاده از الکل بهترین راهکار به حساب می‌آید. الکل مالشی ماده‌ای قوی است و قبل از استفاده برای تمیزکردن مایکروفر باید با آب رقیق شود. بدین ترتیب، پارچه را به ترکیب ساخته شده مالیده و دیواره‌های مایکروفر را پاک کنید تا بوی بقایای مواد غذایی از بین برود.

پودر قهوه

پودر قهوه برای از بین بردن بوی مایکروفر

پودر قهوه بوی خوب و رایحه دلپذیری دارد و انتخابی پرطرفدار در فروشگاه‌های عطر است و تمام بوها را خنثی می‌کند. در ادامه بهترین روش استفاده از پودر قهوه برای خنثی‌کردن بوی بد مایکروویو را توضیح می‌دهیم:

ابتدا مایکروفر را تمیز کنید تا تکه های بزرگ مواد غذایی و لکه‌ها از بین بروند. این کار را می‌توانید با پاک‌کردن مایکروفر با پارچه‌ای مرطوب و کمی اسپری یا دیگر محصولات تمیزکننده انتخابی خود انجام دهید.

پس از انجام این کار، یک فنجان تفاله قهوه را به مدت یک شب در مایکروفر قرار دهید. این کار بوهای بد باقی‌مانده را ازبین می‌برد. اگر بو باقی ماند، تفاله قهوه و آب را در یک لیوان مخلوط کنید و آن را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه در مایکروفر قرار دهید. توجه داشته باشید که آب به جوش نیاید.

وانیل

وانیل برای از بین بردن بوی بد مایکروفر

گاهی اوقات مایکروفر شما بوی بدی می‌دهد و ممکن است چندین بار تلاش کنید تا از شر این بو خلاص شوید. اگرچه تمیزکردن زیاد مایکروفر معمولاً به اندازه کافی برای از بین‌بردن هرگونه بوی بد کافی است، اما گاهی اوقات بوها می‌توانند باقی بمانند. اگر موارد بالا جواب نداد، وانیل احتمالاً به از بین‌بردن بو کمک می‌کند.

چند قطره اسانس وانیل یا یک چوب وانیل را می‌توانید در یک لیوان آب بریزید و به مدت یک دقیقه در مایکروفر قرار دهید. رایحه‌ی وانیل تبخیر می‌شود و بویی مطبوع و شیرین در مایکروفر شما باقی می‌گذارد.

کلام آخر

در این مقاله، دلایل ایجاد بوی بد مایکروفر را بررسی و روش‌های مختلفی را معرفی کردیم که می‌تواند این بو را از بین ببرد و آن را مثل دسته گل در بیاورید. چه با آب و لیمو و چه با جوش شیرین، مواردی زیادی برای از بین‌بردن بوها وجود دارد که به سادگی مایکروفر شما را تمیز و خوش‌بو می‌کنند. جدا از این موارد، اگر هم قصد خرید مایکروفر دارید، مقاله‌ی راهنمای خرید مایکروفر برای شما مفید خواهد بود.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات