علت یکسره کار کردن هود آشپزخانه چیست؟

بررسی دلایل یکسره کار کردن هود و رفع آن‌ها
دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
هود آشپزخانه
در این مقاله قصد داریم علت یکسره کار کردن هود آشپزخانه و راه‌حل آن‌ را مورد بررسی قرار دهیم.
تبلیغات

یکی از مشکلات رایجی که ممکن است خیلی از افراد را درگیر خود کند؛ یکسره شدن هود آشپزخانه می‌باشد. موارد بسیاری باعث کار کردن بدون توقف هود آشپزخانه می‌شود که در ادامه این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. در صورت یکسره شدن هود، شما نمی‌توانید آن را خاموش کنید. این مشکل، هزینه‌ی برق شما را زیاد می‌کند و موجب فشار آمدن به موتور می‌شود. همچنین، اتفاقی آزاردهنده است و از توان دستگاه می‌کاهد.

عیب‌یابی حرفه‌ای و برطرف کردن این مشکل به دانش و تخصص کافی نیاز دارد به همین جهت همه افراد نمی‌توانند این کار را انجام دهند و بدون هیچ‌گونه مهارتی اقدام به تعمیر دستگاه خود کنند. پیشنهاد می‌شود برای رفع یکسره شدن هود آشپزخانه خود از تعمیرکاران و تکنسین‌های حرفه‌ای و مجرب کمک بگیرید تا مشکل هود آشپزخانه شما را به‌طور کامل رفع کنند.

دلایل خاموش نشدن و یکسره کار کردن هود:

  • خرابی دکمه روشن و خاموشی هود
  • خراب شدن پنل
  • خراب شدن برد فرمان
  • خراب شدن برد الکتریکی
هود آشپزخانه

بررسی 4 علت اصلی یکسره شدن هود آشپزخانه

همان‌طور که می‌دانید یکسره شدن هود آشپزخانه یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که بیشتر مصرف‌کنندگان با آن مواجه می‌شوند. دلایل بسیاری موجب بروز این مشکل در هود می‌شوند که در ادامه به این علت‌ها اشاره می‌کنیم.

1. معیوب بودن دکمه روشن و خاموش هود

یکی از مهم‌ترین علت‌هایی که موجب می‌شود هود آشپزخانه بدون توقف و یکسره کار کند؛ آسیب دیدن دکمه خاموش و روشن دستگاه می‌باشد. هنگامی‌ که این قطعه از کار بیفتد، هیچ فرمان جدیدی در هود اجرا نمی‌شود و به برد اصلی دستگاه انتقال پیدا نمی‌کند و همین موجب یکسره شدن هود آشپزخانه می‌شود. برای رفع این مشکل بهتر است از یک فرد کاربلد در زمینه تعمیرات انواع هود کمک بگیرید.

این مشکل می‌تواند بر اثر فشار آوردن زیاد به دکمه ایجاد شده باشد؛ همچنین شاید فنر اتصال دکمه خراب شده باشد. برای اینکه مشکل رفع شود، ابتدا دکمه را خوب بررسی کنید. در صورت شکستگی یا عملکرد نادرست، حتماً عوضش کنید تا مشکل حل شود. اگر اتصال بین دکمه و برد الکتریکی قطع شده، باید برد بررسی و تعمیر شود.

2. خراب شدن برد فرمان

اگر هود آشپزخانه یکسره کار می‌کند و هیچ توقفی در عملکرد خود ندارد، این امکان وجود دارد که برد فرمان دستگاه یا همان برد کنترلی دچار مشکل شده و به تعمیر یا تعویض نیاز داشته باشد. در پشت پنل لمسی، یک برد قرار دارد که به آن برد فرمان گفته می‌شود. در صورت قطعی اتصال میان برد اصلی و برد فرمان، شما نمی‌توانید هود را خاموش کنید و در این شرایط هود روشن می‌ماند.

برای عیب‌یابی دقیق این مشکل باید تمامی قطعات هود باز شود و موردبررسی قرار بگیرد؛ ازاین‌رو بهتر است برای انجام این کار از دانش و مهارت کافی برخوردار باشید یا با یک تعمیرکار حرفه‌ای تماس بگیرید.

هود آشپزخانه

3. خرابی و از کار افتادن برد الکترونیکی هود آشپزخانه

همان‌طور که می‌دانید برد یکی از قطعات مهم و اصلی هود آشپزخانه به حساب می‌آید که خرابی و از کار افتادن آن می‌تواند مشکلاتی بسیار جدی در عملکرد دستگاه ایجاد کند. سوختن برد الکتریکی یا قطعه‌ای از اجزای آن، مانع کارکرد درست هود می‌شود و از دلایل اصلی یکسره شدن آن به شمار می‌رود. البته برد الکتریکی، باید حتماً توسط تعمیرکاران بررسی و تعمیر شود؛ چون این کار کاملاً تخصصی است و نیاز به تجربه و آشنایی کامل با قطعات دارد.

اگر خودتان بدون اطلاعات فنی در این خصوص اقدام به تعمیر کنید؛ ممکن است به برد اصلی دستگاه صدمه بزنید. برد الکترونیکی نقش تعیین‌کننده‌ای در هود دارد، ازاین‌رو بهتر است برای تعمیر این قطعه در اسرع‌ وقت اقدام کنید و از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

4. آسیب‌ دیدن پنل تاچ لمسی هود

امروزه در بیشتر هودهایی که در بازار موجود هستند یک پنل تاچ لمسی وجود دارد که نقش همان صفحه‌کلید را برعهده دارد. این صفحه لمسی تمامی دستورها را به برد اصلی می‌رساند تا هریک از قطعات هود آشپزخانه بتوانند وظیفه خود را به‌درستی انجام دهند؛ ازاین‌رو می‌توان گفت کار نکردن صفحه لمسی هود می‌تواند به یکی از مشکلات جدی برای مصرف‌کننده تبدیل شود.

در حین عیب‌یابی هود آشپزخانه، بعد از اینکه متوجه شدید مشکل از صفحه لمسی یا دکمه‌های آن است، حتماً باید آن را عوض کنید تا مشکل یکسره شدن هود رفع شود. بهتر است این کار را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید.

هود لمسی

جمع‌بندی

امیدواریم که با این توضیحات، بتوانید روند عیب‌یابی هود خود را پشت سر بگذارید؛ زیرا قیمت هود این روزها چندان مناسب نیست و مصرف‌کننده برای خرید یک هود جدید باید هزینه زیادی پرداخت کند. برای تعمیر هود و بررسی مشکلات مختلف آن، می‌توانید از تعمیرکاران متخصص نمایندگی‌های معتبر کمک بگیرید. برای رفع مشکل یکسره شدن هود نیز توصیه می‌شود که خودتان کاری نکنید و پس از شناسایی علت خاموش نشدن هود، تمام تعمیرات تخصصی را به متخصصان بسپارید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات