گروه رادیانت معرفی شد؛ پاکشوما و کنوود زیر یک پرچم

پنج‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳
مطالعه 5 دقیقه
کنفرانس رادیانت - پاکشوما و کنوود
رادیانت به‌عنوان مجموعه‌ی مادر شرکت‌های کنوود و تهویه‌‌مطبوع پاکشوما معرفی شد تا مونتاژ و فروش اولین برند اروپایی لوازم خانگی در ایران کلید بخورد.
تبلیغات

کنفراس ۲۰۲۳ دبی دقایقی پیش با حضور اصحاب رسانه و نمایندگان فروش آغاز به‌کار کرد و طی این مراسم گروه رادیانت معرفی شد.

گروه رادیانت مجموعه‌ای جدید و مستقل در صنعت لوازم خانگی کشور است و از این پس برندهایی مانند کنوود زیر نظر گروه واحدی به‌نام رادیانت به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

درباره‌ رادیانت

گروه رادیانت مجموعه‌ای جدید است که با هدف ارائه‌ی خدمات به‌شکلی نوین و مدرن تشکیل شده است و در رأس برند کنوود و بخش کولر گازی پاکشوما قرار دارد. به بیان ساده‌تر، از این پس برند کنوود زیر نظر برند واحدی موسوم به رادیانت، فعالیت می‌کنند.

سخنگوی مجموعه‌ی رادیانت درباره‌ی نحوه‌ی نام‌گذاری آن توضیح داد که واژه‌ی رادیانت (Radiant) به معنای درخشنده و تابناک بوده و قرار است منعکس‌کننده‌ی ایده‌های نوین و آینده‌نگرانه برای صنعت لوازم خانگی باشد.

جرقه‌ی حرکت گروه رادیانت به سمت استراتژی‌های نوآورانه، راه‌اندازی کارخانه‌ای پیشرفته در سال ۱۴۰۰ برای ساخت کولرهای گازی و تفکیک فضای تولید آن از سایر لوازم خانگی بود؛ سپس با واردات لوازم خانگی برند کنوود، ایجاد روش‌های متفاوت در شبکه‌ی فروش، توزیع مویرگی محصولات تکمیل شد؛ البته به گفته‌ی مدیران رادیانت، این گروه قصد دارد تا با ساختاری منسجم‌تر و هماهنگی بیشتر نه‌تنها به عنوان رهبر پیشگام صنعت لوازم خانگی شناخته شود؛ بلکه با ارائه‌ی خدمات و محصولاتی متفاوت، زندگی مشتریان را بهبود بخشد.

اهداف رادیانت

به‌‌گفته‌ی سخنگوی رادیانت در جریان کنفراس امروز، این گروه بر چند اصل اساسی مانند چشم‌انداز خوش‌بینانه و امیدوارکننده، جامعه‌گرایی، تکیه بر ارزش‌های اخلاقی، تمرکز بر سناریوهای بُرد-بُرد، توسعه‌ی روش‌های نوآورانه و ارتقای رفاه اتکا دارد و می‌‌تواند به حرکت صنعت لوازم خانگی به سمت نوآوری کمک کند.

مدیران رادیان باور دارند که تشکیل گروه مستقل و مادر یکی از استراتژی‌های شناخته‌شده در حوزه‌ی برندسازی و بازاریابی است که با هدف ارتقای مزیت رقابتی صورت می‌گیرد و می‌تواند برای زیرمجموعه‌‌های گروه مادر، اعتماد و وفاداری را به همراه داشته باشد.

ندا غزاله، معاونت گروه رادیانت

رادیان، استراتژی تشکیل گروه مادر را نمونه‌ی خوبی از شعار «یکی برای همه، همه برای یکی» می‌داند؛ چراکه «وقتی یکی از اجزا پیشرفت کند، [تأثیر آن] به بقیه‌ی اجزا یا برندها منتقل می‌شود و این فرآیند زنجیره‌وار ادامه می‌یابد»؛ اما باید دید که پیروی گروه رادیانت از این استراتژی تا چه حد می‌تواند به صنعت لوازم خانگی کشور کمک کند.

ندا غزاله، معاونت رادیانت در مراسم رونمایی گروه رادیانت گفت: «بعد از نشست کنوود در تهران که حدود ۹ ماه از آن می‌گذرد، امروز خرسندیم که بگوییم نه تنها به تمامی اهداف خود رسیده‌ایم، بلکه از اهداف خود عبور کرده‌ایم.»

معاونت برند رادیانت ادامه داد:

خبر خوب این است که به زودی یخچال کمبی کنوود و لوازم خانگی کوچک نیز به سبد محصولات کنوود اضافه خواهد شد. هدف ما تکمیل سبد کالایی محصولات لوازم خانگی کنوود در بازار کشور است تا همه‌ی سلیقه‌ها را پوشش دهیم و مردم نگرانی در خصوص خرید کالای با کیفیت نداشته باشند.
- ندا غزاله

ندا غزاله می‌گوید در سال ۲۰۲۲ برند کنوود فروش بسیار خوبی با رشد ۶۵ درصدی را تجربه کرده و برنامه‌ریزی گروه رادیانت برای سال ۲۰۲۴ رشد ۱۲۵ درصدی است.

ندا غزاله ادامه داد: «در ابتدای شروع کار کنوود در بازار ایران هدف ما فعالیت در مراکز استان‌ها بود که امروز به لطف خدا در تمامی شهرها نماینده‌ی فعال داریم و رشد ۳۳ درصدی در این بخش را تجربه کرده‌ایم.»

معاونت رادیانت می‌گوید که در سال آینده به‌دنبال بدل‌شدن به یکی از سه برند برتر ایران در حوزه‌ی لوازم خانگی هستند. او ادعا می‌کند که در حال حاضر، «کنوود تنها برند اروپایی در بازار لوازم خانگی کشور است که در فروشگاه‌های بزرگ ایران؛ مانند شهر لوازم خانگی، سرای ایرانی، اتکا و هایپراستار به‌فروش می‌رسد.»

در جریان مراسم امروز، ضمن معرفی گروه رادیانت، محصولات جدید کنوود نیز به نمایش گذاشته شدند.

کنوود یکی از برندهای نام آشنای بازار لوازم خانگی جهان و ایران به‌شمار می‌‌آید که محصولات آن در ایران عرضه می‌شود، به عبارت دیگر، کنوود تنها برند اروپایی حال حاضر کشور است که محصولاتش دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند.

قطعات محصولات کنوود از اروپا وارد ایران شده؛ سپس در کارخانه‌ی پاکشوما مونتاژ می‌شود و به بازار کشور راه پیدا می‌کنند.

ماشین ظرفشویی سری Lenon

ماشین ظرفشویی جدید کنوود از سری لنون (Lenon) بوده و دارای سه سبد شستشو است. این ماشین ظرفشویی ۱۴ نفره به‌لطف برخورداری از رده‌ی مصرف انرژی A++ در لیست ماشین‌های ظرفشویی کم‌مصرف بازار قرار می‌گیرد.

ماشین ظرفشویی کنوود کنفرانس رادیانت

ماشین ظرفشویی جدید کنوود طراحی ساده و مدرنی دارد و از نمایشگر LCD لمسی بهره می‌برد. امکان سفارش دستگاه در دو رنگ سفید و نقره‌‌ای وجود دارد. از دیگر امکانات این مدل می‌توان به ۱۲ برنامه‌ی شستشو و قابلیت‌هایی نظیر پیش‌شستشو، قفل کودک، شستشوی سریع و صدای کم (۴۲ دسی بل) اشاره کرد.

حال باید دید که قیمت ماشین ظرفشویی جدید کنوود در چه محدوده‌ای قرار می‌گیرد.

ماشین لباسشویی سری SOHO

ماشین لباسشویی جدید کنوود در سری SOHO قرار می‌گیرد و با دو ظرفیت ۹ و ۸ کیلوگرمی روانه‌ی بازار می‌شود. استفاده از درِ سفینه‌ای و نمایشگر لمسی از ویژگی‌های چشم‌گیر دستگاه به‌شمار می‌آیند. دور موتور لباسشویی جدید کنوود ۱۴۰۰ دوربردقیقه است و ۱۶ برنامه‌ی اصلی و ۵ برنامه‌ی کمکی شست‌وشو در اختیار کاربر قرار دارد.

ماشین لباسشویی کنوود کنفرانس رادیانت

رده‌ی انرژی ماشین‌ لباسشویی جدید کنوود A+ است که آن را در لیست محصولات کم‌مصرف قرار می‌دهد. رادیانت می‌گوید لباسشویی SOHO برای آن دسته از افرادی که صدای زیاد ماشین لباسشویی آزار می‌دهد، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. از برنامه و امکانات لباسشویی‌های سری SOHO می‌توان به فناوری شستشوی بهداشتی و اندازه‌گیری خودکار ظرفیت لباس نام برد.

گروه رادیان در حال حاضر اطلاعاتی درباره‌ی قیمت ماشین لباسشویی جدید کنوود ارائه نداده است.

کولرگازی جدید پاکشوما

در کنفراس رادیانت، کولرگازی جدید پاکشوما نیز رونمایی شد که با ظرفیت ۲۴ هزار BTU ارائه می‌شود و دارای رده‌ی انرژی A است. به‌گفته‌ی رادیانت، کولر گازی سرد و گرم پاکشوما صدای بسیار کمی دارد و برای محافظت در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی از پره‌های طلایی بهره می‌برد.

کولر گازی پاکشوما کنفرانس رادیانت

اکثر کولرهای جدید با قابلیت رطوبت‌زدایی ارائه می‌شوند و محصول تازه‌وارد پاکشوما نیز این ویژگی را در دل خود دارد. اهمیت این فناوری در مناطقی از کشور که با رطوبت زیاد دست و پنجه نرم می‌کنند، بیشتر مشخص می‌شود. حالت رطوبت‌گیر کولر گازی پاکشوما میزان رطوبت محیط را به‌خوبی مدیریت کرده و حتی به تعدیل دمای هوا، تصفیه و گردش هوای مطلوب کمک می‌کند.

قطعات محصولات کنوود از اروپا وارد کشور شده و سپس در کارخانه پاکشوما مونتاژ و سپس به بازار کشور راه پیدا می کنند. همکاری برندهای ایرانی با شرکت های معتبر خارجی می تواند زمینه ساز پیشرفت صنعت لوازم خانگی کشور باشد و دسترسی مشتریان به کالاهای با کیفیت را امکان پذیر کند.

رادیانت درباره‌ی قیمت کولر گازی جدید پاکشوما نیز اطلاعاتی را ارائه نداده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات