چگونه از کولر گازی در زمستان استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از کولر گازی در فصل زمستان
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
فناوری اینورتر در کولر گازی
در این مقاله از زومیت به آموزش نحوه استفاده از سیستم گرمایشی کولر گازی در فصل زمستان می‌پردازیم.
تبلیغات

بسیاری از کاربرانی که از اسپیلت استفاده می‌کنند، نحوه استفاده از سیستم گرمایشی این دستگاه را نمی‌دانند. کولر گازی در نبود بخاری و در صورت کم بودن تعداد شوفاژ می‌تواند منزل شما را به راحتی گرم کند. در ادامه این مقاله از زومیت به نحوه استفاده از دستگاه فوق خواهیم پرداخت.

شاید این سؤال برای شما پیش آمده باشد که سیستم گرمایش کولرهای گازی چگونه کار می‌کند؟ درون این دستگاه‌ها گازی با نام مبرد وجود دارد که هوا را خنک یا گرم می‌کند. در فصول سرد سال که کولر گازی در حالت گرمایشی خود تنظیم است، این گاز درون کمپرسور گرم و به بیرون منتقل می‌شود.

کپی لینک

گرمایش کولر گازی

  • اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید کولر گازی شما مدل سرد و گرم دارد.
  • در گام بعدی دفترچه راهنمای محصول خود را بخوانید تا از عملکرد آن اطمینان حاصل کنید.
  • سومین راه این است که برچسب فنی روی دستگاه را مطالعه کنید (که معمولاً با کلمات cooling و heating مشخص می‌شوند).
  • اگر هر دو را داشته باشد، یعنی کولر گازی شما دو عملکرد سرد و گرم را دارد.
  • در آخر می‌توانید با نمایندگی مجاز برند کولرگازی خود تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.
استفاده از کولر گازی در فصل زمستان 2
کپی لینک

نحوه تنظیم گرمایش کولر گازی

  • ابتدا اسپلیت خود را خاموش کنید.
  • ریموت را طوری نگه‌ دارید که وقتی در حال تنظیم هستید کولر گازی روشن نشود.
  • در مدل‌های جدید روی ریموت‌ دکمه Master control، menu یا mode وجود دارد.
  • در مدل‌های قدیمی‌تر باید به دنبال آیکون‌های برف، خورشید و قطره آب باشید تا بتوانید گزینه AUTO-COOL-DRY-HEAT-FAN را فعال کنید.
  • با انتخاب گزینه HEAT می‌توانید حالت گرما را انتخاب کنید.
  • با انتخاب گزینه TEMP می‌توانید میزان درجه گرمای مورد نظر خود را تنظیم کنید.
  • بهترین و مناسب‌ترین دما بین 26 تا 28 درجه است.
  • بعد از انجام موارد فوق، ریموت را جلوی کولر گازی بگیرید و آن را روشن کنید.
کپی لینک

نکاتی برای استفاده از سیستم گرمایش کولر گازی

یکی از دغدغه‌های کاربران، مصرف برق گرمایش کولر گازی است. بسیاری از مردم بر این باور هستند که به‌طور کلی کولرهای گازی مصرف برق بالایی دارند که این کاملاً درست است.

در تابستان کولرهای گازی مصرف برق زیادی دارند، اما در زمستان این مصرف برق از تابستان نیز بیشتر می‌شود. مصرف برق کولر گازی در حالت گرمایش بیشتر است چراکه عملکرد سیستم گرمایش با سیستم سرمایشی این دستگاه‌ها بسیار متفاوت است. در حالت گرمایشی کمپرسور دستگاه بیشتر فعال است؛ همین امر سبب می‌شود که مصرف انرژی دستگاه‌ بالا برود. به‌طور کلی مصرف برق کولر گازی کاملاً به میزان فعالیت کمپرسور بستگی دارد.

هرچه اختلاف دمای محیط و دمایی مورد نظر شما بیشتر باشد، کمپرسور به‌منظور تنظیم دما، زمان بیشتری فعالیت می‌کند؛ ازاین‌رو مصرف برق نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین مصرف برق گرمایش کولر گازی امری کاملاً نسبی است و به‌صورت دقیق نمی‌توان در این مورد اظهار نظر کرد.

اگر برای گذراندن زمستان روی کولرهای گازی خود حساب باز کرده‌اید، بهتر است که پیش از هر چیزی گاز دستگاه خود را چک کنید. میزان گاز دستگاه بسیار مهم است و چنانچه این میزان از حالت استاندارد خارج شود، مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر چیزی از تکنیسین‌های مجرب بخواهید دستگاه شما را چک کنند.

همچنین هنگام استفاده از سیستم گرمایش کولرهای گازی بهتر است که تمام درب‌ها و پنجره‌ها را ببندید. به این ترتیب محیط شما در کمترین زمان ممکن به دمای مطلوب می‌رسد و ازاین‌رو سیستم تهویه مطبوع نیز کمتر کار خواهد کرد.

اگر از کولر آبی استفاده می‌کنید، مقاله چگونه از کولر آبی در فصل زمستان نگهداری کنیم؟ را در بخش لوازم خانگی زومیت مطالعه کنید. همچنین با دانستن نکاتی در خصوص بهترین درجه برای کولر گازی در زمستان و تابستان می‌توانید با موارد مربوطه بیشتر آشنا شوید.

استفاده از کولر گازی در فصل زمستان 3
کپی لینک

چرا کولر گازی گرم نمی‌کند؟

بسیاری از کاربران در فصل زمستان به دنبال رفع اشکالات سیستم گرمایش کولر گازی خود هستند؛ اما پیش از هر چیزی باید به کولر زمان بدهید که فرابند خود را آغاز کند. زمانی‌ که تنظیمات لازم را روی دستگاه خود اعمال می‌کنید، حدود پنج دقیقه زمان لازم است که دستگاه شما با توجه به این تغییرات شروع به کار کند.

البته در برخی موارد این زمان بیشتر هم طول می‌کشد؛ زمانی‌ که دستگاه در حالت دیفراست قرار می‌گیرد، کولر مشغول به آب کردن یخ و برفک‌های تشکیل‌شده روی پنل خارجی دستگاه می‌شود. ازاین‌رو حدود ۱۵ دقیقه زمان لازم دارد که از این حالت خارج شود و باد گرم تولید کند؛ در نتیجه با صرف کمی زمان، متوجه می‌شوید که این گرم نکردن جزئی از فرایند دستگاه است.

نکته: در‌صورتی‌که گرمایش کولر گازی با گذشت زمان ذکرشده کار نکرد، بهتر است با تکنیسینی مجرب در این حوزه مشورت کنید.

در این صورت معمولاً علت گرم نکردن کولرهای گازی به یکی از موارد زیر مربوط می‌شود:

  • کاهش گاز کولر
  • اشکال فنی در سیکل گرمایش کولر

نکته: درصورتی‌که ظرفیت کولر نسبت به متراژ خانه پایین باشد، با این مشکل مواجه خواهید شد و باید اطمینان داشته باشید که هیچ اشکالی در دستگاه شما وجود ندارد.

استفاده از کولر گازی در فصل زمستان 1
کپی لینک

جمع‌بندی

در این مقاله از زومیت شما را با نحوه استفاده از سیستم گرمایشی کولر گازی آشنا کردیم. دستگاه فوق علاوه‌بر‌ اینکه در تابستان تهویه مناسب و سیستم خنک‌کننده بسیار خوبی است، در زمستان هم می‌تواند سیستم گرمایشی بی‌نظیری باشد.

به خاطر داشته باشید که اسپیلت‌ها توانایی گرم کردن خانه‌هایی با متراژ بالا را ندارند. همچنین مصرف برق در حالت گرمایشی نیز به مراتب بالاتر از حالت سرمایشی است. اگر تعداد شوفاژ در منزلتان کم است و توانایی اضافه کردن بخاری را ندارید، می‌توانید از بخش گرمایشی کولر گازی خود استفاده کنید و مشکل سرما را تا حد زیادی رفع کنید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات