خاموش شدن جاروبرقی حین کار؛ بررسی تمامی عوامل

بررسی مواردی در خصوص خاموش شدن جاروبرقی در حین کار
شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
جاروبرقی مخزن دار کنار میز پذیرایی
در این مقاله از زومیت قصد داریم به عواملی که به خاموش شدن جاروبرقی در حین کار منجر می‌شوند، بپردازیم.
تبلیغات

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام استفاده از جاروبرقی به یک‌باره دستگاه خاموش شود و روند تمیزکاری مکان مورد نظرتان مختل شود. در بسیاری از مواقع استفاده نادرست و روشن ماندن طولانی‌مدت، دلیل اصلی خاموش شدن دستگاه فوق در حین کار است.

گاهی اوقات خرابی قطعات داخلی جاروبرقی نیز می‌تواند عامل اصلی رخ دادن این مشکل باشد. خاموش شدن جاروبرقی در هنگام کار دلایل بسیار زیادی دارد که در ادامه این مقاله از زومیت به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

با مطالعه مقاله علت سر و صدای جاروبرقی ؛ برای تعمیر دست نگه دارید در بخش لوازم خانگی زومیت می‌توانید تا حد زیادی از مشکلات مربوطه پیشگیری کنید.

جاروبرقی نیلفیکس مشکی رنگ مدل کیسه دار
کپی لینک

خاموش شدن جاروبرقی درحین کار

شاید برای خیلی از ما این اتفاق افتاده باشد که به هنگام جارو کشیدن خانه، دستگاه به‌طور ناگهانی خاموش شود و کارمان پیش نرود. خاموش شدن جاروبرقی در حین کار عوامل بسیار زیادی دارد که پایین‌تر به شایع‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

کپی لینک

روشن بودن طولانی مدت جاروبرقی

روشن بودن طولانی‌مدت جاروبرقی و استفاده مداوم و بدون وقفه از آن، باعث می‌شود تا به موتور فشار زیادی وارد شود و بدنه و سایر قطعات داخلی آن داغ شوند. برای جلوگیری از آسیب وارد شدن به دستگاه و قطعات داخلی، در‌ صورت داغ شدن بیش از اندازه بدنه ممکن است جاروبرقی در حین کار خاموش شود. به همین علت به‌صورت استاندارد باید هر ۱۵ دقیقه یک‌بار جاروبرقی را برای چند دقیقه خاموش کنید تا خنک شود.

کپی لینک

خرابی ترموستات

همان‌طور‌ که اشاره شد، در‌ صورت گرم شدن بیش از اندازه بدنه جاروبرقی، دستگاه به‌طور ناگهانی خاموش می‌شود. ترموستات قطعه‌ای بسیار مهم و کاربردی در جاروبرقی است و در‌صورت تشخیص افزایش دمای بدنه و سایر قطعات درون دستگاه، به برد اطلاع‌رسانی و باعث خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی در حین کار می‌شود.

نکته: در برخی از مواقع ممکن است دمای درون دستگاه بالا نباشد اما ترموستات به اشتباه کار کند و جاروبرقی در حین کار خاموش شود. برای رفع این مشکل ابتدا باید ترموستات را بررسی و در‌صورت نیاز آن را تعویض کنید.

کپی لینک

پر بودن کیسه جاروبرقی

پر بودن کیسه جاروبرقی مشکلات بسیار زیادی را به‌همراه دارد. به عنوان مثال علت کم شدن مکش، خاک دادن و حتی خاموش شدن ناگهانی دستگاه می‌تواند به‌دلیل پر بودن کیسه اتفاق بیفتد. بعد از پر شدن کیسه جاروبرقی فشار بسیار زیادی به موتور وارد می‌شود و به‌دلیل داغ شدن بیش‌از‌حد آن، دستگاه خاموش خواهد شد.

نکته: سعی کنید به‌صورت مرتب کیسه را تعویض کنید تا طول عمر جاروبرقی نیز افزایش پیدا کند. این کار باعث می‌شود دستگاهتان با مکش بالا نظافت را انجام دهد و دیگر خیالتان از بابت خاموش شدن‌های ناگهانی نیز راحت می‌شود.

کپی لینک

قطع بودن جریان برق

از رایج‌ترین مواردی که می‌توان به‌عنوان علت خاموش شدن جاروبرقی حین کار در نظر گرفت، قطع شدن برق است. قطع و وصل شدن برق آسیب‌های زیادی به وسایل الکتریکی وارد می‌کند اما در روزهای گرم سال قاعدتاً بیشتر با این موضوع مواجه می‌شویم.

اگر جاروبرقی ناگهانی خاموش شد، قبل از هر اقدام دیگری ابتدا بررسی کنید که آیا برق ساختمان وصل است یا خیر.

روشن کردن جاروبرقی توسط کابر آقا
کپی لینک

مسدود شدن لوله جاروبرقی

ورود تکه‌های بزرگ نایلون، کاغذ، پارچه و موارد مشابه باعث انسداد لوله جاروبرقی می‌شوند و جریان هوا در دستگاه با مشکل مواجه خواهد شد. مسدود شدن لوله جاروبرقی برای مدت طولانی فشار زیادی را به موتور وارد می‌کند و بدنه دستگاه کاملاً داغ می‌شود، این اتفاق در نهایت به خاموش شدن دستگاه فوق در حین کار منجر خواهد شد. لوله خرطومی و سایر قسمت‌ها را به‌صورت مرتب تمیز کنید تا مسیر عبور زباله‌ها دچار گرفتگی نشوند.

کپی لینک

کثیف شدن فیلتر جاروبرقی

از دیگر دلایل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی می‌توان به کثیف بودن سطح فیلتر آن اشاره کرد. با گذشت زمان و استفاده از جاروبرقی برای طولانی‌مدت، سطح فیلتر با گردوغبار زیادی پوشانده و نهایتاً مسدود می‌شود. در حالت استاندارد باید هر شش ماه یک‌بار فیلتر جاروبرقی تعویض شود تا لایه‌های گردوغبار از روی آن پاک شود و هوا به‌خوبی درون دستگاه جریان داشته باشد.

کپی لینک

خراب بودن سیم جمع کن جاروبرقی

مانند سایر وسایل الکتریکی، در جاروبرقی نیز ممکن است با مشکل قطع شدن سیم برق آن مواجه شویم. قسمت انتهایی کابل برق جاروبرقی به دلایل مختلف ممکن است از جای خود خارج شود و برق به موتور انتقال پیدا نکند، این اتفاق نیز می‌تواند باعث خاموش شدن دستگاه شود. سعی کنید بعد از هربار استفاده بدنه جاروبرقی را باز و سیم جمع کن را بررسی کنید تا از وصل یا قطع بودن قسمت انتهایی کابل مطمئن شوید.

کپی لینک

خرابی برد جاروبرقی

در جاروبرقی‌های نسل جدید تمام فرمان‌ها از طریق برد به سایر قطعات داخلی ارسال می‌شود؛ به‌همین‌دلیل اگر برد دچار اختلال و خرابی شود، سایر بخش‌ها نیز با مشکل مواجه خواهند شد. لذا می‌توان خرابی برد را یکی از دلایل مهم خاموش شدن جاروبرقی در‌ حین کار در نظر گرفت که رفع آن نیاز به تخصص و مهارت بالای تکنسین‌های ماهر دارد.

کپی لینک

کوچک شدن زغال جاروبرقی

درون جاروبرقی چند قطعه زغال وجود دارد که نقش مهمی در روشن و خاموش شدن موتور و فعالیت آن دارند. در‌ صورت کوچک شدن یا شکستگی هر یک از این تکه زغال‌ها، عملکرد دستگاه با اختلال مواجه می‌شود. توجه داشته باشید که در‌ صورت کوچک شدن این زغال‌ها، ممکن است برق به‌درستی به موتور انتقال پیدا نکند و جاروبرقی به‌طور ناگهانی خاموش شود.

جارو کشیدن گرد و خاک پارکت توسط کاربر خانم
کپی لینک

تنظیمات اشتباه دستگاه

اگر جاروبرقی شما دارای تنظیمات تایمر است، به محض خاموش شدن دستگاه باید بررسی کنید که اشتباهی در آن رخ نداده باشد. اشتباه در تنظیمات تایمر باعث می‌شود جاروبرقی به‌طور ناگهانی خاموش شود و به‌راحتی می‌توان این مشکل را با تنظیم مجدد حل کرد.

کپی لینک

خراب شدن دکمه خاموش و روشن

با گذشت زمان و طولانی شدن عمر جاروبرقی یا وارد شدن ضربه‌های سنگین به بدنه آن، ممکن است دکمه‌های خاموش و روشن آسیب ببینند. لذا اگر جاروبرقی در حین کار خاموش می‌شود، بررسی کنید که آیا دکمه ها سالم هستند یا خیر.

علاوه‌بر موارد فوق، بررسی کنید که آیا پریز برق سالم است؟ یا کابل برق جاروبرقی اتصالی ندارد؟ همچنین چک کنید که برق ساختمان نوسان نداشته باشد و سایر قطعات داخلی جاروبرقی سالم هستند.

کپی لینک

علت خاموش شدن جاروبرقی ال جی

علت خاموش شدن جاروبرقی ال جی ناگهانی و در‌ حین کار می‌تواند قطع شدن برق ساختمان، مشکل در کابل و سیم جمع کن، خرابی برد و دکمه های روشن خاموش و همچنین پر بودن کیسه آن باشد. در شرایطی که قطعاتی مانند برد دستگاه خراب باشد، بهترین کار تماس با تیم‌های تعمیر جاروبرقی ال جی است.

نکته: مواردی که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم شامل جاروبرقی ال جی نیز می‌شوند.

کپی لینک

علت خاموش شدن جاروبرقی سامسونگ

مانند سایر برندها، علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی سامسونگ می‌تواند هر یک از موارد زیر باشد:

    • قطع شدن برق ساختمان
    • خرابی سیم جمع کن
    • اتصالی داشتن کابل برق
    • پر بودن کیسه جاروبرقی
    • مسدود بودن فیلتر
    • مسدود بودن لوله‌های جاروبرقی
    • روشن بودن بیش از اندازه آن
    • خرابی برد

اگر با بررسی موارد بالا مشکل برطرف نشد، کافی است با تعمیرکاران مجاز و ماهر سامسونگ تماس بگیرید تا تعمیر جاروبرقی را با قطعات اصلی در محل انجام دهند.

کپی لینک

علت خاموش شدن جاروبرقی پارس خزر

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی پارس خزر معمولاً مشخص نیست و باید به‌طور دقیق مورد برسی قرار بگیرد. همانطور که بالاتر اشاره کردیم موارد زیادی وجود دارند که ممکن است برای هر برندی دردسرساز باشند و جاروبرقی پارس خزر از این قاعده مستثنی نیست. اگر پس رفع شدن این مشکلات، همچنان دستگاهتان به‌طور ناگهانی خاموش می‌شود، احتمالاً مشکل از اتصالات و سیم‌های داخلی جاروبرقی خواهد بود.

برای بررسی جارو برقی پارس خزر Turbo 2500N به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید.

کپی لینک

جمع‌بندی

در این مقاله از زومیت قصد داشتیم عواملی را که به خاموش شدن جاروبرقی در حین کار منجر می‌شوند، مورد بررسی قرار دهیم. در مجموع عواملی نظیر قطع شدن برق ساختمان، خرابی سیم جمع کن، اتصالی داشتن کابل برق، پر بودن کیسه جاروبرقی، مسدود بودن فیلتر، مسدود بودن لوله‌های جاروبرقی، روشن بودن بیش از اندازه دستگاه و خرابی برد باعث خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی در حین کار می‌شوند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات