اولین هتل چاپ سه‌بعدی جهان در تگزاس در حال ساخت است [تماشا کنید]

جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هتل ساخته شده با پرینتر سه بعدی
چاپ سه‌بعدی فناوری بسیار جذابی محسوب می‌شود و اکنون در تگزاس شاهد استفاده از این تکنولوژی برای ساخت هتل هستیم.
تبلیغات

داستان توسعه‌ی هتل El Cosmico با استفاده از چاپ سه‌بعدی، تحولی شگفت‌انگیز در صنعت ساختمان‌سازی را رقم زده است. این پروژه با پرینتر سه‌بعدی به ابعاد یک جرثقیل در تگزاس اجرا می‌شود و واحدهای اقامتی جدید را به‌صورت لایه‌لایه می‌سازد.

به گزارش رویترز، هتل درحال ساخت El Cosmico در حومه‌ی شهر مارفا قرار دارد و پیمانکاران درحال‌حاضر با کمک پرینتر سه‌بعدی مشغول ساخت ۴۳ واحد جدید و ۱۸ خانه‌ی مسکونی در فضایی به مساحت حدود ۲۴ هکتار هستند.

بر اساس گفته‌های لیز لمبرت، مالک El Cosmico، این پروژه اولین هتل ساخته‌شده با پرینتر سه‌بعدی در جهان به‌شمار می‌رود. او طرح نوآورانه‌ی خود را با همکاری شرکت ICON و گروه معماران Bjarke Ingels به واقعیت تبدیل کرد. لمبرت باور دارد پرینتر سه‌بعدی موجی از خلاقیت را وارد پروژه می‌کند. او می‌گوید: «اکثر هتل‌ها در چارچوب دیوارهای مشخصی قرار می‌گیرند و اغلب باید یک واحد تکراری را بارها و بارها ساخت، اما در اینجا توانستم با کم‌ترین محدودیت و بیشترین انعطاف‌پذیری، منحنی‌ها، گنبدها و موارد دیگر را طراحی کنم. این فناوری، روشی دیوانه‌وار برای ساخت محسوب می‌شود.»

پخش از رسانه

بر اساس گفته‌های لمبرت، واحدهای هتل او از ویژگی‌های معماری برجسته‌ای بهره می‌برند که در ساخت‌وساز سنتی بسیار پرهزینه هستند.

اولین واحدهای در دست ساخت هتل El Cosmico، شامل فضای مسکونی سه‌خوابه و یک واحد تک‌اتاقه با دیوارهای یک‌طبقه و ارتفاع حدود ۳٫۷ متر می‌شود. دیوارهای منحنی‌شکل و به رنگ بژ این واحدها با پرینتر سه‌بعدی Vulcan ایجاد شده‌اند؛‌ پرینتر مورد اشاره را شرکت ICON ساخته که دارای عرض ۱۴٫۲ متر، ارتفاع ۴٫۷ متر و وزن ۴٫۷۵ تن است.

درحالی‌که بازوی رباتیک و نازل Vulcan به آرامی در محیط کار حرکت می‌کنند، یک تکنسین، عملکرد این پرینتر را با دقت زیر نظر دارد. جوهر پرینتر سه‌بعدی Vulcan، ماده‌ای سیمانی به نام Lavacrete است که برای مقاومت، مقیاس‌پذیری اقتصادی و قابلیت پرینت طراحی شده است. جیسون بالارد، مدیرعامل و مؤسس شرکت ICON توضیح می‌دهد که مواد اولیه بر اساس شرایط آب و هوایی تنظیم و مخلوط می‌شوند.

توسعه‌ی هتل El Cosmico تا سال ۲۰۲۶ به‌اتمام خواهد رسید و هزینه‌ی اقامت در واحدهای این هتل بین ۲۰۰ تا ۴۵۰ دلار در هر شب خواهد بود.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات