شش نکته مهم در ایجاد تیم مستقل و معتبر در یک کسب و کار

شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
یک کارآفرین به‌تنهایی نمی‌تواند کسب و کار خود را به موفقیت برساند؛ او نیاز به یک تیم کاری معتبر دارد.
تبلیغات

در دنیای کسب و کار یک نکته قابل توجه وجود دارد؛ سعی نکنید از ۱۰۰ درصد توانایی خود استفاده کنید، در عوض تلاش کنید از یک درصد توانایی صد نفر استفاده کنید. یک راه برای به انجام رساندن این استراتژی، ایجاد یک تیم کاری مناسب است. در ادامه با زومیت همراه باشید.

در راه اندازی کسب و کار خود نمی‌توانیم ابرقهرمان باشیم، بهتر است یک تیم کاری خوب تشکیل دهیم تا زودتر و راحت‌تر به اهداف رؤیایی خود برسیم. بحث را از زبان شاون فریمن، مؤسس و مدیر عامل گروه TWT برای شما بازگو می‌کنیم.

کسب و کار

مهم نیست صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید چیست، ما همه به دنبال یک هدف هستیم: مشتریان خوشحال. ایجاد اطمینان و وفاداری در مخاطبان با داشتن گروهی منسجم که باورهای شرکت را درک کند و بتواند به سمت اهدافش به‌صورت هماهنگ پیش برود، آغاز می‌شود. یکی از جواب‌های سؤال «رهبری در کسب و کار به چه معنا است؟»، ایجاد یک تیم کاری مناسب است.

در اولین تلاش‌هایم، تمام سعی‌ام بر این بود که به‌تنهایی همه کارها را انجام دهم. اما همان‌طور که هر کارآفرینی می‌داند، این روش زیاد دوام ندارد. تصور می‌کردم واگذاری وظایف مشکل را حل می‌کند؛ اما به‌زودی فهمیدم که حتی این روش نیز کافی نیست. باید به افراد اطرافم اعتماد می‌کردم و آن‌ها نیز باید به من اعتماد متقابل می‌یافتند.

وقتی افراد احساس کنند در تصمیم‌گیری‌ها نقش دارند و رهبرشان را پشتیبان خود بدانند، در ریسک‌پذیری شجاع‌تر خواهند شد و به سمت فرصت‌های جدید می‌روند. گروه‌های مستقل و رهبری حمایت‌گرانه به ما کمک کرد سیستم‌ها، برنامه‌های کاربردی و رویه‌های تازه‌ای ایجاد کنیم؛ بنابراین عجیب نیست شرکت‌هایی که به کارکنان خود آزادی بیشتری می‌دهند، بهتر از رقبای دیگر عمل می‌کنند.

کپی لینک

نحوه ساخت یک گروه قابل اعتماد

بی‌شک، اطمینان بدون تلاش و سرمایه‌گذاری به دست نمی‌آید. در اینجا شش عمل پیشنهادی من موجود است که بر اساس آن‌ها توانستم به گروهم اعتماد کنم:

کپی لینک

۱- استخدام بر اساس میزان اطمینان و اعتبار، نه مهارت‌

استخدام برنامه‌نویس وب

افراد توانایی یادگیری مهارت دارند؛ اما کسی که نتواند در شرایط کار سخت و غیاب رئیسش تصمیمات مناسبی اتخاذ کند، همیشه دارای یک نقطه‌ضعف است. سؤالات مرتبط با هدف و درون‌مایه اصلی شرکت را در زمان مصاحبه از متقاضیان بپرسید. بسیاری از اعضای گروه ما از خانه خود با ما همکاری دارند، بنابراین استخدام افرادی که همیشه در دسترس فیزیکی باشند، اهمیتی ندارد.

کپی لینک

۲- تعریف ارزش‌های شرکت

شرکت مایکروسافت

بدون داشتن ارزش‌های مشخص و هماهنگ، شرکت‌ها در زمینه تصمیم‌گیری دچار مشکل خواهند شد. من با مشاوران خارجی همکاری داشتم تا بتوانم به مجموعه معتبر و قابل اجرایی از ارزش‌ها دست یابم و این‌گونه، تصمیم‌گیری‌هایم را بهتر انجام دهم. کوچک یا بزرگ، هر تصمیم باید ارزش‌های شرکت را منعکس کند.

کپی لینک

۳- تعیین اولویت‌ها

هدف

شرکت ما از قوانین محکمی برای اجرای پروژه‌ها استفاده می‌کند. وقتی پروژه‌ای را شروع می‌کنیم؛ مسیری مشخص در پیش می‌گیریم، سپس بازخورد را در صورت نیاز عرضه می‌کنیم و وقتی لازم باشد، کنترل‌ها را انجام می‌دهیم. همه‌ی افراد تیم باید اولویت‌ها را بشناسند و تمام تلاش خود را برای انجام آن‌ها به کار گیرند.

کپی لینک

۴- گسترش دفعات کنترل

مدیریت موفق

زمان‌های تعیین‌شده برای کنترل به ما این توانایی را می‌دهد تا بدون نیاز به درگیری در هر گام، پروژه را کنترل کنیم. با استفاده از جلسات هفتگی برنامه‌ریزی شده، بررسی‌های لازم انجام خواهد شد. همچنین با مراجعین نیز هر چهار ماه یک بار جلسه داریم تا در مورد نیازهایشان و رضایت آن‌ها اطلاعات کسب کنیم.

کپی لینک

۵- استخدام آرام، اخراج سریع

استخدام

به‌صرفه‌تر خواهد بود که زمانی طولانی صرف یافتن داوطلب مناسب کنید تا اینکه فردی را با ابهام استخدام کنید و منتظر شکوفایی او بمانید. در مورد استخدام عجله نکنید و اگر شرایط به‌خوبی پیش نرفت، نگران نباشید و بدون هیچ واهمه‌ای فرد نامناسب را کنار بگذارید و به دنبال گزینه بهتر بروید. مابقی گروه سخت‌کوش، کافی خواهند بود. به‌علاوه اگر یکی از اعضاء عملکرد خوبی نداشته باشد، باعث آسیب به بقیه نیز خواهد شد.

کپی لینک

۶- تشویق اعضای گروه به اطمینان به یکدیگر

از رئیس گرفته تا کارفرما، همه در شرکت کوچک یا استارتاپ باید به یکدیگر اعتماد کنند. آن‌ها باید فرصت‌هایی برای یکدیگر در محیط کار یا خارج از آن فراهم آورند و رهبران را کنار نزنند. بسیاری از شرکت‌ها اذعان داشتند که گروه‌های مستقلی دارند؛ اما استقلال واقعی زمانی است که افراد در مورد کاری که انجام می‌دهند، صبور باشند و آن‌ را از آن خود بدانند. وقتی کسی در شرکت ما بخواهد از خانه کار کند یا آخر هفته‌ها را مرخصی بگیرد، هیچ‌کس به دنبال تصاحب جایگاه او نیست؛ زیرا ما گروهی ساخته‌ایم که به هم اعتماد داریم و به هم کمک می‌کنیم.

افزایش آزادی عمل کارکنان باعث افزایش وفاداری مشتری و تأثیرگذاری مثبت بر شالوده کاری ما می‌شود. تشکیل گروه معتبر نیاز به تلاش و زمان کافی دارد؛ اما وقتی افراد را دور هم جمع کنیم، خواهیم دید که شرکت خودبه‌خود پیشرفت خواهد کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات