۶ راهکار برای متمرکز نگه داشتن تیم کاری
برای موفق و قدرتمند نگه داشتن یک کسب و کار باید کارمندان خوب را در سازمان نگه داشت، حتی کسبوکارهای معروف نیز خطر از دست دادن این کارمندان باارزش را احساس میکنند. همیشه شرکتهای کوچکتری وجود دارند که با شرایط بهتر به دنبال شکار نیروهای تأثیرگذار هستند. در ادامه با زومیت همراه باشید تا ۶ راه متمرکز نگه داشتن تیم کاری را با هم بررسی کنیم.
متمرکز و باانگیزه نگه داشتن گروه، بخش اصلی ماندن در راه پیشرفت است.
روشهای متمرکز نگه داشتن گروهتان چیست؟ پاسخ این سؤال را از زبان جان ال. میلر، مدیری باسابقه ۱۳ ساله و تجربه صنعتی ۲۵ ساله برایتان نقل میکنیم.
یکی از تأثیرات جانبی کار کردن در شرکتهای برتر نرمافزاری این است که همیشه ترس از فرسودگی کاری وجود دارد. کارمندان چنین شرکتهایی بسیار توانا و شایسته هستند اما شرکتهایی نیز وجود دارند که پول بیشتری برای آنها میپردازند. مسئولان استخدام و مدیران سایر شرکتها دائماً با مهندسین برتر تماس میگیرند و سعی میکنند آنها را وسوسه کنند. اگر موفق عمل کنند، با نتیجه «دو به هیچ» از رقبا پیشی خواهند گرفت؛ زیرا کارمندان برتر را استخدام میکنند و در عین حال، رقبا را هم تضعیف مینمایند. متمرکز و باانگیزه بودن گروه، بخش اصلی نگهداری آن است. مهندسان در یک کسب و کار بزرگ، افرادی با آزادی انتخاب هستند.
بهمنظور متمرکز نگهداشتن آنها بهتر است کارهای زیر را انجام دهید:
۱- اطمینان یابید که آنها با شما همراه هستند
بهعنوان یک کارآفرین اطمینان یابید که آنها ارزشهای گروهی و اهداف کنونی را درک میکنند. اهمیت اهداف و ایدهآلها را برایشان در قرارداد شرح دهید.
۲- گوش دهید
هر کسی در فعالیت گروهی باید حق اظهار نظر داشته باشد. این دموکراسی نیست بلکه تنها اصلی برای بیان نظرات است. اگر نظری داشته باشند که با بهکارگیری آن بتوان با روشی بهتر و اولویت کاری متفاوت پیش رفت، گروه باید ایدههایشان را بشنود و در مورد صحت آنها بررسی و آزمایش کند.
۳- یادآوری ارزششان برای شرکت
اطمینان یابید که اعضای گروه متوجه ارزشی که شما برای کار و مهارتشان قائلید، هستند و در مورد کارهایی که انجام میدهند، با اشتیاق صحبت کنید.
۴- برشمردن ارزشهای شغلی برای آنها
مطمئن شوید آنها دلیل ارزشمند بودن کارشان را در گروه، شرکت و صنعت درک کردهاند. بر مهارتها و فعالیتهایشان تأکید کنید.
۵- دور نگه داشتن گروه از عوامل مختلکننده
مدیر باید درخواست و دخالتهای خارجی را کنترل کند تا گروه با آنها درگیر نشود. گزارش وضعیت، از همین نوع تلاشها است. کار مدیر کمک به تمرکز گروه بر کارهایی است که انجام میدهد. این به معنی حذف عوامل مختلکننده و غیر قابل پیشبینی است.
۶- تنظیم انتظارات
هر شغلی کمبودهایی دارد. اطمینان یابید که اعضای گروه متوجه نیازها هستند و بر اساس نقششان تلاش میکنند. به آنها نشان دهید که افراد دیگر نیز وظایف خود را برای رسیدن کسب و کار شما با موفقیت انجام میدهند.
محیطی مناسب خلق کنید که در آن افراد کاملاً ماهر با ارزشهای برتر به دنبال رسیدن به بهترینها هستند. در شرکتی که سعی دارد گروه را بر وظایفش متمرکز و فعالان قدرتمندش را حفظ کند، پاداش دادن کار را برای همه شیرین میسازد.