قبل از تغییر مسیر در کار، به این نکته مهم توجه کنید

چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تغییر مسیر یا پیووت (Pivot) از مراحلی است که هر فردی ممکن است با آن مواجه شود. قبل از این کار باید به‌خوبی بازار را مطالعه کرد.
تبلیغات

افراد مختلف در طول دوران کاری با مسائل و مشکلات متنوعی روبرو می‌شوند. علاوه بر آن ممکن است پس از مدتی افراد تصمیم بگیرند نوع کسب و کار خود را تغییر دهند یا در زمینه‌ای جدید از کسب و کار فعالیت کنند. در تمام شرایط، قبل از تغییر مسیر یا Pivot بهتر است که بازار جدید را شناسایی کنید و رفتار و روحیات مشتریان آن را به‌خوبی بشناسید.

اکثر فروشندگان و کارآفرینانی که مسیر کاری خود را به‌اشتباه انتخاب می‌کنند؛ بدون مطالعه، اشتباهات گذشته‌ی خود را تکرار می‌کنند. آن‌ها در بخشی از بازار موفق نمی‌شوند و برای جبران این شکست، بخشی جدید انتخاب می‌کنند که کاملا متفاوت از نوع کار قبلی است. نکته‌ی مهم این است که آن‌ها اکثرا در بخش‌های جدید نیز شکست می‌خورند؛ چرا که بدون شناخت کافی دست به تغییر می‌زنند.

برخی اوقات عدم استقبال از محصول به خاطر کیفیت پایین آن است. اما در زمان‌های دیگر ممکن است محصول شما عالی باشد، ایده‌ی خوبی در آن نهفته باشد و قیمت مناسبی نیز برای آن در نظر گرفته باشید. دلیل اصلی رد شدن چنین محصولی از طرف مشتریان، این است که شما جامعه‌ی اشتباه را برای عرضه‌ی محصول خود انتخاب کرده‌اید.

راه حلی که کارشناسان کارآفرینی برای جبران شکست‌ها در امر فروش می‌دهند، این است که پس از چند مرحله اصلاح محصول و شکست خوردن مجدد، به دنبال تغییر جامعه‌ی هدف مشتریان باشید. به عنوان مثال یک تولیدکننده‌ی برنامه‌های ویدیویی عنوان می‌کند که ابتدا برنامه‌های خود را در تلویزیون‌های کابلی عرضه می‌کرد. او که پس از بررسی‌های متعدد از مناسب بودن محتوای خود مطمئن شده بود، هنوز هم با عدم استقبال مواجه می‌شد. او پس از مدتی تصمیم گرفت محتوای ویدیویی خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کند و با این تغییر مسیر، توانست مخاطبان اصلی خود را پیدا کند

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات