نکاتی برای پیشرفت یک شرکت بازاریابی دیجیتال

یک‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
با توجه به محبوبیت روزافزون بازاریابی دیجیتال، متمایز کردن شرکت تبلیغاتی آن‌هم در بازار رقابتی کار سختی است. اگر می‌خواهید مشتریان جدیدی جذب کنید، باید بتوانید برتری خود را ثابت کنید.
تبلیغات

اگر در نیمه‌ راه بازاریابی دیجیتال به بن‌بست خورده‌اید یا اگر شرکت شما تازه تأسیس است و نمی‌دانید چگونه نام برند خود را در بازار مطرح کنید و به دنبال مشتری‌های پایه می‌گردید، می‌توانید از این استراتژی‌ها برای بهتر دیده شدن و افزایش محبوبیت کسب‌وکارتان استفاده کنید.

کپی لینک

از بازاریابی محتوا استفاده کنید

یکی از بهترین راه‌های بهتر دیده شدن، این است که عناوین رایجی را که شرکت‌های رقیبتان برای بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند دور بزنید و عناوین جدید و خاصی پیدا کنید که هم مناسب شرکت شما باشند و هم مشتریان را خوب جذب کنند. باید اول بازار خود را بشناسید و مخاطبانی را که می‌توانند مشتری شما شوند، تشخیص دهید. به رقبای خود نگاه کنید و از شکست‌ها و موفقیت‌های آن‌ها درس بگیرید. فکر کنید چه چیزی می‌توانید به مشتریانتان نشان دهید که جای دیگری نمی‌توانند پیدا کنند.

یکی از بهترین روش‌های موفقیت در بازاریابی محتوا برای شرکت‌های تازه تأسیس، استفاده از نیچ مارکتینگ یا بازاریابی منحصربه‌فرد است. در این روش شما با تکنیک‌های بازاریابی هوشمند و شناسایی نیازها و خواست‌های مشتریان، به‌طور هدفمند خدماتی تولید می‌کنید که قبلاً کسی به آن‌ها نپرداخته است.  

سعی کنید خودتان را به صنعتی خاص تبدیل کنید که شما را در بازار متفاوت می‌کند. می‌توانید سمت‌وسو و محتوایی انتخاب کنید که دیگران در آن شکست‌ خورده‌اند. اگر این روش موفقیت‌آمیز نبود و متوجه شدید شما هم ناچارید همان محتوایی را تولید کنید که سایر رقبا از آن استفاده می‌کنند، سعی کنید بر یکی دو ناحیه که می‌توانید برتر از دیگران باشید متمرکز شوید. این استراتژی باید در محتوایی که در دست انتشار دارید منعکس شود.

به انتشار مقالات و فیلم‌هایی که شرکت‌های دیگر هم به آن دسترسی دارند، اکتفا نکنید. از محتوایی خاص استفاده کنید که مخصوص باشد و شما را از رقیبانتان متمایز کند. هنگامی‌که موفق شدید عناوینی بیابید که روی آن‌ها کار کنید، ادامه‌ی این مقاله به شما کمک می‌کند که روی این عناوین چطور سرمایه‌گذاری کنید تا شما را به موفقیت برساند.

کپی لینک

شرح شرکت: عبارتی جذاب و منحصربه‌فرد خلق کنید

لحن و شیوه‌ی گفتاری که برای شرح شرکت انتخاب می‌کنید، تبدیل به نخستین برداشت مشتری از کسب‌وکار شما می‌شود. پس عجله نکنید. خوب وقت بگذارید تا انتخابی عالی داشته باشید. باز هم توجه کنید که رقیبانتان از چه روشی استفاده می‌کنند تا با انتخابی برتر و متفاوت، برند خود را بالا ببرید. هنگامی‌که می‌خواهید شعارتان را انتخاب کنید، ببینید نیازهای مشتریان چیست و راه‌حل مشکلات آن‌ها را در شعار خود بگنجانید. روی یک طرح متفکرانه کار کنید که با جزئیات توضیح دهد چگونه خدمات شما باعث موفقیت مشتریان می‌شود. آماده‌ باشید که شرح شرکت را بارها در فرمت‌های مختلف آماده کنید: برای ایمیل‌ها، رسانه‌های اجتماعی و ... .

شرح و شعار شرکت شما باید بتواند مشتریان را جذب کند و نگه دارد، به همین دلیل بخشی لاینفک از برند شما خواهد بود. اگر لازم باشد می‌توانید شعارتان را برای هر مشتری خاص کمی اصلاح کنید تا با نیازهای آن‌ مشتری همخوانی داشته باشد. نمی‌توانید نسبت به همه رویکردی یکسان داشته باشید. مشتریانی را انتخاب کنید که به مدت طولانی‌تری با شما می‌مانند. انتخاب یک گروه از مشتریان برای همکاری، بهتر از این است که سعی کنید همه را راضی نگه‌دارید و درنهایت موفق نشوید.

پیش از نوشتن شرح شرکت خود به این سؤال‌ها جواب دهید:

  • می‌خواهید چه‌کاری انجام دهید؟ چه کانال‌ها و خدماتی را بهتر می‌شناسید؟
  • این خدمات را به چه کسانی ارائه می‌دهید؟ کدام گروه از مشتریان را بهتر می‌شناسید و درک می‌کنید؟
  • روش و برنامه‌ی اجرای کارتان چیست؟ چه ارزش‌ها و اعتقاداتی دارید که مسیرتان را مختص به شما می‌کند؟
  • چرا می‌خواهید در این راه قدم بگذارید؟ مقصد مشترک گروه شما چیست؟
کپی لینک

اطلاعات را فراموش نکنید

اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان درخشان‌تر از دیگران باشد، باید نشان بدهید در موضوع و محتوایی که انتخاب کرده‌اید، متخصص و کارشناس معتبری هستید تا بتوانید مشتریان خاص خود را پیدا کنید و آن‌ها را نگه‌دارید. بعلاوه، اگر رقیبانتان تخصصی شدن در یک زمینه را دنبال نکرده‌اند، همین می‌تواند باعث تمایز شما از آن‌ها شود. دیتا ابزار بسیار خوبی برای نشان دادن اعتبار شما است. اطلاعات و داده‌های بازاریابی را با شرح شرکت و شعار خود، محتوایی که برگزیده‌اید و هر جای دیگری که مناسب می‌بینید، ترکیب کنید.  

پژوهشگرهای بازاریابی می‌گویند بهتر است با استفاده از اطلاعات و داده‌ها نشان دهید استراتژی بازاریابی شما چطور عمل می‌کند، چگونه کاربرانتان را آن‌طور که می‌خواهند معرفی می‌کنید و چگونه استراتژی شما باعث فروش بیشتر آن‌ها می‌شود. در نظر داشته باشید که در این مرحله، نکته‌ی مهم این است که اطلاعات و داده‌های شما با محتوای انتخابی مرتبط باشند و هرگاه بخواهید بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید؛ تا وقتی خدماتتان را به مشتریان ارائه می‌دهید، آن‌ها را با اعداد و ارقام اضافه سردرگم نکنید.

seo

تبلیغات خود را به‌صورت فردی، کاتالوگ‌های چاپی و پرینت شده، پخش آنلاین آگهی‌های تبلیغاتی، پست الکترونیک و شبکه ارائه دهید. می‌توانید مشتریان فعلی خود را ترغیب کنید تا پل ارتباطی بعدی شما باشند؛ مثلاً به آن‌ها بگویید به ازای هر مشتری جدیدی که برایتان بیاورند ده درصد به آن‌ها تخفیف می‌دهید. کلاس‌های آموزشی و رویدادها را فراموش نکنید. با خلاقیت خود از هر فرصتی استفاده کنید تا تبلیغات خود را منتشر کنید.

یادتان باشد که رقبای زیادی دارید و تبلیغات، موضعی نیست که بخواهید در آن اهمال کنید. به‌ویژه اگر رقیبانتان در شبکه‌سازی خبره و مسلط باشند. به‌احتمال‌ زیاد شما به تعداد زیادی از افراد جدید معرفی می‌شوید و اگرچه درصد کمی از این مردم مشتری شما خواهند بود، ولی باید ارتباط خود را با همه حفظ کنید. ازآنجاکه باید همیشه به‌صورت آنلاین قابل‌ مشاهده باشید، سئو برای شما ابزاری قدرتمند محسوب می‌شود که باید به‌خوبی روی آن کار کنید. کلمات کلیدی و لینک‌های مناسب را به محتوای برگزیده و نوشته‌شده‌ی خود اضافه کنید تا شرکتتان در جستجوهای گوگل رتبه‌ بالایی داشته باشد.  

کپی لینک

از محتوای تعاملی استفاده کنید

محتوای تعاملی روندی است که بسیار موفق‌تر از محتوای استاتیک عمل می‌کند. محتوای تعاملی شامل تست‌ها و آزمون‌ها، نظرسنجی‌ها، محاسبات، بازدیدها، اینفوگرافیک تعاملی و هر چیزی است که مخاطبان را به فعالیت متقابل وادارد؛ یعنی او را درگیر یادگیری یا اظهارنظر در مورد پست‌های تصویری، ویدیویی و متنی شما کند. یکی از دلایل محبوبیت ویدیوهای لایو (پخش زنده)، این است که مخاطب هم‌زمان با دیدن برنامه فرصت دارد سؤالات خود را مطرح و بلافاصله پاسخ مناسب را دریافت کند.

intra marketing

علت اینکه مردم پیتزای آنلاین سفارش می‌دهند و همراه آن فرم نظرسنجی را پر می‌کنند نیز همین است. مردم عاشق شرکت کردن در برنامه‌ها هستند و بدشان نمی‌آید وقتی در پرسش و پاسخ حضور می‌یابندT کمی هم تفریح کنند. بسیاری از مواقع برایشان زیاد مهم نیست حرفی که می‌زنند عینیت داشته باشد یا نه. منظور این نیست که شما هم به‌طور متقابل خدمات غیر واقعی و بدلی به آن‌ها ارائه کنید! قطعاً شما می‌خواهید محتوای تعامل با اعتبار و ارزشمند عرضه کنید. فقط سعی کنید مردم را در اطلاعات و فعالیت‌های خود سهیم کنید.

کپی لینک

خودتان قیمت‌گذاری کنید

اگر همه‌ی راه‌های قبلی را امتحان کردید و هیچ‌کدام موفقیت‌آمیز نبود، می‌توانید از قیمت‌گذاری به‌عنوان وجه تمایز و برتری خود نسبت به رقیبان استفاده کنید. حالا باید بررسی کنید که رقیبانتان چه خدماتی و به چه قیمتی ارائه می‌دهند. قیمت پیشنهادی شما نباید لزوماً خیلی پایین‌تر باشد، مهم این است که متفاوت باشید. مثلاً می‌توانید مجموعه‌ای از چندین کالای خدماتی که افراد معمولاً آن‌ها را باهم استفاده می‌کنند، در یک بسته خدماتی جمع‌آوری و با اندکی نرخ تخفیف عرضه کنید.

می‌توانید اعلام کنید در صورت عدم رضایت مشتریان وجه آن‌ها را بازمی‌گردانید؛ یا اینکه قیمت‌ها را به‌طور شفاف در وب‌سایت خود و رسانه‌های اجتماعی اعلام کنید. هر روشی که متفاوت با روال‌های رایج بازار رقابتی باشد، در دیده شدن شما مؤثر است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات