۳ ویژگی مشترک بهترین ایده های کسب و کار

جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ایده‌های خوب و بزرگ یک شبه ارائه نمی‌شوند. آن‌ها خاصیت ارزیابی و تکرار شوندگی دارند و ارائه دهندگانشان  با تلاش و استمرار باید مسیر موفقیت را پیدا کنند.
تبلیغات

اگر تابه‌حال به فکر راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار افتاده باشید احتمالا می‌دانید که همه چیز با داشتن یک ایده‌ی خوب آغاز می‌شود. هرچقدر ایده‌ی شما جالب‌تر باشد و در راستای برطرف کردن نیازهای بازار طراحی شده باشد شانس موفقیت بیشتری خواهد داشت. مطرح کردن ایده‌های جدید و جالب تنها مختص افراد خلاق نیست هر شخصی که انگیزه‌ی کافی برای این کار داشته باشد می‌تواند با انجام یکسری تمرین‌ها مغز خود را برای این کار پروش دهد. برای آشنایی بیشتر با این راه‌ها می‌توانید آموزش چگونگی پرورش ایده‌های جدید را مطالعه کنید. از آنجایی که طبق اعلام آمار اکثر کسب‌و‌کارهای کوچک در ۴ سال اول راه‌اندازی با شکست مواجه می‌شوند پس می‌توان نتیجه گرفت که بزرگ و کارآمد بودن یک ایده‌ نقش پررنگی در موفقیت کسب‌و‌کار خواهد داشت. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی ویژگی‌های مشترک ایده‌های بزرگ می‌پردازیم.

business idea

۱- ایده‌های بزرگ می‌توانند ارزیابی شوند

این روزها امکان ارزیابی کردن ایده‌ها به واسطه‌ی پیشرفت تکنولوژی بسیار آسان شده است. به‌عنوان مثال در زمان‌های قدیم شرکت‌هایی مانند کوکاکولا برای اینکه ایده‌ی تأسیس شعبات خود را ارزیابی کنند مجبور بودند که شعبه‌ی خود را به‌صورت فیزیکی در آن منطقه افتتاح کرده و تمام امکانات آن را فراهم کنند و بعد از گذشت مدتی ببینند که آیا توانسته‌اند به هدف خود برسند یا خیر. اما در مقایسه زمانی که شرکت واتس‌اپ به فیسبوک فروخته شد، تنها ۵۵ کارمند داشت و توانست ۴۲۰ میلیون کاربر جدید به فیسبوک اضافه کند. بنابراین به دنبال ایده‌هایی باشید که با استفاده از امکانات پیشرفته‌ی تکنولوژی قابلیت تحلیل و ارزیابی شدن را داشته باشند.

۲- ایده‌های بزرگ تکرار شونده هستند

تمام ایده‌های بزرگ یک شبه ساخته نمی‌شوند. ترتیب ساخته شدن بسیاری از آن‌ها به این صورت است که کارآفرینان ابتدا یک مشکل خوب را در یک صنعت رو به رشد شناسایی می‌کنند و ایده‌های خود را به صورت تکرار شونده ارائه می‌دهند. به‌عنوان مثال اگر ایده‌ی راه‌اندازی یک سایت جواب نداد سعی می‌کنند اپلیکیشن آن را بسازند. بسیاری از کسب‌و‌کارهای بزرگ به این صورت شکل گرفته‌اند. بعضی از ایده‌ها نیاز دارند که جایگاه مناسب خودشان را پیدا کنند بنابراین باید به صورت تکرار شونده حالت‌های مختلف را امتحان کنند تا درنهایت به موفقیت برسند.

business idea

۳- ایده‌های بزرگ استحکام دارند

ایده‌هایی موفق هستند که ارائه دهندگان آن‌ها میدان مبارزه را به‌راحتی ترک نکنند. و در این زمینه افرادی موفق هستند که واقعا می‌خواهند برنده شوند و از شکست خوردن در این مسیر نمی‌ترسند. ایده‌ها توسط سازندگان آن‌ها شکل می‌گیرند نه سختی‌هایی که در مسیر محقق شدنشان قرار دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات