درس‌هایی از روش‌های مدیریتی زنان

شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
زنان بسیاری وجود دارند که دارای مهارت‌های بالا در زمینه‌ی مدیریت هستند. مطمئنا هر چقدر بیشتر از توانایی این افراد استفاده شود، به نفع یک کسب‌و‌کار خواهد بود.
تبلیغات

شاید اگر چندین سال پیش شخصی می‌گفت که زنان در آینده نقش مهمی را در مدیریت ایفا خواهند کرد، کسی حرفش را جدی نمی‌گرفت. اما این روزها شرکت‌های بزرگی مانند CocaCola، Nestle و Accenture برخی از سمت‌های مدیریت کلان خود را به زنان سپرده‌اند. این مدیران بزرگ هر سال در یک رویداد ۲ روزه دور هم جمع شده و فرصت پیدا می‌کنند تا جدیدترین و مهم‌ترین تجربیات مدیریتی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. ما نیز در این مقاله‌ی زومیت به بررسی و تحلیل نکات مدیریتی ۴ نفر از مطرح‌ترین مدیرانی می‌پردازیم که در این رویداد سخنرانی کرده‌اند.

leader women

۱- همدلی، ضروری است

لیسا لینگ (Lisa Ling)، تهیه کننده و مجری برنامه‌ی This is Life در شبکه‌ی CNN است. لیسا تا به حال داستان‌های زیادی را در برنامه‌ی خود تعریف کرده است. او در تمام این داستان‌ها دیدگاه آمریکایی خود را کنار می‌گذارد تا بتواند تصویر دقیق‌تری از زندگی کودکان سرباز افغانستان و ... را برای مخاطبان خود ایجاد کند. برنامه‌های او نمونه‌ی کاملی از قدرت داستان سرایی و همدلی هستند. هرچقدر کسب‌و‌کارها فعالیت‌های خود را بیشتر به سمت جهانی شدن گسترش می‌دهند، همدلی و نسبیت گرایی فرهنگی نیز اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. لیسا در سخنرانی‌های خود به دیگران گفت زمانی که واقعیت جدید و ناراحت کننده‌‌ای آشکار می‌شود، همه‌ی افراد برای از بین بردن آن مسئول هستند.

۲- تعهد داشتن به اخلاق خوش

گریس کیللیا (Grace Killelea)، مدیرعامل شرکت GkC و بنیان‌گذار Half The Sky Leadership در متن سخنرانی خود یک داستان شخصی و تأثیرگذار برای شنوندگان تعریف کرد. او با سخنرانی خود ثابت کرد هرچقدر پیام ما خاص‌تر و صادقانه‌تر باشد، مردم نیز واکنش بهتری به آن نشان می‌دهند. او تکنیک‌های خاصی را در مورد چگونگی انعطاف‌پذیری در محیط کار و زندگی شخصی ارائه داد و گفت: «به خانواده‌ی خود اهمیت دهید و با چیزهایی که شما را آزار می‌دهند کنار بیایید. همچنین از تغییرات استقبال کرده و دیدگاه خود را تغییر دهید.»

leader women

۳- تنوع، مهم‌ترین استراتژی است

جولی سوییت (Julie Sweet)، مدیرعامل شرکت Accenture روی تنوع داشتن تأکید می‌کند. او معتقد است که این روزها مدیرعاملان به مکالمات متنوع، عادلانه و ترکیبی اهمیت زیادی می‌دهند. تنوع، دیگر به‌عنوان عامل جانبی یک استراتژی در نظر گرفته نمی‌شود بلکه پایه و اساس آن را تشکیل می‌دهد. شرکت‌ها برای تضمین موفقیت خود در قرن ۲۱ باید کارمندانی در سنین مختلف و با جنسیت‌ها و فرهنگ‌های متفاوت را استخدام کنند تا بتوانند میزان نو‌آوری خود را بالا ببرند. او در ادامه‌ی صحبت‌های خود در مورد اهمیت حضور فعال یک رهبر در شرکت صحبت کرد و تأکید کرد که رهبران باید با افرادی در ارتباط باشند که بر میزان اعتبار آن‌ها بیفزاید.

۴- صحبت‌های یک رهبر مهم هستند

ویکتوریا مدوک (Victoria Medvec)، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی مرکز زنان در دانشگاه Northwestern است. او نکته‌های جالبی را در مورد اصول کلیدی در خصوص مذاکره بیان کرد و گفت: «در مورد ارزش‌های خود با اعتمادبه‌نفس صحبت کنید و بعد از شنیدن اولین مخالفت، کنار نکشید. در یک مذاکره تنها منافع خود را در نظر نگیرید. تمام جوانب را در نظر گرفته و فراموش نکنید که دیگران نیز باید از یک معامله سود ببرند.»

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات