چگونه به کارمندان دورکار احساس کار تیمی بدهیم
این روزها کار تیمی اهمیت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است. کار تیمی باعث به وجود آمدن رقابت مثبتی میان اعضا شده و همین موضوع بهرهوری آنها را افزایش میدهد. از طرفی این روزها فرهنگ استخدام کارمندان دورکار نیز در حال جا افتادن است و این واقعیت اهمیت کار تیمی را بیش از پیش نشان میدهد. کار تیمی یک چالش عمومی برای کسبوکارها است و این وظیفهی مدیرعامل شرکت است که بتواند فرهنگ آن را در میان کارمندان خود جا بیندازد. در ادامهی این مقالهی زومیت به معرفی ۵ مدیرعامل شرکتهای مختلف میپردازیم و روشهای آنها برای افزایش روحیهی کار تیمی را بررسی میکنیم.
«ما همه را تشویق میکنیم که در حین پیادهروی با اعضای تیم خود تماس گروهی داشته باشند. حتی گاهی اوقات در حین انجام ورزش تنیس نیز با یکدیگر در تعامل هستند. این کار باعث افزایش بهرهوری آنها میشود. آنها حتی گاهی اوقات با یکدیگر مسابقه میدهند و برای یکدیگر رجز میخوانند. ما متخصص فروش هستیم و به شدت اهل رقابتیم. این کارها به ما کمک میکنند که با یکدیگر ارتباط بیشتری برقرار کنیم.»
تونی جاکاروسو (Toni Jacaruso)، مدیرعامل شرکت Jacaruso (زمینه کاری: مسافرت)
۴۶۳.۸ درصد رشد در ۳ سال
میزان درآمد در سال ۲۰۱۶: ۴.۶ میلیون دلار
«ما ۱۰ سال پیش یک گروه خصوصی در فیسبوک راهاندازی کردیم تا تمام کارمندانمان در جریان آخرین اخبار مربوط به شرکت قرار بگیرند. ما ۱۵۴ کارمند دورکار از سراسر جهان داریم و قصد داشتیم این افراد احساس نزدیکی بیشتری با یکدیگر داشته باشند. کارمندان ما عکسهای خودشان را در این گروه به اشتراک میگذارند و از این طریق با یکدیگر تعامل میکنند. ما همچنین قصد داریم که این گروه را به یک شبکهی خصوصی (اینترانت) منتقل کنیم.»
تیم چی (Tim Chi)، همبنیانگذار و مدیرعامل شرکت WeddingWire (زمینه کاری: محصولات و خدمات مصرفی)
۱۹۴.۱ درصد رشد در ۳ سال
میزان درآمد در سال ۲۰۱۶: ۹۹.۸ میلیون دلار
«افرادی را استخدام کنید که سابقهی کاری مفیدی در زمینهی انجام دادن کارها دارند. نیازی نیست که به آنها کارهای جدیدی بدهید. آنها خودشان میدانند که چگونه از عهدهی انجام دادن همهی کارها برآیند. سعی کنید کارمندان دورکار خود را با یکی از این افراد در یک گروه قرار دهید. بهترین حالت این است که این فرد در خارج از بخش آنها مشغول به کار باشد و امور مرتبط به آموزش کارمندان جدید را به طور مرتب پیگیری کند. یک یا ۲ بار در سال تمام افرادی که به تازگی استخدام شدهاند را دور هم جمع کنید. شما باید کاری کنید که این افراد بتوانند در هر جایی هستند فرهنگ سازمانی شرکت را درک کنند. برای آنها پوستر، تیشرت و لیوان شرکت را بفرستید و کاری کنید که احساس کنند بخشی از سازمان شما هستند.»
جولی هنگان (Julie Heneghan) بنیانگذار و مدیرعامل شرکت Steely Group (زمینه کاری: منابع انسانی)
۲۴۹۴.۲ درصد رشد در ۳ سال
میزان درآمد در سال ۲۰۱۶: ۶.۲ میلیون دلار
«ما جلسات کاری را در مدت زمان بیشتری نسبت به چیزی که احتیاج است برگزار میکنیم تا بعد از جلسه کمی به صحبتهای غیررسمی بپذاریم. ما هیچ مشکلی نداریم که جلساتمان ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر از حد معمول طول بکشند تا بتوانیم در این مدت روابط بهتری با کارمندان خودن برقرار کنیم.»
استیو یی (Steve Yi)، همبنیانگذار و مدیرعامل شرکت MediaAlpha (زمینه کاری: نرمافزار)
۱۸۵۸ درصد رشد در ۳ سال
میزان درآمد در سال ۲۰۱۶: ۱۱۶.۵ میلیون دلار
«شرکت ما تعاملات خودش را با کارمندان از طریق فایلهای گیف انجام میدهد. حتی اگر کارمندانمان مرخصی گرفته و در سفر باشند، باز هم انتظار میرود که به طور مرتب از خودشان فایل گیف تهیه کرده و آن را در کانالهای شبکهی اجتماعی برای تمام همکارانشان بفرستند. این کار به ما کمک میکند که بیشتر با یکدیگر تعامل داشته باشیم و به درک بهتری از شخصیت همکارانمان برسیم.»
جاشوا سوانسون (Joshua Swanson)، مدیرعامل شرکت GoToMyApartment (زمینه کاری: بازاریابی و تبلیغات)
۸۷۱.۱ درصد رشد در ۳ سال
میزان درآمد در سال ۲۰۱۶: ۴.۶ میلیون دلار
نظرات