نکاتی که رهبران برای کسب موفقیت باید بدانند

جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
موفقیت نتیجه‌ی تلاش همه‌ی اعضای گروه است، داشتن کارمندان متعهد خوب است اما داشتن گروهی متعهد و وفادار بهتر است و شما را یک گام به کسب موفقیت نزدیک خواهد کرد.
تبلیغات

در اکثر سازمان‌های موفق، کار گروهی خوب سطح سازمان را تعیین می‌کند. گروه‌های متعهد، مشتریان متعهد را ایجاد می‌کنند و مشتریان متعهد مشتری‌های سودآور باقی می‌مانند. یک چشم‌انداز خوب و احساس هدفمندی می‌تواند کمک کند تا گروه‌ها نسبت به شرکت متعهد‌ و وفادار‌ شوند؛ اما برای کسب پیشرفت‌ و موفقیت‌ بیشتر لازم است که اعضای گروه نیز نسبت به یک‌دیگر متعهد باشند.‌

گردن تردگلد، مؤسس، مدیر عامل و رهبر سایت goldentredgold گفته است: «ممکن است با تعداد زیاد سازمان‌های ناکارآمدی که من دیده‌ام شگفت‌زده شوید، مشکل این‌جا است که واحد‌های مشاغل به صورت منفرد کار می‌کنند که نه‌تنها همکاری خوبی ندارند؛ بلکه اغلب مشکلاتی به وجود می‌آورند و مخل کارایی دیگران نیز می‌شوند.»

تعهد و وفاداری گروه‌ها با شانس و به‌صورت اتفاقی رخ نمی‌دهد؛ بلکه باید برای آن تلاش کرد و همچنین رهبران باید نسبت به اجرای نکاتی که در زیر بیان می‌شود اطمینان حاصل کنند تا بتوانند نتایج بهتری کسب کنند.

کپی لینک

برقراری ارتباط

نداشتن ارتباط متقابل با گروه‌ها یا بین اعضا اولین گام برای منزوی و جدا شدن گروه است. اگر گروه‌ها ندانند که هر یک چه کاری انجام می‌دهند، بسیاری از چالش‌هایی که با آن روبه‌رو می‌شوند در نهایت بدون راه‌ حل باقی می‌ماند. درحالی‌که آن‌ها می‌توانند با برنامه‌ریزی و چاره‌یابی، راه‌ حلی مفید برای این مشکلات بیابند. هر چه اعضای گروه بیشتر در رابطه با فعالیت و نیاز‌های دیگران اطلاعات داشته باشند بیشتر می‌توانند برای کار خودشان روی آن‌ها حساب کنند.

ارتباط

گردن تردگلد می‌گوید: «به یاد می‌آورم هنگامی که در جست‌و‌جوی کار جدید بودم، با دو دپارتمان که باید در ارتباط با یکدیگر کار می‌کردند آشنا شدم. از رهبر یکی از تیم‌ها خواستم یک مهمانی شام به همراه رهبران دپارتمان‌های دیگر ترتیب دهد. هنگامی که او به من گفت: «اگر امکان دارد اسم آن‌ها را به من بگو تا بتوانم این کار را انجام دهم» شگفت‌زده شدم. این اتفاق نشانه‌ی واضحی بود از اینکه دو گروه نه‌تنها با هم ارتباط ندارند بلکه یکدیگر را نمی‌شناسند.»

کپی لینک

همکاری

شما باید اطمینان حاصل کنید که در مواقع نیاز، زمان کافی برای کمک به دیگران در اختیار اعضای گروهتان قرار می‌دهید. اگر کار زیادی بر عهده‌ی آن‌ها بگذارید، باعث می‌شوید که تنها به کار خودشان مشغول شوند و زمان کمی برای کمک به یکدیگر داشته باشند. در نهایت هنگامی که اعضای یک گروه زمان کافی برای همکاری نداشته باشد، نمی‌توانند به‌خوبی تعامل کنند و در پروژه‌های مختلف شریک شوند.

همکاری
کپی لینک

تعاون و همدردی

هنگامی که در رابطه با تعاون و همدردی صحبت می‌شود، منظور سطحی بالاتر از همکاری است. با وجود همدردی و تعاون، اعضای تیم نه‌تنها به در‌خواست‌ها احترام می‌گذارند و پاسخ می‌دهند، بلکه در به دست آوردن فرصت برای کمک به همکارانشان و به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و بهترین تجربیاتشان پیش‌قدم هستند. یکی از راه‌ها برای بالا بردن تعاون و همدردی، داشتن کار‌های متقاطع و اهداف و پروژه‌های انفرادی است که بتوانند در کنار یکدیگر کار کنند. این کار ممکن است باعث شود یکدیگر را بهتر بشناسند و با میزان قدرت، ویژگی‌ها و سبک کاری سایرین آشنا شوند و از این اطلاعات برای کمک گرفتن از دیگران استفاده کنند.    

اگر می‌خواهید عملکرد اجرایی را بهبود ببخشید، رضایت مشترین را بالا ببرید و سودتان را افزایش دهید باید گروهی ایجاد کنید که ارتباط، همکاری و همدردی و تعاون داشته باشند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات