۶ روش برای بهتر کار کردن در منزل
بر طبق یک نظرسنجی جهانی، ۵۵ درصد از کارمندان گفتهاند که ایکاش این امکان را داشتند تا از راه دور بتوانند کار خود را انجام دهند و ۶۰ درصد دیگر نیز گفتهاند که اگر با همین مقدار حقوق، شغلی مشابه را پیدا کنند، حتما از شغلی که در حال حاضر با آن درگیر هستند استعفا میدهند و به صورت تمام وقت از خانه کار خود را انجام میدهند.
البته کار کردن در خانه مشکلاتی هم دارد که به عنوان مثال میتوان دور بودن از محل کار و ارتباط با همکاران، فرصتهای کمتر برای اجتماعی بودن و کم شدن پشتکار و از بین رفتن انگیزهی کار را نام برد که افراد دائم با آنها درگیر هستند. اما ۶ شیوهای که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، به شما کمک میکند تا کار کردن در خانه برای شما لذتبخشتر شود و با مشکلات کمتری رو به رو شوید.
۱. از روی مُبل راحتی کار نکنید
ساخت یک محل مخصوص کار یک نکته کلیدی است. حتی چند ترفند کوچک مانند تنظیم کردن دمای آن محل، اضافه کردن رنگها و تنظیم روشنایی مناسب هم میتواند به بهرهوری کار شما در خانه کمک بزرگی کند.
۲. از ابزارهای مختلف استفاده کنید
نشستن رو به روی لپتاپ برای انجام کار تنها راه حل برای انجام کارها از راه دور نیست. با اپلیکیشن و گجتهای مناسب شما حتی میتوانید از گوشی یا تبلت خود نیز کمک بگیرید تا در مدیریت زمان و مهارت خود موفق باشید و از هرجایی بتوانید کار خود را انجام دهید.
۳. همه چیز را پیش از شروع کار آماده کنید
از سختافزارهای لازم (لپتاپ، گوشی یا شارژر آنها) تا بهترین اپلیکیشن و برنامههایی که به متصل بودن دائمی شما کمک میکند (مثل اسکایپ، اسلک یا وایبر) را پیش از شروع به کار آماده کنید و سپس کار خود را آغاز کنید.
۴. مراقب سلامتی خود باشید
فقدان تمرینهای ورزشی و حرکت نکردن زیاد در طول روز و همچنین در تماس نبودن با هوای تازه روزانه و البته دسترسی ساده و آسان به یخچال، خیلی راحت میتواند سلامتی شما در حین کار کردن در خانه به خطر بیندازد. هر زمان که فرصتی جور شد بیرون بروید و ضمن لذت بردن از هوای تازه بیرون کمی قدم بزنید و ورزش کنید.
۵. استراحت کنید
۴۵ درصد از کارمندان خود را بعد از چندین ساعت موظف به پاسخ دادن به ایمیلها میدانند؛ در حالی که ممکن است کسانی که در خانه کار میکنند نتوانند خط مشخصی بین وظایف خانه و وظایف کاری بکشند. بنابراین سعی کنید تفاوت وظایف خانه و وظایف کار خود را از یکدیگر تفکیک کنید و هر کدام را سر وقت خود انجام دهید.
۶. منظم باشید
برای نظم داشتن در وظایف کاری میتوانید از اپلیکیشن و سرویسهایی که به تازگی این وظیفه را به خوبی انجام میدهند همچون Trello یا اپلیکیشنهای To-do list کمک بگیرید و از یک پیامرسان مناسب هم برای ارتباط با همکاران خود کمک بگیرید.