پینترست به غول تبلیغات دیجیتال تبدیل میشود
پینترست چندین سال است که مانند گذشته رونق ندارد و حتی به باور بسیاری از مردم فراموش شده است. پینترست، شبکهی اجتماعی است که در زمینهی اشتراکگذاری تصویر فعالیت میکند و نتوانسته است مانند فیسبوک، اینستاگرام یا سایر شبکههای اجتماعی محبوبیت خود را در طول زمان افزایش دهد.
اما بهتازگی نشانههای جدیدی از رشد این شرکت مشاهده شده است و عدهای بر این باور هستند که شاید حتی سهام آن در آینده بهطور عمومی عرضه شود. طبق پیشبینی eMarketer، شرکتی فعال در زمینهی تحلیل داده، درآمد pinterest از تبلیغات تا پایان امسال به ۵۵۳.۳ میلیون دلار خواهد رسید و انتظار میرود تا سال ۲۰۲۰ به یک میلیارد دلار برسد.
برنامهی تبلیغاتی آمازون نیز که هنوز در مراحل نزولی است، از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است. انتظار میرود درآمد پینترست تا سال ۲۰۲۰، از سالانه ۷.۱۵ دلار به ازای هر کاربر به ۱۱.۹۹ دلار برسد. همچنین تعداد کاربران پینترست نیز در حال افزایش است و به گزارش New York Times، این شبکهی اجتماعی در ماه ۲۵۰ میلیون کاربر فعال دارد که تعداد آن در مقایسه با کاربران فعال توییتر (۳۳۵ میلیون کاربر فعال ماهانه) و فیسبوک (۲.۲۳ میلیارد کاربر فعال ماهانه) بسیار پایینتر است.
پینترست هنوز هم در مقایسه با سایر شبکههای اجتماعی راه درازی برای رفتن دارد اما اعداد و ارقام فعلی این شرکت توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده است و باید دید رشد آن در آینده چگونه خواهد بود.