تجارت اَبری آمازون همچنان در حال رشد است
در سهماههی اخیر، آمازون بهلطف سرویس اَبریاش بیش از آنچه والاستریت تخمین زده بود، درآمد کسب کرده است. وبسرویسهای آمازون یا خدمات وب آمازون (AWS) در سهماههی منتهی به دی ۷.۴۳ میلیارد دلار فروش خالص داشته که درمقایسهبا زمان مشابه در سال گذشته، ۴۵ درصد رشد یافته است. این میزان فروش ۲.۲ میلیارد دلار از درآمد عملیاتی را تشکیل میدهد که با دوسوم درآمد عملیاتی کل شرکت برابر بوده و درمقایسهبا سال گذشته ۶۱ درصد رشد کرده است.
طبق گزارش آمازون، وبسرویس این شرکت در سال ۲۰۱۸، حدود ۲۵.۶۵ میلیارد دلار فروش داشته است. AWS حرف اول را در جنگ خدمات اَبری شرکتهای مختلف میزند؛ زیرا ویژگیها و گواهینامههای دولتی بیشتری درمقایسهبا رقبایش دارد. متخصصان باور دارند مایکروسافت با پلتفرم آژور ازنظر رقابتی درحال نزدیکشدن به وبسرویسهای آمازون است؛ اما آمازون همچنان سهم بیشتری از بازار را دراختیار دارد.
مایکروسافت اعلام کرده در سهماههی مشابه، سرویس اَبری این شرکت ۹.۳۸ میلیارد دلار درآمد داشته است. خدمات اَبری مایکروسافت علاوهبر مایکروسافت آژور، چند سرویس دیگر را نیز شامل میشود و مایکروسافت مقدار دقیق درآمد آژور را اعلام نکرده است. بنابراین، مقایسهی آژور و AWS دقیق نیست. بااینحال، گفته میشود آمازون همچنان از رقبایش جلوتر است.
اندی جسی، مدیرعامل خدمات AWS، در کنفرانس آمازون اعلام کرد این شرکت ۵۱.۸ درصد سهم بازار اَبری را دراختیار دارد؛ درحالیکه مایکروسافت ۱۳.۳ درصد بازار و علیبابا ۴.۶ درصد و گوگل ۳.۳ درصد بازار را دراختیار دارند.
علاوهبر افزایش درآمد، محصولات آمازون نیز درحال رشد و گسترش است. در سهماههی گذشته، AWS محصول جدیدی بهنام AWS Outposts را معرفی و قابلیتهای هوش مصنوعی چشمگیری به آن اضافه کرده است.