رکوردشکنی سهام مایکروسافت و اپل؛ ارزش بازار ردموندی‌ها به ۲٫۵۹ تریلیون دلار رسید

جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو مایکروسافت / Microsoft روی ورودی ساختمان در شب
روز گذشته سهام مایکروسافت و اپل به بالاترین حد در تاریخ فعالیت‌های این دو شرکت رسید.
تبلیغات

بر اساس گزارش رویترز، سهام مایکروسافت در ساعات پایانی روز سه‌شنبه رشد کرد تا رکورد جدیدی ثبت شود. به‌لطف رشد سهام، ارزش بازار مایکروسافت به عدد رکوردشکن ۲٫۵۹ تریلیون دلار رسید. تحلیلگران می‌گویند سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی هوش مصنوعی، عامل اصلی رکوردشکنی سهام مایکروسافت است.

مایکروسافت یکی از رهبران بازار هوش مصنوعی محسوب می‌شود و سرمایه‌گذاری سنگینی در این حوزه انجام داده است. مایکروسافت همچنین اصلی‌ترین سهام‌دار OpenAI (خالق ChatGPT) محسوب می‌شود و رابطه‌ی تجاری نزدیکی با این استارتاپ آمریکایی دارد.

مایکروسافت ماه گذشته هوش مصنوعی را به بسیاری از سرویس‌هایش ازجمله خدمات ابری آژور اضافه کرد. در حال حاضر موتور جست‌و‌جوی بینگ نیز از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. در مرحله‌ی اول رقابت هوش مصنوعی، مایکروسافت توانسته است گوگل را شکست دهد.

روز گذشته سهام مایکروسافت رشد ۳٫۲ درصدی تجربه کرد و به ۳۴۸٫۱۰ دلار رسید. ارزش سهام مایکروسافت از آغاز سال ۲۰۲۳ تاکنون بیش از ۴۵ درصد افزایش یافته است.

رکورد قبلی سهام مایکروسافت (۳۴۳٫۱۱ دلار) در اواخر سال ۲۰۲۱ ثبت شده بود. در همان زمان سهام مایکروسافت موقتاً به ۳۴۹٫۶۷ دلار هم رسید، اما در زمانی سریع مجدداً افت کرد.

در روز پنج‌شنبه سهام اپل هم رکوردشکنی کرد و به ۱۸۶٫۰۱ دلار رسید. در همین حین شاهد رکوردشکنی سهام انویدیا بودیم، البته عدد ۴۳۲٫۸۹ دلاری موقتی بود و ارزش سهام مجدداً پایین آمد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات