پرونده سرنوشت‌ساز شروع شد؛‌ مدیرعامل مایکروسافت شخصاً به دادگاه می‌رود

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ساتیا نادلا / Satya Nadella
مایکروسافت اعلام کرده است که شماری از مدیران ارشد را برای شهادت درباره‌ی قرارداد اکتیویژن به دادگاه می‌فرستد.
تبلیغات

مایکروسافت اعلام کرده است که ساتیا نادلا (مدیرعامل) و فیل اسپنسر (رئیس تیم ایکس باکس) و شماری دیگر از مدیران عالی‌رتبه‌ی خود را به دادگاه می‌فرستد تا از موضع این شرکت در پرونده‌ی خرید اکتیویژن بلیزارد دفاق کنند. این پرونده را کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) به‌راه انداخته است.

به‌نوشته‌ی ورج، افزون‌بر نادلا قرار است بابی کوتیک (مدیرعامل اکتیویژن) نیز این هفته در دادگاه حضور پیدا کند. این دادگاه نتیجه‌ی شکایت کمیسیون فدرال تجارت است و احتمال دارد به ممنوعیت ثبت قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن برای مدت‌زمانی نسبتاً طولانی منتهی شود.

اگر کمیسیون فدرال تجارت از دادگاه سربلند بیرون بیاید، رؤیای تصاحب اکتیویژن بر باد می‌رود. مایکروسافت صراحتاً این موضوع را در اسناد دادگاه اعلام کرده است.

سارا باند (رئیس تیم تجربه‌ی تولیدکننده در ایکس باکسامی هود (مدیر ارشد مالی مایکروسافت)، مت بوتی (رئیس استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس) و تیم استوارت (مدیر ارشد مالی واحد گیمینگ مایکروسافت) از دیگران مدیرانی هستند که قرار است در دادگاه حاضر شوند.

همچنین، لاری رایت که پیش‌تر در پرونده‌ی اپل و اپیک گیمز از طرف مایکروسافت شهادت داده بود و آرمین زرزا (مدیر ارشد مالی اکتیویژن) از دیگر اشخاص مهمی است که در دادگاه شهادت خواهند داد.

جیم رایان، رئیس تیم پلی استیشن، قرار است ازطریق تماس ویدئویی در دادگاه حضور یابد و درباره‌ی رقابت در بازار صحبت کند. مایکروسافت از مراجعه‌‌نکردن حضوری مدیران سونی به دادگاه انتقاد کرده است. از زمان رسانه‌ای‌شدن توافق مایکروسافت و اکتیویژن، سونی به اصلی‌ترین منتقد این قرارداد تبدیل شده است.

جلسه‌ی استماع دادگاه که به‌زودی آغاز می‌شود، برای مایکروسافت بسیار سرنوشت‌ساز است. چند روز پیش، کمیسیون فدرال تجارت آمریکا از دادگاه درخواست کرد که از انعقاد قرارداد جلوگیری کند و قاضی به‌صورت اولیه با این درخواست موافقت کرد.

اواخر سال گذشته‌ی میلادی، کمیسیون فدرال تجارت پرونده‌ای برای شکایت از مایکروسافت باز کرد و اگر دادگاه به‌نفع FTC پیش برود، مایکروسافت تا زمان تعیین‌ تکلیف آن پرونده، نمی‌تواند اکتیویژن را ازآنِ خود کند.

مایکروسافت موظف است قبل از ۱۸ جولای (۲۷ تیر) قرارداد را ببندد و اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، باید غرامت سه‌میلیارد‌دلاری پرداخت کند. افزون‌بر کمیسیون فدرال تجارت آمریکا، نهاد رگولاتوری بریتانیا نیز با قرارداد مخالفت کرده است. دادگاه مربوط‌ به پرونده‌ی بریتانیا در هفته‌های آینده برگزار می‌شود.

پرونده‌ی جدید مایکروسافت و کمیسیون فدرال تجارت تا ساعاتی دیگر به‌صورت مقدماتی آغاز می‌شود. شروع جلسه‌ی اصلی برای فردا برنامه‌ریزی شده است. ناگفته نماند که این جلسه پنج روز ادامه خواهد یافت.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات