مایکروسافت و بریتانیا بر سر قرارداد اکتیویژن وارد دور جدید مذاکرات می‌شوند

سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
برد اسمیت رئیس مایکروسافت از نمای راست درحال مصاحبه / Brad Smith
پس از صدور حکم دادگاه آمریکا، اکنون مایکروسافت قصد دارد دور جدید مذاکرات را با بریتانیا شروع کند تا تمامی موانع برای قرارداد اکتیویژن برداشته شود.
تبلیغات

مایکروسافت و سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) برای انجام مذاکرات بیشتر بر سر قرارداد اکتیویژن بلیزارد پذیرفته‌اند که اقدام قانونی علیه یکدیگر را متوقف کنند. این خبر در حالی اعلام می‌شود که ساعاتی پیش قاضی دادگاهی در آمریکا در پرونده‌ی مایکروسافت و کمیسیون فدرال تجارت (FTC) به‌نفع ردموندی‌ها رأی داد.

با چراغ سبز دادگاه آمریکا و تأیید رسمی قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن در اروپا و چین، اکنون بریتانیا تنها کشوری است که علیه قرارداد موضع رسمی دارد. درصورت موافقت بریتانیا، مایکروسافت می‌تواند با خیال راحت قرارداد ۶۸٫۷ میلیارد دلاری اکتیویژن را نهایی کند.

سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا که نهاد رگولاتوری این کشور محسوب می‌شود، حدوداً دو ماه پیش اعلام کرد که از انعقاد قرارداد جلوگیری می‌کند. مایکروسافت به‌سرعت به این تصمیم اعتراض کرد و کار را به دادگاه کشاند. قرار بود جلسه‌ی دادگاه ۲۸ جولای (۶ مرداد) برگزار شود.

به‌گزارش ورج، مایکروسافت پذیرفته است که روند تجدیدنظر در حکم CMA را متوقف کند. مایکروسافت و بریتانیا وارد دور جدید مذاکرات می‌شوند تا بر سر قرارداد اکتیویژن به‌توافق برسند.

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، در بیانیه‌ای می‌گوید پس از صدور حکم دادگاه آمریکا، اکنون تمرکز مایکروسافت معطوف به بریتانیا می‌شود. به‌گفته‌ی اسمیت، مایکروسافت با نگرانی‌های CMA مخالف است؛ اما در حال بررسی این موضوع است که چگونه معامله را برای رسیدگی به نگرانی‌ها اصلاح کند. مایکروسافت می‌گوید توقف پرونده‌ی حقوقی در بریتانیا اقدامی برای منافع عمومی است.

سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا گفته‌های مایکروسافت را تأیید کرده است. این نهاد رگولاتوری می‌گوید که برای دریافت هرگونه پیشنهاد از مایکروسافت برای اصلاح قرارداد آمادگی دارد.

مایکروسافت و اکتیویژن درخواست لغو پرونده را در دادگاه تجدیدنظر متمرکز بر رقابت (CAT) ثبت کرده‌اند و این دادگاه باید با درخواستشان موافقت کند. از قرار معلوم بعید است که مخالفت CAT با درخواست مایکروسافت را شاهد باشیم.

سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا در زمان برگزاری جلسه‌های دادگاه مایکروسافت و کمیسیون فدرال تجارت آمریکا، خواستار به‌تعویق‌افتادن دادگاه تجدیدنظر شده بود؛ اما CAT آن درخواست را رد کرد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات