هنوز هیچ‌چیز تمام نشده؛ FTC حکم پرونده مایکروسافت را به دادگاه تجدیدنظر می‌برد

پنج‌شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت
کمیسیون فدرال تجارت گفته است که درخواست تجدیدنظر در حکم دادگاه مایکروسافت را ثبت می‌کند تا چالش ردموندی‌ها وارد مرحله‌ی جدیدی شود.
تبلیغات

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) می‌گوید حکم قاضی پرونده‌ی مایکروسافت را که به نفع ردموندی‌ها صادر شده است، وارد دادگاه تجدیدنظر می‌کند. بر اساس حکم قاضی، مایکروسافت اجازه دارد که اکتیویژن بلیزارد را با پرداخت ۶۸٫۷ میلیارد دلار تصاحب کند. FTC معتقد است که این قرارداد به صنعت ویدیوگیم آسیب می‌رساند.

فعلا نمی‌دانیم که کمیسیون فدرال تجارت با چه استدلال‌هایی قصد دارد تصمیم قاضی ژاکلین اسکات کورلی را زیر سؤال ببرد. این کمیسیون به‌زودی پرونده‌‌ی تجدیدنظر را به‌صورت کامل در دادگاه تجدیدنظر ناحیه‌ی نهم ثبت خواهد کرد.

مایکروسافت سه‌شنبه‌شب به پیروزی بزرگی در پرونده‌ی خبرساز کمیسیون فدرال تجارت دست پیدا کرد. FTC به‌دنبال جلوگیری از بسته‌شدن قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بود، اما قاضی طرفِ مایکروسافت را گرفت و گفت این شرکت به انتشار بازی‌های Call of Duty روی سایر پلتفرم‌ها به‌مدت ۱۰ سال متعهد شده است.

اگر قاضی به نفع کمیسیون فدرال تجارت رأی می‌داد، به‌صورت موقتی جلوی نهایی‌شدن قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن گرفته می‌شد. FTC پرونده‌ی دیگری علیه مایکروسافت دارد که قبل از پرونده‌ی اخیر باز شده بود. دادگاه ممکن بود بسته‌شدن قرارداد را تا زمان تعیین‌تکلیف پرونده‌ی اول، ممنوع کند.

بر اساس گزارش ورج، مایکروسافت موظف است تا کمتر از یک هفته‌ی دیگر قرارداد را ببندد. کارشناسان حقوقی می‌گویند که ممکن است دادگاه تجدیدنظر پرونده، پس از ضرب‌الأجل تعیین‌شده از سوی مایکروسافت و اکتیویژن حکم دهد. بدین ترتیب مایکروسافت حتی در صورت به راه افتادن پرونده‌ی تجدیدنظر، می‌تواند قرارداد را نهایی کند.

برد اسمیت، رئيس مایکروسافت، می‌گوید حکم دادگاه به وضوح نشان می‌دهد که تصاحب اکتیویژن نه‌تنها برای مصرف‌کنندگان مفید است، بلکه به رقابت در بازار ویدیوگیم نیز مزیت می‌رساند. او می‌گوید از اقدام کمیسیون فدرال تجارت برای تجدیدنظر در حکم دادگاه، ناامید شده است.

مایکروسافت قبل از بستن قرارداد اکتیویژن لازم است که نگرانی‌های رگولاتوری بریتانیا را نیز رفع کند. این دو هم‌اکنون مشغول مذاکره هستند، اما بریتانیا گفته که ممکن است تحقیقات دیگری علیه مایکروسافت به راه بیندازد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات