قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن «تأییدیه اولیه» را از بریتانیا دریافت کرد

جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
مطالعه 1 دقیقه
لوگو مایکروسافت / Microsoft Logo در بین جمعیت
سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) تأییدیه‌ی مقدماتی را به قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری مایکروسافت و اکتیویژن اعطا کرد.
تبلیغات

بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی دولت بریتانیا، قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد «تأیید‌یه‌ی مقدماتی» را از سوی سازمان رقابت و بازار این کشور (CMA) دریافت کرده است. با صدور این تأییدیه، مایکروسافت از لحاظ قانونی مانعی برای منعقدکردن قرارداد اکتیویژن ندارد.

سازمان رقابت و بازار بریتانیا اولین نهاد رگولاتوری مهم در دنیا بود که علیه قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن موضع گرفت. در آن زمان گفته شد که قرارداد موردبحث رقابت را در بازار سرویس‌های گیمینگ ابری کاهش می‌دهد و باعث ضربه به رقبای مایکروسافت می‌شود.

مایکروسافت در واکنش به موضع‌گیری بریتانیا، ساختار قرارداد را اصلاح کرد. در قرارداد جدید آمده است که مایکروسافت حق استریم ابری بازی‌های فعلی و بعدی اکتیویژن را به شرکت یوبی‌سافت می‌دهد.

آنچه در بیانیه‌ی دولت بریتانیا آمده، تأییدیه‌ی مقدماتی است و تصمیم نهایی به‌زودی اعلام می‌شود. تحقیقات CMA به پایان رسیده و این نهاد رگولاتوری در حال بررسی نهایی قرارداد است تا نگرانی‌های باقی‌مانده را رفع کند.

سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا تصمیم نهایی را حداکثر تا ۶ اکتبر (۱۴ مهر) اعلام می‌کند. مهلت بستن قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن تا ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) تمدید شده است.

مایکروسافت قبل از گرفتن تأییدیه‌ی بریتانیا، چراغ سبز را از سوی تمامی نهادهای رگولاتوری مهم در اروپا و آمریکا و چین دریافت کرده است. با تحولات اخیر، به‌نظر می‌رسد که باید تبدیل‌شدن اکتیویژن به زیرمجموعه‌ی مایکروسافت را قطعی بدانیم.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات