قرارداد مایکروسافت با اکتیویژن بلیزارد هفته‌ آینده نهایی می‌شود؟

جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد
مایکروسافت خود را برای بستن قرارداد اکتیویژن-بلیزارد آماده می‌کند و این موضوع به‌زودی با تصمیم سازمان تنظیم‌کننده‌ی بریتانیا نهایی خواهد شد.
تبلیغات

مایکروسافت قصد دارد هفته‌ی آینده‌، خرید ۶۸٫۷ میلیارد دلاری اکتیویژن-بلیزارد را نهایی کند. منبعی آگاه به برنامه‌های مایکروسافت، در گفت‌وگو با ورج اعلام کرد این شرکت به جمعه ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر ۱۴۰۲) به‌عنوان تاریخ نهایی‌شدن قرارداد خرید سازنده‌ی بازی معروف‌ Call of Duty چشم دوخته است؛ فرآیندی که حدود ۲۰ ماه طول کشید.

تاریخ نهایی‌شدن قرارداد مایکروسافت با اکتیویژن-بلیزارد به سازمان رقابت بازار بریتانیا بستگی دارد؛ سازمانی که اوایل سال جاری با معامله‌ی مذکور مخالفت کرد. مایکروسافت اخیراً قرارداد انتقال حقوق بازی‌های ابری برای بازی‌های کنونی و جدید اکتیویژن بلیزارد به یوبی‌سافت را تغییر داده و اواخر ماه گذشته نیز تأییدیه‌ی اولیه را از CMA دریافت کرد.

مهلت CMA برای جمع‌آوری نظرات درمورد رضایت دادن به معامله‌ی مایکروسافت و اکتیویژن-بلیزارد امروز منقضی می‌شود. تصمیم نهایی این سازمان هفته‌ی آینده مشخص خواهد شد و انتظار می‌رود اگر هیچ تغییر غافل‌گیرکننده‌ای در لحظه‌ی آخر رخ ندهد، مایکروسافت معامله‌ی خود را ببندد.

مایکروسافت و اکتیویژن اخیراً مهلت معامله‌ی خود را تا ۱۸ اکتبر تمدید کردند اما درصورتی‌که مایکروسافت بتواند هفته‌ی آینده قرارداد خود را نهایی کند، روند ۲۰ ماهه‌ی تأییدیه‌های نظارتی و نبرد در سراسر اروپا و ایالات‌متحده را کمی زودتر از حدانتظار به‌پایان خواهد رساند.

در اوایل سال جاری CMA به‌دلیل نگرانی‌های مربوط به فضای ابری، معامله را در بریتانیا مسدود کرد؛ این اتفاق درست چندهفته قبل‌از این‌که اتحادیه‌ی اروپا قرارداد امتیازات مهم ابری مایکروسافت را تأیید کند رخ داد. نبردهای نظارتی در اروپا، ماه‌ها پس‌از شکایت FTC برای جلوگیری از خرید اکتیویژن-بلیزارد در ایالات‌متحده درسال گذشته شروع شد. پس‌از آن، FTC نتوانست حکم اولیه‌ای را برای جلوگیری از نهایی‌شدن قرارداد مذکور به‌دست آورد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات