هر بار «آیفون» را جست‌و‌جو کنید، گوگل پولدارتر می‌شود

پنج‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طراحی پشت آیفون ۱۴ پرو
برای نخستین‌بار، فهرستی از برترین عبارت‌های جست‌و‌جوشده‌ی گوگل بر اساس میزان درآمدزایی، منتشر شده است.
تبلیغات

در طول دادگاه‌ جنجالی گوگل، اسرار ناگفته‌ی زیادی فاش شدند. قاضی آمیت مِهتا که ریاست دادگاه را برعهده دارد، با بیشتر درخواست‌های گوگل برای محرمانه‌نگه‌داشتن اسناد و مکالمات جلسات خصوصی موافقت کرده است، اما در این بین، فهرستی مهم به بیرون درز کرد.

طبق گزارش سایت ورج، سایت رسمی وزارت دادگستری سند مربوط به موتور جست‌و‌جو و درآمد تبلیغات پلتفرم یوتیوب را منتشر کرده است. بسیاری از بخش‌های مهم مخفی شده‌اند، اما می‌توانیم ۲۰ عبارتی که توسط کاربران آمریکایی در هفته‌ی منتهی به ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۸ (۳۱ شهریور ۱۳۹۷) جست‌و‌جو شده و بیشترین درآمد را برای گوگل تولید کرده‌اند ببینیم.

  • آیفون ۸
  • آیفون ۸ پلاس
  • بیمه‌ی اتومبیل (Auto Insurance)
  • بیمه‌ی خودرو (Car Insurance)
  • پروازهای ارزان
  • نکات بیمه‌ی خودرو
  • تلویزیون مستقیم (Direct TV)
  • کالج‌های آنلاین
  • AT&T
  • Hulu (سرویس استریم ویدیو)
  • آیفون
  • اوبر (تاکسی اینترنتی)
  • Spectrum (نام شرکت خدمات اینترنتی و تلویزیون کابلی)
  • Comcast (نام شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات مخابراتی)
  • Xfinity (نام شرکت خدمات اینترنتی)
  • نکات بیمه
  • گزارش اعتباری رایگان
  • بیمه‌ی ارزان خودرو
  • AARP (خدمات بازنشستگان)
  • LifeLock (احراز هویت)

سه مورد از ۲۰ جست‌و‌جوی برتر پول‌ساز، مربوط به گوشی آیفون بودند. کلمات کلیدی اول، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس بودند که در آن زمان بیش از یک سال قدمت داشتند و به‌تازگی توسط گوشی آیفون XR و آیفون XS جایگزین شده بودند. یازدهمین جست‌و‌جوی محبوب هم کلمه‌ی آیفون بود.

تنها ۲۰ درصد از جست‌و‌جوهای گوگل برای مقاصد تجاری هستند

گوگل از بیشتر جست‌و‌جوهای انجام شده درآمدی کسب نمی‌کند؛ زیرا هدف بیشتر آن‌ها انجام خرید نیست. به‌عنوان مثال، اگر کسی در مورد خبر حوادث اخیر یا شخصیت تاریخی معروف جست‌و‌جو کند، قطعاً به دنبال خرید چیزی نیست.

تنها ۲۰ درصد از جست‌و‌جوهای گوگل برای مقاصد تجاری هستند و کسب‌وکارها تبلیغات خود را روی آن‌ها قرار می‌دهند. تبلیغ‌کنندگان هم از کلمات کلیدی رقابتی و پرسود، کسب درآمد می‌کنند.

آیفون ۸ در بازه‌ی زمانی سپتامبر ۲۰۱۸ (شهریور ۹۷) تنها یک سال قدمت داشت، بنابراین احتمالاً خرده‌فروشان، ارائه‌دهندگان خدمات بی‌سیم و تولیدکنندگان لوازم جانبی، در آن هزینه‌های بسیاری را برای تبلیغ محصولات مرتبط متحمل شده بودند.

به‌طور مشابه، عبارات جست‌و‌جوی‌شده‌ی «پروازهای ارزان» و «دانشگاه‌های آنلاین» نیز عباراتی هستند که می‌توانند برای درآمدزایی استفاده شوند. شخصی که برای Xfinity یا اوبر جست‌و‌جو می‌کند، احتمالاً فقط سعی دارد به آن سایت‌ها دسترسی پیدا کند، اما گروه‌های موسیقی اغلب فضاهای تبلیغاتی گوگل را برای عبارات جست‌وجوشده با نام خودشان خریداری می‌کنند، زیرا نمی‌خواهند رقبا فضای تبلیغاتی آن‌ها را در اختیار بگیرند.

احتمالاً اپل هم هزینه‌ی زیادی انجام داده تا صفحه‌ی فروشگاهش در جست‌و‌جوهای مرتبط با آیفون ۸ و ۸ پلاس در بالای صفحه‌ی نتایج قرار بگیرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات