اپل از نمایش تبلیغ برندهای رقیب در صفحه آمازونش جلوگیری می‌کند

یک‌شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگوی اپل روی آیمک ۲۴ اینچی M1
قردادی محرمانه به‌منظور نمایش داده‌ نشدن تبلیغ برندهای رقیب اپل در صفحه‌ی محصولات این شرکت در فروشگاه آمازون منعقد شده است.
تبلیغات

به‌گزارش اینسایدر، صفحه‌ی محصولات اپل در آمازون عموماً بدون تبلیغات هستند؛ اما برای نزدیک‌ترین رقیب آن، یعنی سامسونگ، همچنان تبلیغات نشان داده می‌شود.

هنگامی‌که آمازون محصولات رقیب یکی از شرکت‌ها را در صفحه‌ی نتایج جست‌و‌جو فهرست می‌کند، این نمایش معمولاً به‌صورت محصولات یا خدمات مرتبط با همان شرکت و با امتیاز چهار‌ستاره در وب‌سایت هستند.

در وب‌سایت آمازون، هنگام نمایش محصولی نظیر گوشی سامسونگ گلکسی اس 23، فهرست رقیب تولید‌کننده‌ی آن در قالب بنر در بالای صفحه به‌همراه قیمت‌گذاری و رتبه‌بندی نمایش داده می‌شود؛ اما به‌دلیل قرارداد مذکور، دیگر برای محصولات اپل از‌جمله آیفون و مک بوک و آیپد، موردی نمایش داده نمی‌شود.

قرارداد بدون آگهی در سال ۲۰۱۸ اجباری شد؛ همان زمانی‌که کوپرتینویی‌ها فهرست‌کردن محصولات خود در آمازون را شروع کردند. جف ویلک، مدیر سابق خرده‌فروشی آمازون، در ایمیلی که قبلاً کمیته‌ی قضایی مجلس نمایندگان منتشر کرده بود، نوشت: «اپل نمی‌خواهد به‌جز فروش محصول خود، محصول برندهای رقیب نمایش داده شود.»

همچنین فرد ساینز، سخن‌گوی اپل، در گفت‌و‌گو با وب‌سایت ورج، قرارداد را تأیید کرده و گفته است که آمازون در برخی از جست‌و‌جوهای مربوط‌ به محصولات اپل، نمایش تبلیغات را محدود می‌کند. در این گزارش، به ارزش قرارداد بین اپل و آمازون اشاره‌ای نشده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات