جانشین موقت سم آلتمن: OpenAI بدون کارمندانش هیچ است

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
میرا موراتی
میرا موراتی با ابراز ناراحتی خود از اخراج سم آلتمن، در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که OpenAI بدون کارمندانش هیچ است.
تبلیغات

میرا موراتی مدیر ارشد فناوری OpenAI بلافاصله پس‌ از اخراج سم آلتمن از این شرکت به‌عنوان مدیرعامل موقت انتخاب شد. موراتی نسبت‌ به این تصمیم ابراز انزجار کرده و به‌طور کاملاً آشکار طرف رئیس سابقش را گرفته است. او با انتشار پستی اعلام کرد OpenAI بدون افرادش هیچ‌ است و امکان دارد به‌زود استعغانامه‌اش را به هیئت‌مدیره تحویل دهد.

موراتی از انتصاب مدیرعامل سابق توئیچ یعنی امت شیر به‌عنوان مدیرعامل موقت OpenAI نیز چندان راضی نیست. او اخیراً پستی به‌اشتراک گذاشت و گفت: «OpenAI بدون کارمندانش هیچ‌ است.» که احتمالاً منظورش اخراج آلتمن و بروکمن بود. این دو نفر هردو در مایکروسافت استخدام شدند. ساتیا نادلا با انتشار پستی اعلام کرد آلتمن و بروکمن با همکاران خود تیم تحقیقاتی پیشرفته‌ی هوش مصنوعی را هدایت خواهند کرد.

با توجه به سخنان موراتی درمورد پایان کار سم آلتمن که باعث استعفای تعدادی از مدیران کلیدی این شرکت نیز شد، احتمالاً او نیز استعفا خواهد داد و بار دیگر به آلتمن و بروکمن و همچنین سایر کارمندان سابق OpenAI خواهد پیوست تا در تیم مایکروسافت و کنار آن‌ها به فعالیتش ادامه دهد.

آلتمن با OpenAI را به شرکتی تبدیل کرد که با سرعتی باورنکردنی به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه رسید و باید دید با خروج او و سایر مدیران کلیدی از استارتاپ سازنده‌ی ChatGPT، چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات