افشای اسناد در دادگاه؛ اپل و گوگل می‌خواهند عمیقاً در ارتباط باشند

سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
چهره خوشحال تیم کوک / Tim Cook مدیرعامل اپل با کت شلوار
اسناد پشت‌‌پرده نشان می‌دهند که اپل و گوگل همکاری نزدیکی باهم دارند و پیش‌تر خواستار عمیق‌ترشدن این همکاری شده‌اند.
تبلیغات

گفته می‌شود اپل قراردادی پشت‌پرده دارد که طبق آن موتور جست‌وجوی گوگل را به‌صورت پیش‌فرض روی محصولات مختلف از‌جمله آیفون و آیپد قرار می‌دهد و سالانه مبلغی بین ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار از گوگل دریافت می‌کند.

مجموعه‌ای از یادداشت‌های به‌اشتراک‌گذاشته‌شده در دادگاه نشان داد که هر دو شرکت اپل و گوگل از این شرایط بسیار راضی‌اند و تیم کوک می‌خواهد هر دو شرکت شرکایی مطمئن باشند.

به‌‌گزارش ورج، پیام‌های متعددی که بین تیم کوک و سوندار پیچای ردوبدل شد، در دادگاه به‌اشتراک گذاشته شد و نشان داد که هم اپل و هم گوگل از قرارداد مذکور بسیار راضی هستند و می‌خواهند کارهای بیشتری نیز انجام دهند.

اپل و گوگل / Apple and Google

این یادداشت‌ها حول جلسه‌‌ای ۲ ساعته می‌چرخد که در سال ۲۰۱۸ برگزار شد و در آن کوک و پیچای و دیگر مدیران اجرایی حضور داشتند و هر دو شرکت درباره‌ی چگونگی پیش‌برد امور بحث می‌کردند.

در این سند از قول تیم کوک آمده است: «تصور می‌کنم که می‌توانیم شرکای عمیقی باشیم. ما از همان نقطه‌ای که خدماتمان به‌پایان می‌رسند و خدمات شما شروع می‌شوند به‌هم عمیقاً متصل هستیم و هیچ مانع طبیعی برای انجام کارهای بیشتر با یکدیگر نمی‌بینیم.»

سوندار پیچای نیز از صحبت‌های تیم کوک استقبال کرد و آن‌ها را بسیار مثبت خواند. همچنین، گفته می‌شود که کوک به پیچای گفته است آن‌ها می‌توانند کارها را به‌آرامی پیش ببرند و او بابت نحوه‌ی برخورد خود و مدیرعامل گوگل در گذشته ناراحت نیست.

پیچای نیز به این موضوع اشاره کرده است که می‌خواهد شاهد افزایش تعداد آیفون‌ها باشد؛ چراکه افزایش فروش آیفون به‌نفع درآمدهای تبلیغاتی گوگل خواهد بود؛ چرا‌که موتور جست‌وجوی آن به‌صورت پیش‌فرض روی پرفروش‌ترین محصول اپل قرار دارد.

ورج گزارش می‌دهد که زمان کمی برای رونوشت دقیق پیام‌ها وجود داشت؛ بنابراین، نمی‌‌توان مشخص کرد چه کسی دقیقاً چه چیزی گفته است؛ اما می‌توان نتیجه گرفت که هم اپل و هم گوگل در سال ۲۰۱۸ بیش‌از‌حد با قرارداد میلیارد‌دلاری محرمانه‌ی خود راحت بودند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات