مدیریت بحران به سبک ردموندی‌ها؛ سهام مایکروسافت رکوردشکنی کرد

سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
لوگو مایکروسافت / Microsoft روی دیوار آبی محیط داخلی شلوغ
استخدام سم آلتمن در مایکروسافت باعث شد تا ارزش سهام این شرکت به بیشترین میزان تاریخش برسد.
تبلیغات

سم آلتمن جمعه‌ی گذشته از OpenAI اخراج شد؛ اما ممکن است به شرکت بازگردد یا به مایکروسافت بپیوندد تا یکی از تیم‌های تحقیقاتی پیشرفته‌ی هوش مصنوعی را رهبری کند.

موضوع واضح این است که ارزش بازار مایکروسافت روند صعودی دارد. در‌واقع، سهام مایکروسافت امروز قبل از بسته‌شدن بازار به بیشترین سطح خود (۳۷۸٫۷۴ دلار) رسید.

سهام مایکروسافت در آخر هفته دچار نوسان شد و هفته را در واکنش به شایعه‌های مرتبط با آلتمن آغاز کرد. مایکروسافت هوشمندانه عمل کرد و شرایط را به‌خوبی عوض کرد؛ زیرا بحران OpenAI در آستانه‌ی بازشدن بازار مالی اتفاق افتاد.

زمانی‌که هیئت‌مدیره‌ی OpenAI به‌طور غیرمنتظره آلتمن را برکنار کرد، سهام مایکروسافت به‌شدت سقوط کرد. به‌محض اینکه خبر پیوستن آلتمن به مایکروسافت منتشر شد، ارزش سهام مایکروسافت افزایش یافت. اکنون که اطمینان کافی درباره‌ی این موضوع وجود ندارد که آلتمن سرانجام برای کدام شرکت کار خواهد کرد، سهام مایکروسافت روند کاهشی دارد.

احتمالاً این صعود‌ها و سقوط‌ها به آلتمن مرتبط نیست. قیمت سهام متغیر است و به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اما حداقل روندهایی وجود دارد که به‌نظر می‌رسد با اخبار آلتمن همخوانی دارند.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، درباره‌ی جنجال اخیر صحبت کرده است. نادلا گفت که او به OpenAI و آلتمن بدون توجه به جایگاه آن‌ها تعهد دارد. نادلا افزود که خواهان تغییراتی در مدیریت OpenAI برای جلوگیری از غافل‌گیری و اطمینان از مشارکت بدون مشکل است.

نادلا این اظهارات را پس‌ازآن بیان کرد که گزارش‌هایی غیررسمی می‌گفتند مدیرعامل مایکروسافت از اطلاع‌‌ندادن OpenAI به این شرکت درباره‌ی آلتمن و تهدید به استعفای دسته‌جمعی کارمندان OpenAI، عصبانی شده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات