تعدیل نیرو در شرکت سازنده تیک تاک شروع شد

دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
شرکت ByteDance
ByteDance، سازنده‌ی شبکه‌ی اجتماعی مطرح تیک‌تاک اخراج دسته‌جمعی کارکنان واحد بازی‌های ویدئویی خود را آغاز کرد.
تبلیغات

شرکت سازنده‌ی تیک‌تاک اواخر سال ۲۰۲۱ تصمیماتی برای حضور فعال در حوزه‌ی گیمینگ اتخاذ کرد تا بتواند به رقیب جدی Tencent و NetEase و MiHoYo تبدیل شود. به‌هر‌حال با گذشت دو سال از آغاز فعالیت‌های واحد گیمینگ ByteDance موسوم به Nuverse، عملکرد آن چندان موفق نبوده است؛ به‌همین‌دلیل، بسیاری از کارمندان این واحد اخراج خواهند شد.

سخن‌گوی ByteDance درباره‌ی اخراج دسته‌جمعی کارمندان واحد گیمینگ این شرکت گفت: «کسب‌وکارهای خود را مرتباً بررسی و برای تمرکز بر رشد استراتژیک بلندمدت، تغییراتی در فعالیت‌ها ایجاد می‌کنیم. پس‌ از بررسی‌های اخیر، تصمیم بسیار سختی برای واحد گیمینگ خود گرفته‌ایم.»

رویترز امروز خبر اخراج دسته‌جمعی کارکنان ByteDance را منتشر کرد و گزارش داد که این شرکت به‌زودی توقف برند بازی خود، یعنی Nuverse و خروج از حوزه‌ی بازی‌های ویدئویی را اعلام خواهد کرد. البته به‌نظر می‌رسد ByteDance بخشی از کارکنان تیم بازی را حفظ خواهد کرد.

ByteDance ازطریق پلتفرم اجتماعی ویدئویی خود، یعنی تیک‌تاک، اطلاعات بسیار کاربردی و بی‌نظیری درباره‌ی کاربران جمع‌آوری کرده است. به‌هر‌حال، موفقیت بازی‌های ویدئویی به اقدامات خلاقانه‌تر و صبر بیشتر نیاز دارد. درمقابل، رقبای این شرکت، یعنی Tencent و NetEase، منابع بسیار بیشتری برای توسعه و ترویج بازی‌های رایانه‌ای اختصاص داده‌اند.

ByteDance یکی از شرکت‌های فناوری بزرگ چینی است که به‌دلیل درگیر‌شدن در تنش‌های فزاینده‌ی ایالات‌ متحده و چین، موفق نشده است برخی از فعالیت‌هایش را به‌طور سرتاسری در همه‌ی کشورهای جهان ارائه دهد.

اخراج دسته‌جمعی کارکنان Nuverse خبر بسیار بدی برای صنعت اینترنت چین محسوب می‌شود؛ زیرا در سال‌های اخیر به‌دلیل سرکوب‌های نظارتی مختلف، شغل بسیاری از افراد در این حوزه از بین رفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات