ایلان ماسک از دولت سوئد شکایت کرد

سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
ایلان ماسک / Elon Musk با کت شلوار و اسکورت مامور
تسلا پس از جلوگیری کارکنان اداره‌ی پست سوئد برای تحویل پلاک خودروهای این شرکت، از آژانس حمل‌ونقل سوئد شکایت کرد.
تبلیغات

تسلا روز دوشنبه پس از اینکه کارگران اداره‌ی پست مانع از تحویل پلاک خودروهای این شرکت شدند، از آژانس حمل‌ونقل سوئد شکایت کرد.

کارمندان اداره‌ی پست سوئد به نشانه‌ی اتحاد با اعتصاب کارکنان تسلا، از تحویل پلاک‌ها جلوگیری کردند. اتحادیه‌های سوئدی تسلا را با اعتصابات خود تحت‌ فشار قرار داده‌اند زیرا این شرکت تاکنون از امضای قرارداد جمعی با کارکنان بخش خدمات خود، از جمله تکنیسین‌ها و مکانیک‌هایی که خودروهای مشتریان را تعمیر و نگهداری می‌کنند، خودداری کرده است.

به گزارش بلومبرگ، تسلا ادعا می‌کند که دولت سوئد، تعهد قانونی برای ارائه‌ی پلاک به صاحبان وسایل نقلیه دارد. این شکایت، روز دوشنبه در دادگاه شهر نورشوپینگ ثبت و از خدمات پستی نیز شکایت شد.

تسلا در سال ۲۰۲۲، تعداد ۹۱۶۷ خودرو را به سوئد تحویل داد و طبق اسناد دادخواستی، مدل Y پرفروش‌ترین خودروی سوئد تاکنون در سال ۲۰۲۳ بوده است. براساس گزارش تولید و تحویل خودرو، تسلا ۴۳۵,۰۵۹ خودرو طی سهماهه سوم ۲۰۲۳ تحویل داده است.

تسلا به CNBC گفت: «این توقیف پلاک، حمله‌ای تبعیض‌آمیز علیه تسلا بدون هیچ مبنای قانونی‌ای است. این اقدام را نمی‌توان به طریق دیگری توضیح داد جز اینکه این یک حمله‌ی بی‌سابقه به شرکتی فعال در سوئد است.»

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، روز پنجشنبه طی پستی در ایکس (توییتر سابق) با اشاره به مقاله‌ای در مورد پلاک‌های مسدودشده نوشت: «این احمقانه است.»

طبق این پرونده، تسلا باید بتواند پلاک‌های خودرو را به‌جای دریافت از طریق پست، مستقیماً در ملک خود دریافت کند. سهام تسلا در روز دوشنبه کمتر از یک درصد سقوط کرد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات