هیئت‌مدیره جدید OpenAI شامل نماینده مایکروسافت نخواهد بود

چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو OpenAI در پشت یک فرد با گوشی
به نظر می‌رسد که مایکروسافت و سایر سرمایه‌گذاران OpenAI، جایگاهی در هیئت‌مدیره‌ی جدید این شرکت نخواهند داشت.
تبلیغات

به گزارش رویترز، OpenAI برای مایکروسافت و دیگر سرمایه‌گذارانش، در هیئت مدیره‌ی جدید خود که به تازگی شکل گرفته جایگاهی در نظر نگرفته است. به نظر می‌رسد این مورد به‌خاطر اتفاقاتی باشد که در هفته‌ی گذشته رخ دادند.

در روز‌های گذشته بود که سم آلتمن، مدیرعامل و بنیانگذار OpenAI، به طور ناگهانی و بدون هیچ دلیل واضحی از این شرکت اخراج شد. این اتفاق واکنش‌های شدیدی را از جانب کارمندان و سرمایه‌گذاران شرکت مورد‌ بحث در پی داشت و نتیجه‌ی آن بازگشت دوباره‌ی آلتمن با وعده‌ی تشکیل هیئت مدیره‌ی جدید شد.

یکی از کارمندان OpenAI بیان کرده است که از تصمیم دقیق غول توسعه‌‌دهنده‌ی هوش مصنوعی در رابطه با کنار گذاشتن مایکروسافت از هیئت‌مدیره‌ی خود اطلاعی ندارد و هنوز چیزی قطعی نشده زیرا ردموندی‌ها با سرمایه‌ای که دارند، یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری OpenAI محسوب می‌شوند.

مایکروسافت، سازنده‌ی انواع لپ تاپ سرفیس، با کمک OpenAI هوش مصنوعی ChatGPT را در بخش‌های مختلفی از ویندوز قرار داده و توانسته است با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ میلیارد دلار در این شرکت به یکی از بزرگ‌ترین حامیان آن تبدیل شود.

هیئت‌مدیره‌ی جدید OpenAI دارای ۹ عضو خواهد بود. از اعضای هیئت‌مدیره که تاکنون مشخص شده‌اند می‌توان به برت تیلور، لری سامرز و آدام دی‌آنجلو اشاره کرد. دی آنجلو تنها فرد باقی مانده از هیئت‌مدیره‌ی ۶ نفره‌ی قبلی است که آلتمن را اخراج کردند.

ساتیا نادلا، مدیر‌عامل مایکروسافت، قبل‌تر اعلام کرده بود که نحوه‌ی اداره‌ی ChatGPT بدون توجه به اینکه سم آلتمن در چه جایگاهی قرار گرفته باشد باید تغییر کند. یکی از سخنگویان ردموندی‌ها اعلام کرد که آن‌ها تا زمان اعلام رسمی اعضای هیئت‌مدیره صبر خواهند کرد.

OpenAI تاکنون درباره‌ی موضوع مورد‌بحث، هیچ‌گونه بیانیه‌ی رسمی از جانب خود منتشر نکرده است.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات