سامسونگ خطاب به کارمندان: پرتلاش‌تر باشید و سهل‌انکاری همکارانتان را گزارش دهید

سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
دفتر مرکزی سامسونگ در کره جنوبی
گزارش شده است که سامسونگ انضباط کاری را تشدید می‌کند و از کارمندان می‌خواهد که بیشتر کار کنند.
تبلیغات

سامسونگ دوران سختی را پشت سر می‌گذارد، زیرا صنعت تراشه‌ بدترین زمان خود را در چند سال اخیر طی می‌کند. این شرکت کره‌ای برای بهبود کسب‌و‌کار خود، انضباط کاری کارکنان را در بخش تجاری Device Solutions تشدید می‌کند.

بر اساس گزارشی از کوریا تایمز، سامسونگ همچنین از کارمندان خواسته است مافوق یا سایر اعضای تیم را که از وظایف خود غفلت می‌کنند یا به‌طور ناعادلانه از مزایای رفاهی برخوردار می‌شوند، گزارش دهند.

سازنده‌ی انواع گوشی‌ سامسونگ، همچنین از کارمندان خواسته است تا هنگام گزارش دادن، نام و تیم خود را بگویند و به کارمندان اطمینان داد که نام آن‌ها فاش نخواهد شد.

سامسونگ از کارمندان خود خواسته تا اقدامات احتیاطی را انجام دهند و برای کسی آزار ایجاد نکنند. سامسونگ در ایمیلی چندین تدبیر انضباطی از جمله تدابیری علیه بازی در حین کار و اغراق در ساعات کاری را معرفی کرده است.

این اقدامات جدید پس از چندین درخواست کارمندان جوان‌تر که از نظم و انضباط ضعیف در میان اعضای ارشد تیم شکایت کرده‌اند، ارائه شده است. با این حال، این حرکت احتمالاً نتیجه‌ی معکوس نیز داشته باشد؛ زیرا می‌تواند به کار تیمی و پیوند تیم آسیب برساند.

پس از اعلام اقدامات جدید انضباطی، یکی از کارمندان ناشناس سامسونگ در Blind پست کرد که این قوانین جدید او را به یاد قانون «اوگا جاکتونگ» سلسله‌ی چوسان (۱۳۹۲-۱۹۱۰ میلادی) می‌اندازد. اوگا جاکتونگ به سیستمی اشاره دارد که در آن مردم مجبور می‌شدند همسایگان خود را زیر نظر بگیرند و هرگونه تخلف را گزارش کنند. Blind برنامه‌ی چت ناشناس داخلی سامسونگ است که فقط کارمندان تأیید‌شده می‌توانند به آن ملحق شوند.

علاوه‌بر اقدامات جدید، سامسونگ در ارزیابی عملکرد کارکنان خود سختگیرتر شده است. این می‌تواند به کاهش حقوق یا توقف افزایش حقوق برای افرادی منجر شود که عملکرد ضعیفی دارند.

سامسونگ به‌تازگی سازمان دادن دوباره و ارتقای کارکنان سطح بالاتر و مدیران ارشد خود را تمام کرده است. این شرکت قصد دارد تمامی مدیران ارشد خود را در سرتاسر جهان گرد هم بیاورد تا در مورد طرح تجاری سال ۲۰۲۴ و اقدامات لازم برای غلبه بر رکود اقتصادی کنونی بحث کنند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات