اپل «برند سال» شد

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو اپل Apple روی فروشگاه حضوری آسمان تاریک
اپل به‌خاطر اقدامات اخیر خود، از سوی یک سازمان محیط‌زیستی به‌عنوان شرکت سال ۲۰۲۳ انتخاب شد.
تبلیغات

اپل پس از اینکه از چرم دست کشید، به‌عنوان برند سال در PETA انتخاب شد. برای شرکتی در حد و اندازه‌ی اپل، تصمیم‌گیری درباره‌ی حذف چرم از تمام محصولاتش، از جمله محافظ‌ گوشی آیفون، بندهای اپل واچ، کیس‌های ایرتگ و کیف‌های مگ‌ سیف، اقدام بزرگی در حفاظت از حیوانات و محیط‌زیست بود.

به‌همین‌دلیل، سازمان PETA (جمعیت رفتار اخلاقی با حیوانات) به‌تازگی اپل را به‌عنوان شرکت سال ۲۰۲۳ انتخاب کرده است.

به گفته‌ی مارک گرمن، افشاگر کسب‌وکار اپل در بلومبرگ، دست‌ کشیدن از چرم بخشی از برنامه‌ی محیط‌زیستی اپل بود که منجر به تبدیل اپل واچ سری ۹ به اولین محصول کرب‌خنثی شد.

این تغییرات همیشه بدون مشکل اتفاق نمی‌افتند، زیرا ماده‌ی جایگزین اپل برای چرم که آن را FineWoven (نوعی ماده‌ی پارچه‌ای) می‌نامد، موفقیت چندانی نداشته است.

اپل واچ اولترا / Apple Watch Ultra با بند سبز در دست

قاب‌های FineWoven حس عجیبی در هنگام لمس دارند و به‌راحتی خراشیده و به‌سرعت کثیف می‌شوند. برخی از فروشندگان، آن‌ها را به‌طور کلی کنار گذاشته‌اند و حتی اپل به کارکنانش گفته است که باید قاب‌ها را به‌طور مداوم تعویض کنند تا کهنه به‌نظر نرسند.

گرمن معتقد است که دوری از چرم اشتباه نیست، بلکه اپل با چیزی که جایگزین چرم کرده دچار مشکل شده و باید از ابتدا شروع کند.

با وجود کیفیت پایین محصول، اپل خوشحال است، زیرا احتمالاً محافظ‌های FineWoven که با همان قیمت ۵۹ دلار عرضه می‌شوند، نسبت‌ به مدل‌های چرمی حاشیه‌ی سود بیشتری دارند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات