انتقاد صریح شیائومی از هواوی: دست از فریب‌دادن مردم بردارید

سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
مطالعه 1 دقیقه
پنل پشتی شیائومی 13T
مدیران هواوی و شیائومی بر سر حق ثبت اختراع یکی از فناوری‌های خود یکدیگر را متهم کردند.
تبلیغات

شیائومی گفت یکی از مدیران ارشد هواوی هنگامی‌که ادعا کرد شرکت‌های رقیب به‌طور کامل حق ثبت اختراع را رعایت نمی‌کنند، حقایق را نادرست بیان کرده است.

به‌گزارش رویترز یو چنگ‌دونگ، مدیر بخش محصولات مصرفی و کسب‌و‌کار خودرو هواوی، هفته‌ی گذشته در جریان شکایت از نقض پتنت در یکی از رویدادهای این شرکت، به فناوری Dragon Bone اشاره کرد.

اگرچه او به نام شیائومی اشاره‌ای نکرد، شیائومی در زمان عرضه‌ی نسخه‌ی جدید گوشی تاشو خود، شیائومی میکس فولد ۳، از فناوری لولای Dragon Bone استفاده کرد. این گفته‌ی مدیر هواوی غیر‌مستقیم شیائومی را هدف قرار داده است.

شیائومی در بیانیه‌ای می‌گوید که فناوری لولای گوشی میکس فولد ۳ کاملاً مستقل توسعه یافته است. در این بیانیه، آمده است: «از یو می‌خواهیم که از استانداردهای علمی و دقیق پیروی کند و از انتقاد ناعادلانه از رقبا یا گمراه‌کردن مردم دست بردارد.»

تولیدکننده‌ی گوشی شیائومی می‌گوید که پتنت این شرکت در‌مقایسه‌با پتنت اشاره‌‌شده‌ی یو، مؤلفه‌های بیشتری دارد و حق ثبت اختراع یادشده‌ی هواوی تا ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد و شهریور ۱۴۰۰)، یعنی تا چند ماه پس از اعلام عمومی شیائومی درباره‌ی فناوری Dragon Bone، عمومی نشد.

تولید‌کننده‌ی گوشی هواوی، ششمین سازنده‌ی بزرگ گوشی هوشمند در چین، به درخواست‌ها برای اظهار‌نظر در این زمینه پاسخ نداده است. این اتفاق در بحبوحه‌ی رقابت شدید در بازار گوشی‌های هوشمند چین رخ می‌دهد و هر دو شرکت اخیراً تلاش‌های خود را در بخش گوشی‌های پرچم‌دار دو برابر کرده‌اند.

شیائومی و هواوی پیش‌از‌این نیز با یکدیگر جنجال داشته‌اند. در سال ۲۰۱۸، آن‌ها بر سر مشخصات دوربین گوشی‌های هوشمند خود با یکدیگر بحث و جدل کردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات