چرا اپیک گیمز در دادگاه گوگل موفق بود؛ اما دربرابر اپل شکست خورد؟

چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
اپیک گیمز علیه گوگل و اپل
مدیر‌عامل اپیک گیمز مکتوب‌نکردن اطلاعات و مدارک داخلی به‌وسیله اپل را دلیل شکست در دادگاه‌های گذشته می‌داند.
تبلیغات

روز گذشته، اپیک گیمز در نبرد حقوقی خود با گوگل به پیروزی بزرگی دست یافت. هیئت‌منصفه‌ی این پرونده اعلام کرد که گوگل در پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای خود انحصار غیرقانونی دارد. چنین نتیجه‌ای برای اپیک گیمز بسیار بهتر از اتفاقی است که قبل‌تر در دادگاه اپل رخ داده بود.

طبق مصاحبه‌ی منتشرشده در CNBC، تیم سوئینی، بنیان‌گذار اپیک گیمز، بیان کرد که مکتوب‌نکردن اطلاعات داخلی به‌وسیله‌ی سازنده‌ی انواع گوشی اپل دلیل شکست شرکتش در‌مقابل کوپرتینویی‌ها بوده است. سوئینی با بیان این موضوع به اقدام گوگل برای حذف اطلاعات مهم پلی استور هم اشاره کرد.

مدیرعامل اپیک گیمز گفت که اقدامات این‌چنینی سازنده‌ی انواع گوشی گوگل برای او شگفت‌آور بوده است؛ زیرا از شرکتی در این ابعاد انتظار نمی‌رود که به این‌گونه کارها متوسل شود. او در‌ادامه بیان کرد که آن‌ها برای پیدا‌کردن اسناد داخلی گوگل درمقایسه‌با اسناد داخلی اپل کار ساده‌تری پیش رو داشتند.

عامل مهم دیگری که موجب پیروزی اپیک گیمز در دادگاه روز گذشته بود، تصمیم‌گیری هیئت‌منصفه به‌جای یک قاضی بود؛ زیرا در دادگاه اپل هیئت‌منصفه نقشی ایفا نکردند و رأی نهایی را یکی از قاضیان اعلام کرد.

تفاوت بزرگ اپل و گوگل در این است که کپورتینویی‌ها چیزی از اسناد داخلی خود را مکتوب نمی‌کنند؛ زیرا آن‌ها انحصاری بزرگ و یکپارچه دارند و این موجب می‌شود که هیچ‌گونه معامله‌ای را با توسعه‌دهندگان و اپراتور‌ها انجام ندهند و درصورت نیاز، می‌توانند آن‌ها را در سطح فنی مسدود کنند.

تیم سوئینی نیز در گفته‌های خود به این نکته اشاره کرد که تمامی مسائل اپل به‌صورت داخلی با توسعه‌دهندگان و OEM‌ها و شرکت‌های مخابراتی حل می‌شود و هیچ‌گونه سند و مدرکی مکتوب نمی‌شود.

اپیک گیمز در نبرد حقوقی خود با سازنده‌ی انواع تبلت اپل از ۱۰ مورد مطرح‌شده در پرونده ۹ مورد را به اپل باخت. با‌وجود‌این، اپل برای یک مورد باقی‌مانده هم دست به کار شد و به دادگاه عالی درخواست تجدید‌نظر ارائه کرد.

تیم سوئینی در گفته‌های خود به این نکته نیز اشاره کرد که انحصار‌طلبی اپل واقعاً تأسف‌آور است و باید حداقل به‌اندازه‌ی گوگل تحت‌نظارت ضد‌انحصار قرار بگیرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات