مرگ بنیا‌ن‌گذار SenseTime سهام این شرکت را به زانو درآورد

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی شرکت SenseTime روی ساختمان شیشه‌ای
سهام شرکت چینی هوش مصنوعی SenseTime دو روز پس از مرگ بنیانگذار آن به پایین‌ترین حد خود سقوط کرد.
تبلیغات

به گزارش CNBC، سهام شرکت هوش مصنوعی چینی SenseTime در روز دوشنبه پس از خبر مرگ بنیانگذار آن به پایین‌ترین سطح تاریخ خود سقوط کرد.

SenseTime در بازار بورس هنگ‌کنگ در روز دوشنبه به ۱٫۰۳ دلار هنگ کنگ (۰٫۱۳ دلار) سقوط کرد که طبق داده‌های گروه بورس اوراق بهادار لندن (LSEG) پایین‌ترین سطح در تاریخ این شرکت است. سهام این شرکت هوش مصنوعی از سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

تنگ شائو، بنیانگذار SenseTime و دانشمند هوش مصنوعی، روز جمعه (۲۴ آذر) در سن ۵۵ سالگی پس از تسلیم شدن به بیماری درگذشت. SenseTime دلیل مرگ او را فاش نکرد.

SenseTime در پستی در حساب رسمی وی چت گفت: «با قلب بسیار سنگین ما این خبر غم‌انگیز را اعلام می‌کنیم که بنیانگذار محبوب ما، تنگ شائو، به‌دلیل بیماری جان خود را از دست داد و ما را در ۱۱:۴۵ بعد از ظهر در ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ (۲۴ آذر) برای همیشه ترک کرد.»

نمودار و سقوط سهام شرکت هوش مصنوعی SenseTime از سال ۲۰۲۲ تا به امروز

SenseTime پلتفرم و فناوری‌ نرم‌افزاری هوش مصنوعی از جمله تولید‌ محتوا و تشخیص چهره را توسعه می‌دهد. این شرکت از زمانی که ChatGPT محبوبیت زیادی پیدا کرد، به مسابقه‌ی جهانی توسعه‌ی هوش مصنوعی مولد پیوست.

با این حال، SenseTime در سال ۲۰۱۹ در لیست سیاه تجاری ایالات متحده قرار گرفت که شرکت‌های آمریکایی را از تجارت با آن محدود می‌کند. ایالات متحده ادعا کرد که SenseTime با نقض حقوق بشر در منطقه سین کیانگ چین مرتبط است.

تنگ SenseTime را در سال ۲۰۱۴ تأسیس کرد و این شرکت در سال ۲۰۲۱ در بورس اوراق بهادار هنگ‌کنگ فهرست شد. او همچنین سمت‌های مدیر آزمایشگاه پوجیانگ، مدیر آزمایشگاه هوش مصنوعی شانگهای و استاد دانشگاه چینی هنگ‌کنگ را بر عهده داشت.

این شرکت در بیانیه‌ی روز شنبه از تنگ به‌عنوان «نماینده‌ی برجسته در زمینه‌ی هوش مصنوعی در چین» و فردی دانشمند، عمل‌گرا و مبتکر یاد کرد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات