بزرگان صنعت فناوری به دورزدن قوانین اروپا متهم شدند

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
مطالعه 1 دقیقه
میله پرچم اتحادیه اروپا آسمان آبی نیمه ابری
شرکت‌های بزرگ فناوری به‌دلیل رعایت‌نکردن قانون ضدانحصار اتحادیه‌ی اروپا، با انتقاد مواجه شده‌اند.
تبلیغات

اتحادیه‌ی اروپا در چند سال اخیر ازطریق قانون بازارهای دیجیتال (DMA) سراغ مقابله با شرکت‌های بزرگ فناوری رفته است. در سال ۲۰۲۲، اتحادیه‌ی اروپا DMA را تصویب کرد. این قانونی پر‌اهمیت محسوب می‌شود و هدف آن ایجاد بازار دیجیتال منصفانه‌تر و رقابتی‌تر است.

DMA پلتفرم‌های آنلاین اصلی که انحصار را برای خود نگه می‌دارند، شناسایی کرده است. این شرکت‌ها و پلتفرم‌ها که اصطلاحاً «دربان» خطاب می‌شوند، با مجموعه‌ای از تعهدها و ممنوعیت‌های قانونی مواجه هستند. این مسئله باعث جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی آن‌ها از قدرت بازار و تضمین ایجاد محیط رقابتی می‌شود.

طبق گزارش CNBC، ائتلافی از شرکت‌های بزرگ فناوری و رسانه، نامه‌ای سرگشاده نوشته و مدعی شده‌اند که شرکت‌های دربان به‌اندازه‌ی کافی فعالیت‌های خود را با مقررات اروپا مطابقت نمی‌دهند.

دربان‌ها شرکت‌های اپل (سازنده‌ی گوشی آیفون)، آمازون، متا، مایکروسافت، گوگل و بایت‌دنس (مالک تیک‌تاک) هستند. شرکت‌هایی که نامه‌ی سرگشاده را امضا کرده‌اند، استدلال می‌کنند که بزرگان فناوری به‌اندازه‌ی کافی با آن‌ها و سایرین در صنعت همکاری نکرده‌اند.

نامه‌ی یادشده را نمایندگان بسیاری از مشاغل تحت‌تأثیر DMA امضا کرده‌اند و از بزرگان فناوری می‌خواهد که بیشتر با DMA انطباق پیدا کنند.

امضاکنندگان از کمیسیون اروپا و پارلمان اروپا نیز خواسته‌اند که از تمام قدرت خود برای اطمینان از این موضوع استفاده کنند که دربان‌ها از الزامات اساسی DMA پیروی می‌کنند.

شرکت‌های دربان صنعت فناوری باید کارهایی مانند سازگار‌کردن برنامه‌های پیام‌رسان خود با برنامه‌های رقیب یا فراهم‌سازی امکان انتخاب برنامه‌‌های پیش‌فرض انجام دهند. به‌عنوان مثال، اپل باید به فروشگاه‌های برنامه‌ی جایگزین اپ‌ استور اجازه‌ی فعالیت بدهد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات